- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
The Doors: Η Record Store Day και το Morrison Hotel
Αυτή είναι η ιστορία του εξωφύλλου του δίσκου των Doors που μας έμαθε την αξία των blues και κυκλοφόρησε πριν από 51 χρόνια
H ιστορία του εξωφύλλου του άλμπουμ Morrison Hotel των Doors, η εξέλιξη της Record Store Day, το remix του Steven Wilson στο τραγούδι Vienna των Ultravox.
➽ Κάπου στο κέντρο του Λος Άντζελες, στo 1246 της Hope Street, υπήρχε στα τέλη της δεκαετίας του 1960 το Morrison Hotel. Ήταν ένα σχετικά φτηνό ξενοδοχείο, χωρίς μεγάλα δωμάτια, χωρίς σπουδαία θέα, ήταν αρκετά κοντά όμως στο κέντρο της πόλης. Φαντάσου τώρα τέσσερις μαντράχαλους να καιροφυλακτούν πότε θα αδειάσει το λόμπι και μόλις αυτό συμβαίνει να σαλτάρουν μέσα με τον Henry Diltz, τον φωτογράφο, να γαζώνει όσο πιο γρήγορα μπορεί. Αυτή είναι η ιστορία του εξωφύλλου του πέμπτου δίσκου των Doors, που κυκλοφόρησε πριν από 51 χρόνια, το 1970, με τη φωτογραφία να έχει τραβηχτεί το φθινόπωρο του 1969. Το “Morrison Hotel” –το άλμπουμ, όχι το ξενοδοχείο– μας έμαθε την αξία των blues μέσω του “Roadhouse Blues” αλλά και μερικά ακόμη σπουδαία τραγούδια, όπως το “Waiting For The Sun”, το “Queen Of The Highway” ή το “Ship Of Fools”. Μέσα στην προηγούμενη χρονιά κυκλοφόρησε μια πλούσια deluxe έκδοση με άπειρες εναλλακτικές εκτελέσεις των βασικών τραγουδιών του δίσκου. Στην επερχόμενη Record Store Day, στις 12 Ιουνίου, κυκλοφορούν για πρώτη φορά σε βινύλιο οι πιο σημαντικές από αυτές.
➽ Η Record Store Day ξεκίνησε το 2007 ως μία αντίδραση των μικρών δισκοπωλείων και των μικρών δισκογραφικών εταιρειών στην παντοδυναμία των αλυσίδων λιανικής πώλησης, τύπου Virgin, HMV κλπ. και των πολυεθνικών εταιρειών. Το βινύλιο φάνηκε να είναι ένα πολύ αποτελεσματικό όπλο καθώς όλη αυτή η δράση αφορούσε τους ορκισμένους μουσικόφιλους, εκείνους που οπωσδήποτε διέθεταν record player και μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, χλεύαζαν τους αγοραστές των cd. Οι πολυεθνικές αγκάλιασαν πολύ γρήγορα τη γιορτή αυτή και αποφάσισαν να ασκηθούν στις επανεκδόσεις σπάνιου υλικού που απευθύνεται ακριβώς στους πιο φανατικούς αγοραστές δίσκων. Σήμερα, μερικά από τα ανεξάρτητα δισκοπωλεία που πρωτοστάτησαν στο ξεκίνημα της Record Store Day μένουν κλειστά σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την «πολυεθνικοποίηση» και «αλυσιδοποίηση» της γιορτής. Πλην όμως, ο μεγάλος όγκος αρχειακού υλικού ανήκει στις πολυεθνικές και ο μεγαλύτερος αριθμός υποψήφιων αγοραστών γνωρίζει τις αλυσίδες και όχι τα μικρά αγνά δισκοπωλεία. Ενδεχομένως, η μάχη να είχε κριθεί από τα αποδυτήρια. Όμως αξίζει πραγματικά να επισκεπτόμαστε τα πιο μικρά από τα μικρά δισκοπωλεία και να αναζητάμε τις κυκλοφορίες των πιο μικρών από τις ανεξάρτητες εταιρείες. Χωρίς αυτά –και χωρίς αυτές– θα είχαμε αυτή την εποχή να διαλέξουμε ανάμεσα στην αισθητική της Billie Eilish και αυτή της Dua Lipa. Κάτι τέτοιο θα μας ανάγκαζε να καταφύγουμε πιθανότατα σ’ ένα χαρακίρι της ακοής, ένα ιδιότυπο earcide. Αυτή τη χρονιά, η Record Store Day μοιράζεται ανάμεσα στις 12 Ιουνίου και 17 Ιουλίου.
(Ο λόγος για τον οποίο ο μονομανής αποφεύγει συνήθως τα αρνητικά σχόλια, δεν σχετίζεται καθόλου με την υποτιθέμενη καλή του προαίρεση απέναντι στη μουσική, το σύμπαν και τα πάντα. Απλώς, ο αριθμός των εξακοσίων λέξεων την εβδομάδα –που χωράει η στήλη– είναι τρομακτικά μικρός ώστε να χωρέσουν όλα όσα ενδιαφέροντα και σημαντικά κυκλοφορούν αυτόν τον καιρό. Άρα, πού να προλάβεις να θάψεις κιόλας; Αν πάντως κάποιοι από εσάς έχουν καταλάβει ότι αυτή εδώ η στήλη τρέφει ακραία αντιπάθεια σε οτιδήποτε δημιουργείται για να καταναλωθεί μαζικά, σωστά έχουν καταλάβει).
Αν κρίνουμε από τον τρόπο που χρησιμοποιεί την ορχήστρα η Little Simz στο “Introvert”, το νέο της άλμπουμ, “Sometimes I Might Be Introvert”, θα είναι μεγάλη δισκάρα.
Ο Steven Wilson των Porcupine Tree έκανε νέο remix στο “Vienna”, τον καλύτερο –πιθανότατα– δίσκο των Ultravox του John Foxx και του Midge Ure, που κυκλοφόρησε το 1980. Με πετυχημένες νές μίξεις σε δίσκους πολύ δύσκολων σχημάτων, όπως οι King Crimson και οι Jethro Tull, είναι σίγουρο ότι εδώ ο Steven είχε πολύ ευκολότερο ρόλο.
Υ.Γ. Να μην ξεχάσω το βινύλιο της επανέκδοσης του “Cat” του Ιάπωνα τρομπονίστα Hiroshi Suzuki, που κυκλοφορεί τον Ιούνιο από την ελβετική εταιρεία με το πρωτότυπο όνομα WRWTFWW (We Release What The Fuck We Want). Ένα μεγάλο αριστούργημα του jazz-funk, που κυκλοφόρησε το 1976. Σήμερα, η αυθεντική έκδοση κοστίζει περίπου 1.000 ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο θρύλος των Wu-Tang Clan ζωντανά στην Αθήνα
Το συγκρότημα που ένωσε ραπ, ροκ και μέταλ κοινό στις συναυλίες θα εμφανιστεί στο Terra Vibe στη Μαλακάσα
Πριν από 63 χρόνια, δηλαδή!
Μωρά στη Φωτιά, Κωνσταντίνος Βήτα, Ghostface Killah, Eden Party αλλά και Φεστιβάλ Μπαρόκ μουσικής
Η σεζόν ξεκινά με τα Βρανδεμβούργια Κοντσέρτα του Μπαχ
Μιλήσαμε με τον αγαπημένο ερμηνευτή για τα 20 χρόνια καριέρας και τις συναυλίες στο Παλλάς και στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Για τρίτη φορά μέσα σε μία δεκαετία στη λίστα ο διακεκριμένος Έλληνας βιολονίστας
«Ένα ιερό τέρας του γαλλικού τραγουδιού» - Η καριέρα του απογειώθηκε όταν έπεισε τη ντίβα να ερμηνεύσει συνθέσεις του
Πώς το καλλιτεχνικό του ένστικτο τον έφερε σε επαφή με σπουδαίους δημιουργούς
Νέα εκτέλεση του κλασικού '80s τραγουδιού για τη σειρά «Bad Sisters» του Apple TV+
Στο σόου της μπορείτε να τραγουδήσετε, ακόμα και να χορέψετε αν θέλετε, το σηκώνει το πρόγραμμα…
«Έχω παίξει το παιχνίδι από το level 1» - Κυκλοφόρησε το trailer του φιλμ
Στις 29 Ιανουαρίου ο Εθνικός Τελικός
Μιλήσαμε με τον τραγουδοποιό, μουσικό παραγωγό και γιατρό, Βασίλη Παπαζώτο, για τις πετυχημένες διασκευές στο project Μουσικό Μπαλκόνι και την αγάπη του για τη μουσική και ιατρική
Μερικά από τα καλύτερα νέα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής του καιρού μας, σε μια πολυσυλλεκτική βραδιά
Ο μαέστρος μοιράζεται την εμπειρία του στο Κάρνεγκι Χολ και μιλάει για τον επόμενο σταθμό στο Λονδίνο
Διέγραψε σημαντική πορεία στη ροκ σκηνή της δεκαετίας του 1990 και του 2000 - Οι σπουδαίες συνεργασίες του
Ο μεγάλος τζαζίστας Monty Alexanadrer, ο Γιώργος Παπαγεωργίου με τους Polkar και η Βιολέτα Ίκαρη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.