Η εξουσία του σκύλου: Η νέα ταινία της Jane Campion
Το γοτθικό νεο-γουέστερν από τη Νεοζηλανδέζα σκηνοθέτρια που βραβεύτηκε φέτος στο φεστιβάλ της Βενετίας


Η εξουσία του σκύλου: Η νέα μεγάλου μήκους ταινία της Jane Campion - Ένα γοτθικό γουέστερν ψυχόδραμα με τους Kirsten Dunst, Benedict Cumberbatch, Jesse Plemons.
H Νεοζηλανδέζα Jane Campion («Μαθήματα πιάνου», «Το πορτρέτο μιας κυρίας» «Bright Star») επανέρχεται μετά από 12 χρόνια κατά τα οποία δεν είχε σκηνοθετήσει ταινία μεγάλου μήκους. «Η εξουσία του σκύλου» είναι ένα γοτθικό γουέστερν ψυχόδραμα: μυστηριώδες, με θανατηφόρο τέλος που σέρνεται πίσω σου σαν κλέφτης. Οι θαυμαστές της Campion θα απολαύσουν τις σκηνές όπου ένα μεγάλο πιάνο ταξιδεύει σε μια έρημο μακριά από τον πολιτισμό: χρειάζονται οκτώ καουμπόηδες για να το μεταφέρουν σαν πελώριο τοτέμ στο άνυδρο τοπίο. Υποτίθεται ότι είναι η Άγρια Δύση, αλλά στην πραγματικότητα, η ταινία γυρίστηκε στη Νέα Ζηλανδία. Σ’ αυτό το πιάνο, ένα κλείσιμο ματιού στο πιάνο της Holly Hunter το 1993, η νεαρή κυρία του σπιτιού, την οποία υποδύεται η Kirsten Dunst, προσπαθεί να παίξει μια μελωδία του Στράους, ενώ ο κακόβουλος κουνιάδος της (Benedict Cumberbatch) της σπάει τα νεύρα παίζοντάς τη αβίαστα στο μπάντζο του. Είναι πιο χαρισματικός από εκείνη: αλλά το μπάντζο του Cumberbatch είναι το πιο απειλητικό μουσικό όργανο από την εποχή του «Deliverance’» του John Boorman (1972).

Το σκηνικό είναι η Μοντάνα της δεκαετίας του 1920, όπου δύο αδέρφια έχουν ένα ράντσο: ο ταλαντούχος αλλά άχαρος Phil Burbank (Cumberbatch) και ο δανδής George (Jesse Plemons) που φιλοδοξεί να αναρριχηθεί κοινωνικά: τα δυο αδέρφια είναι συμπληρωματικά· παρότι ενήλικες, μοιράζονται ένα υπνοδωμάτιο σαν παιδιά. Έτσι, ο Phil εξοργίζεται όταν ο George παντρεύεται μια χήρα από την πόλη: η Rose (μια εξαιρετική ερμηνεία από την Dunst) δούλευε σαν πιανίστρια σε κινηματογράφους και τώρα διευθύνει ένα καφενείο. Στο οικογενειακό πορτρέτο προστίθεται ο Peter, o γιος της Rose, ένας ευαίσθητος έφηβος που βοηθάει τη μητέρα του στο καφενείο και φτιάχνει περίπλοκα λουλούδια από χαρτί: ο Phil, αν και κοροϊδεύει τον Peter για τις κοριτσίστικες ενασχολήσεις του, φαίνεται να του προκαλεί το ενδιαφέρον. Η δυναμική της ομάδας οδηγεί στην καταστροφή: ο Phil βασανίζει τη Rose (ο Cumberbatch λέει ότι δεν μιλούσε στην Dunst στη διάρκεια των γυρισμάτων για να μη βγει από τον ρόλο του) και την οδηγεί στην κατάθλιψη και στον αλκοολισμό, αλλά στη συνέχεια δείχνει πατρικά αισθήματα για τον Peter. Τον μυεί στη ζωή του κτηνοτρόφου του Φαρ Γουέστ, όπως κάποτε είχε μυήσει τον ίδιο κάποιος Bronco – ο Βronco είναι το χαμένο ίνδαλμα του Phil. Η ιστορία είναι βασισμένη σ’ ένα μυθιστόρημα του 1967 του Thomas Savage (1915-2003), ενός συγγραφέα που θαυμάζει πολύ η Annie Proulx, ο οποίος προσέδιδε στο σκηνικό της Άγριας Δύσης το πνεύμα της τραγωδίας. Γεννημένος στη Γιούτα και μεγαλωμένος σε ένα ράντσο στο Άινταχο και στη Μοντάνα, ο Savage περιέγραφε την οικογενειακή δυσλειτουργία κάτω από τους μεγάλους ανοιχτούς ουρανούς. Η Campion ανακάλυψε στο «Power of the Dog» στοιχεία από τον Ίψεν –ιδιαίτερα στην βασανιστική σκηνή όπου ο George καλεί τους γονείς του και τους πολιτικούς φίλους τους για επίσημο δείπνο και η καημένη η Rose δεν καταφέρνει να παίξει πιάνο για να τους ψυχαγωγήσει– και κάτι από τον «Γίγαντα» του George Stevens (1956). Η Rose είναι μια ηττημένη Leslie Lynnton Benedict την οποία στον «Γίγαντα» υποδυόταν η Elizabeth Taylor, ενώ, ο ρόλος του Peter ίσως να ενδιέφερε τον James Dean. Η Campion είναι εξαιρετική στις ανησυχητικές πινελιές: τα κουτσομπολιά της μαγείρισσας στην κουζίνα και οι χωριάτικοι θρύλοι επιδεινώνουν την ψυχική κατάσταση της Rose, ενώ ο Smit-McPhee δίνει στον Peter μια παράξενη αδιαφανή ποιότητα.

Στο φεστιβάλ της Βενετίας Jane Campion βραβεύτηκε με τον Αργυρό Λέοντα για τη σκηνοθεσία αυτής της ταινίας η οποία προβάλλεται στους κινηματογράφους. Από την 1η Δεκεμβρίου θα είναι διαθέσιμη στο αμερικανικό Netflix.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Έπεσε στο πλατό και υπέστη κάκωση στο ισχίο
«Open your f...ing ears man»
Υποψήφιο το «Animal» της Σοφίας Εξάρχου
Ο μετρ των βιογραφικών ταινιών Πάμπλο Λαραΐν, επιστρέφει με τη «Maria» στο Cinobo
Η επιτυχημένη ποπ-σταρ βρίσκεται σε συζητήσεις για να συμμετάσχει στην επόμενη ταινία «The Chronicles of Narnia»
Η κλασική ταινία μυστηρίου σε μία ειδική κινηματογραφική προβολή
Ο Νίκολας Κέιτζ ενσαρκώνει έναν πατέρα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Η Εύα Στεφανή σκηνοθετεί την «Καρδιά του Ταύρου» για το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Η Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ με ισχυρή ελληνική παρουσία
Μιλήσαμε με τον Θεσσαλονικιό σκηνοθέτη για την ταινία «Alone With the Moon», μια εξομολόγηση και αποκάλυψη του Martyn Jacques, μια μαρτυρία της πιο γνωστής «άγνωστης» μπάντας του πλανήτη
Η πρώτη ταινία του Χάφντελ Ούλμαν Τόντελ είναι ένα άνισο ψυχόδραμα με θέμα τις ευθύνες που βαραίνουν γονείς και εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο διαπαιδαγώγησης παιδικών ψυχών
Ο Μπονγκ Τζουν-χο επιστρέφει, 6 χρόνια μετά τα οσκαρικά «Παράσιτα», για να παραδώσει ακόμη μια σκληρή περιγραφή της ανθρώπινης εξαθλίωσης
Ο Τιμ Φέλμπαουμ καταγράφει την αγωνιώδη προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να σταθούν στο ύψος τους και να παίρνουν κάθε φορά τη σωστή απόφαση
Βία και ασυδοσία σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας
Το «We Did OK, Kid» θα κυκλοφορήσει το επόμενο φθινόπωρο
Το αριστούργημα του Νίκου Κούνδουρου με τη μοναδική ερμηνεία του Ντίνου Ηλιόπουλου
Ο 51χρονος ηθοποιός μίλησε για 5 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα
«Το παντελόνι μου είχε γίνει μούσκεμα», δήλωσε ο 38χρονος σταρ
Η ανάρτησή της στο Instagram
Η ηθοποιός γνώρισε την απαξίωση και τον ηλικιακό ρατσισμό και είχε ποντάρει πολλά σ’ αυτό το βραβείο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.