- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Κριτική ταινίας: Η τελευταία μονομαχία (The Last Duel)
Η αποκάλυψη της ιστορικής αλήθειας
Κριτική για την ταινία «Η τελευταία μονομαχία (The Last Duel)» του Ρίντλεϊ Σκοτ με τους Ματ Ντέιμον, Τζόντι Κόμερ, Ανταμ Ντράιβερ και Μπεν Άφλεκ.
Στη Μεσαιωνική Γαλλία, στα μέσα του καταστροφικού εκατονταετούς πολέμου μεταξύ Αγγλίας-Γαλλίας ο Νορμανδός ιππότης Ζαν ντε Καρούζ επιστρέφει από το μέτωπο της Σκωτίας και μαθαίνει πως η γυναίκα του Μαργκαρίτα βιάστηκε από τον φίλο του Ζακ Λε Γκρις.
Το ιστορικό της τελευταίας μονομαχίας που εγκρίθηκε από το γαλλικό κράτος και πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι τον Δεκέμβριο του 1386 στη διάρκεια της βασιλείας του έφηβου ακόμη βασιλιά Καρόλου ΣΤ, δίνεται μέσα από τις τρεις καταθέσεις, των δύο αντρών και της Μαργκαρίτα. Η ταινία ξεκινά και τελειώνει με την εντυπωσιακή, μέχρι θανάτου, μονομαχία που είναι γυρισμένη με πρωτοφανή ένταση και ωμό ρεαλισμό που σοκάρει. Στο ενδιάμεσο παρακολουθούμε τις διαφορετικές εκδοχές των ίδιων συμβάντων, με τη μορφή ενός καλοστημένου θρίλερ γεμάτου ανατροπές. Ανάλογα το ποιος αφηγείται, λαμβάνουμε συγκρουόμενες πληροφορίες όχι μόνο για τα γεγονότα αλλά και τους χαρακτήρες της ιστορίας. Ταυτόχρονα παρακολουθούμε ένα άρτιο εγχειρίδιο με σημαντικά στοιχεία για την καθημερινότητα της εποχής: θα εντυπωσιαστείτε από την εικόνα του Παρισιού το 1385 που είναι ένας βαλτότοπος γεμάτος με ακαθαρσίες, λάσπες και εξαθλιωμένους κατοίκους. Ο Σκοτ χρησιμοποιεί την πλοκή του δράματος όχι για να αποθεώσει τον ηρωισμό των ιπποτών (το αντίθετο: πρόκειται για ένα κόσμο παραδομένο στη βία, τη θρησκοληψία και την υστεροβουλία) αλλά για να υπενθυμίσει ότι η θέση της γυναίκας παραμένει διαχρονικά σφιχτοδεμένη με την αδικία. Παρότι είναι το ισχυρό πρόσωπο της υπόθεσης η ανυποχώρητη Μαργκερίτα θα δει τη μοίρα της να εξαρτάται από τους απάνθρωπους νόμους μιας πατριαρχικής, «τυφλής» κοινωνίας και να αδυνατεί να βρει το δίκιο της. Αυτή η τελευταία μονομαχία δεν είναι μόνο μεταξύ δύο αρσενικών που πληγώθηκε ο δήθεν εγωισμός τους αλλά κυρίως η ύστατη προσπάθεια μιας αυθεντικά περήφανης γυναίκας που αποφασίζει όχι απλώς να μη σιωπήσει «όπως τόσες άλλες γυναίκες» αλλά και να σηκώσει ανάστημα απέναντι σε θεούς και ανθρώπους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.