- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Παγκόσμια πρεμιέρα του «Europium»
Οι Rotleess Roots φτιάχνουν στη Στέγη μια σχεδία και χορογραφούν το άγνωστο μέλλον της Ευρώπης. Η Λίντα Καπετανέα μάς επιβιβάζει, λίγο πριν ξεκινήσει...
Οι Rotleess Roots φτιάχνουν στη Στέγη μια σχεδία και χορογραφούν το άγνωστο μέλλον της Ευρώπης. Η Λίντα Καπετανέα μάς επιβιβάζει, λίγο πριν ξεκινήσει…
Στο κέντρο της καινούργιας παράστασης των Rootless Roots είναι η έννοια της Ευρώπης και ο ευρωπαϊκός πολιτισμός, ένα θέμα που το δουλεύουν τα τελευταία δύο χρόνια. Όπως κάνουν πάντοτε με τις δουλειές τους έχει προηγηθεί ενδελεχής έρευνα που αφορά στην καταγωγή του μύθου, αλλά και στο όνομα της «Ευρώπης» ‒ απο πού προήλθε, ετυμολογικά και σημειολογικά. Σχετίζοντας τη λέξη με τη σημασία της, ψάχνοντας συνδέσεις με την πραγματικότητα που περιγράφει, θέλησαν να διερευνήσουν την έννοια της ευρωπαϊκής ταυτότητας, τις ευρωπαϊκές αξίες. Στην πορεία προέκυψε και ο τίτλος της παράστασης. «Το Europium είναι το χημικό στοιχείο ευρώπιο (EU63), ένα στοιχείο ασταθές, που όταν βγει στο περιβάλλον μεταβάλλεται και αλλοιώνεται».
Κατά τη διάρκεια των προβών, ερευνώντας γεγονότα τα οποία συνέβησαν, προστέθηκε και ένα τρίτο στοιχείο το οποίο αξιοποιήθηκε στην παράσταση, η Σχεδία της Μέδουσας, μια πραγματική ιστορία που αφορά στο ναυάγιο της Μέδουσας, όταν ένα πλοίο προσάραξε σε ύφαλο ανοιχτά των ακτών της Δυτικής Αφρικής εξαιτίας λανθασμένων χειρισμών του κυβερνήτη του. Στις 5 Ιουλίου του 1816, 147 άτομα επιβιβάστηκαν από το πλοίο σε μια αυτοσχέδια σχεδία· σχεδόν όλοι πέθαναν στις 13 μέρες που μεσολάβησαν μέχρι τον εντοπισμό τους• είχαν προβεί σε κανιβαλισμό.


Είναι πολλοί οι συσχετισμοί με το παρόν που μπορεί να κάνει κανείς, αλλά από μόνη της η σχεδία που παραδέρνει στη θάλασσα έχει σαφείς παραπομπές. «Με τη σχεδία θέλαμε να μιλήσουμε για τους πρόσφυγες με έναν έμμεσο τρόπο. Είναι κάτι που μας απασχολεί, που το βλέπουμε συνέχεια στις ειδήσεις, έπρεπε να το αποκωδικοποιήσουμε λίγο διαφορετικά. Για μένα προσωπικά η σχεδία συμβολίζει την ίδια την Ευρώπη που πλέει σε αχαρτογράφητα νερά, πάνω σε κάτι που δεν έχει στέρεα βάση. Υπάρχει ένας καπετάνιος, ή πολλοί, που δεν ξέρω ακριβώς αν γνωρίζουν τι κάνουν. Όποιος όμως δεν διαβάσει την περιγραφή της παράστασης θα αντιληφθεί τη σχεδία σαν αναφορά στους πρόσφυγες – το κείμενο, το οποίο λέει ένας από τους χορευτές, είναι τόσο ειρωνικό που δεν αφήνει περιθώρια. Μας απασχολεί πολύ το θέμα της ευρωπαϊκής ταυτότητας, αλλά είπαμε από την αρχή με τον Josef ότι το θέμα είναι τόσο μεγάλο που μας ξεπερνά, δεν γίνεται να ολοκληρωθεί σε μια παράσταση. Όσο για τη σχεδία, είναι ένα γεγονός που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε. Και σήμερα υπάρχει κανιβαλισμός με διαφορετικό τρόπο, αλλά υπάρχει και ελπίδα, μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες, από μας εξαρτάται και από τους κυβερνήτες…»
Info: Europium. Σύλ.-Σκην.: Λίντα Καπετανέα - Jozef Fruček. Ερμηνεύουν: Μanuel Ronda, Jacob Ingram Dodd, Κωνσταντίνα Ευθυμιάδου, Paul Blackman, Λίντα Καπετανέα. Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, Λεωφ Συγγρού 107-109, 2109005800, 29/10 - 1/11 20.30. 30/10, Συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές μετά την παράσταση.


Παίζοντας με τους RootlessRoot
Το Fighting Monkey είναι μια τεχνική που μας βοηθάει να καταλάβουμε ποιοι είμαστε και πώς μπορούμε να εξελιχθούμε ως άνθρωποι μέσα στο σύγχρονο γεμάτο άγχος και δυσκολίες περιβάλλον που καλούμαστε να ζήσουμε. Είναι μια μορφή εκπαίδευσης μέσα από το παιχνίδι και ασκήσεις σε ζευγάρια που μας μαθαίνει να είμαστε δημιουργικοί σε ό,τι κάνουμε και ικανοί να στεκόμαστε απέναντι στις δυσκολίες που συναντάμε.
«Τα σεμινάρια Fighting Monkey στηρίζονται σε παιχνίδια και σε partening και θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς το αντιλαμβάνονται οι έφηβοι (13 -17 ετών). Είναι η πρώτη φορά που απευθυνόμαστε αποκλειστικά σε εφήβους. Μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα να δούμε πώς αντιλαμβάνονται το σώμα τους και τη σχέση τους με τον εαυτό τους, πώς μπορούν να είναι δημιουργικοί κάτω από ένα “καλό” άγχος. Επίσης, πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν μια κατάσταση ανάλογα με το αν χάνουν ή αν κερδίζουν. Γιατί δεν μπορείς μόνο να κερδίζεις στη ζωή, πρέπει και να χάσεις. Μας ενδιαφέρει η όλη διαδικασία ανάμεσα στα δύο».
Ακούγεται σαν αυτό που έχουμε ανάγκη, με βάση αυτό που ζούμε τώρα… Ακριβώς, το ζητούμενο είναι να καταφέρουμε να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα και να βρούμε έναν τρόπο να συνεχίσουμε ενεργοποιώντας τη δύναμή μας και ανακαλύπτοντας ποιοι είμαστε.



Info: 31/10, 7, 14 & 21/11 (€36 και για τις 4 συναντήσεις)
Φωτό: Θανάσης Καρατζάς
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η ηθοποιός πρωταγωνιστεί στην «Ήμερη» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, σε σκηνοθεσία Γιάννη Νταλιάνη
Με την παράσταση αυτή ολοκληρώνεται η τριλογία «Μια Σπουδή Πάνω στην Γυναικότητα» της Χριστίνας Κυριαζίδη
Είδαμε το νέο έργο της Συντεχνίας Γέλιου και μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη Βασίλη Κουκαλάνι
Μιλήσαμε με τον γνωστό ηθοποιό με αφορμή την παράσταση «Καλά εσύ σκοτώθηκες νωρίς» του Χρόνη Μίσσιου
Το έργο του Tiago Rodrigues έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές
Ο ηθοποιός μάς μίλησε με αφορμή τον ρόλο του στην «Ηλέκτρα εντός» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου
Εκεί όπου ένα ζευγάρι αποζητά την ηρεμία, αλλά τελικά αυτή αποδεικνύεται σύντομη και πολύ επικίνδυνη
Μιλήσαμε με την ηθοποιό που παίζει σε μία από τις πιο επιτυχημένες θεατρικές παραστάσεις της σεζόν
«Αυτή η νύχτα μένει»: το βιβλίο, η παράσταση, η γέννηση και το τέλος των σκυλάδικων
Ο «Εραστής» του Χάρολντ Πίντερ, το πάθος ως πράξη χειραφέτησης και η γυναικεία επιθυμία στη σκηνή του Μικρού Γκλόρια
Η παράσταση που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή κάνει πρεμιέρα σήμερα 18 Δεκεμβρίου
Η ηθοποιός πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Εκτροφείο τεράτων» στον Μικρό Κεραμεικο
Η πρωταγωνίστρια της παράστασης «Το σπίτι στην Εθνική- ένα ήσυχο μέρος» μας μιλά για τον ρόλο της και όχι μόνο
Μια μεγάλη μουσικοθεατρική παραγωγή, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή, που μας γυρίζει πίσω στην Ελλάδα των δεκαετιών του ’80 και του ’90
Μιλήσαμε με τους δημιουργούς και συμπρωταγωνιστές της παράστασης «Τζόνι Μπλε»
Χιούμορ, συγκίνηση και πολλή μουσική
Την αγαπήσαμε για τη θρυλική της ατάκα «Σας αγαπώ». Τώρα τη συναντήσαμε με αφορμή την παράσταση «Blue Train», στην οποία πρωταγωνιστεί και της ζητήσαμε να μας μιλήσει για όλα.
Ο Λεωνίδας Μικρόπουλος και η υπαρξιακή διαδρομή προς την αυθεντικότητα
Για δύο παραστάσεις, στις 16 & 17 Δεκεμβρίου
Η εκρηκτική διασκευή του Βρετανού σκηνοθέτη Ρόμπερτ Άικ συνεχίζει για 22 ακόμη παραστάσεις
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.