Κινηματογραφος

Παράταση προβολών για τις Νύχτες Πρεμιέρας

Αναλυτικά το πρόγραμμα των επαναληπτικών προβολών

324257-668306.jpg
Κωνσταντίνος Καϊμάκης
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
«Πού να Βρίσκεται η Άννα Φρανκ»: μια διαφορετική προσέγγιση

Νύχτες Πρεμιέρας: Το 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας παρατείνεται μέχρι και τη Δευτέρα 4 Οκτώβρη και παρουσιάζει τρεις πρεμιέρες σε επανάληψη

Το 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας κατόπιν ζήτησης του σινεφίλ κοινού, παρατείνεται για μια ακόμη μέρα και παρουσιάζει τρεις δημοφιλείς πρεμιέρες σε επαναληπτική προβολή!    

Τη Δευτέρα 4 Οκτώβρη στο ΙΝΤΕΑΛ το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει εκ νέου, τέσσερις ταινίες που μας ταξίδεψαν στην Αθήνα και το Άμστερνταμ και προκάλεσαν έντονες συζητήσει μεταξύ των θεατών που τις παρακολούθησαν στην πρεμιέρα τους.

Οι ταινίες και το πρόγραμμα των επαναληπτικών προβολών είναι αναλυτικά:

«Πού να βρίσκεται η Άννα Φρανκ;» του Άρι Φόλμαν (στις 18:15)
Ο Άρι Φόλμαν ταξιδεύει το κοινό του στο σημερινό Άμστερνταμ, στο σπίτι που χρησίμευσε για δύο χρόνια ως κρησφύγετο της οικογένειας από τους Ναζί και το οποίο έχει μετατραπεί προ καιρού σε μουσείο. Εκεί φυλάσσεται και το περίφημο ημερολόγιο που κρατούσε η Άννα Φρανκ τον καιρό του εγκλεισμού της, γράφοντας σε αυτό καθημερινά και απευθυνόμενη πάντα σε μια φανταστική της φίλη-ένα νεαρό κορίτσι που στο μυαλό της ίσως δεν απείχε και πολύ από την ίδια. Το κορίτσι αυτό κάποιο βράδυ ζωντανεύει μαγικά, ξεπηδά μέσα από τις σελίδες του ημερολογίου και κρατώντας το ανά χείρας ξεγλιστρά στους νυχτερινούς δρόμους της πόλης, με την ευχή να βρει και πάλι την Άννα Φρανκ. Εμπλουτίζοντας την πρωτοποριακή τεχνική κινουμένων σχεδίων που είχε συστήσει το 2008 στο «Βαλς με τον Μπασίρ», ο καταξιωμένος Φόλμαν αγκαλιάζει την ηρωίδα του με ευαισθησία και αγάπη που δεν κρύβονται. Το αντίθετο: Τρυπώνουν στις ζωηρές εικόνες και στα φαντασμαγορικά του σκίτσα, εμπνέουν τη γλυκύτατη μουσική και τραγούδια που έγραψαν για την ταινία η Κάρεν Ο (Yeah Yeah Yeahs) και ο Μπεν Γκολντβάσερ (MGMT), σκορπίζουν χιούμορ και καταφέρνουν στο τέλος να φέρουν δάκρυα στα μάτια και μάλιστα με τον πιο ευγενικό και αβίαστο τρόπο. Θαυμάσιο παράδειγμα ουμανιστικού σινεμά, ικανού να αγγίζει αμέτρητους θεατές με τον ίδιο τρυφερό τρόπο, το «Πού να Βρίσκεται η Άννα Φρανκ» παίρνει μια αληθινή ιστορία ανυπέρβλητης δύναμης και την εκμοντερνίζει κινηματογραφικά προκειμένου νεώτερες γενιές να την ανακαλύψουν και να μάθουν από αυτήν.

«Πού να Βρίσκεται η Άννα Φρανκ»: μια διαφορετική προσέγγιση


«Χτίστες, Νοικοκυρές και η Οικοδόμηση της Σύγχρονης Αθήνας», των Τάσου Λάγγη και Γιάννη Γαϊτανίδη (στις 20:30)

Ένα ντοκιμαντέρ που αφηγείται την ιστορία της αθηναϊκής πολυκατοικίας και της ανοικοδόμησης της πόλης, μέσα από τη ζωή των ανώνυμων λαϊκών ανθρώπων της αντιπαροχής.Ποιοι είναι οι επαρχιώτες που ήρθαν στην Αθήνα με τις γυναίκες τους μετά τον Εμφύλιο και «τσιμέντωσαν» την πόλη; Ποιοι «γκρέμισαν» τα νεοκλασικά και γιατί γέμισαν το λεκανοπέδιο με πολυκατοικίες; Πώς έμαθαν και ανέπτυξαν την τέχνη τους, από πού προέρχονται, ποιες τεχνικές και γνώσεις είχαν μαζί τους; Πώς τροποποίησαν τα εργαλεία τους για να ικανοποιήσουν τις νέες ανάγκες που αναδύονταν; Πώς επικοινωνούσαν και διαπραγματεύονταν με τους αρχιτέκτονες, τους μορφωμένους; Τι ζητούσαν οι γυναίκες τους; Με άλλα λόγια, ποια ήταν η ιστορία της συνάντησής τους με το «έργο της νεωτερικότητας»; Όσο παραμένουν αόρατοι, αυτοί και αυτές οι "συν-δημιουργοί", η ιστορία της σύγχρονης Αθήνας εξακολουθεί να είναι ελλιπής, αν όχι και βαθιά παραπλανητική. Το ντοκιμαντέρ είναι βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο της Ιωάννας Θεοχαροπούλου, το οποίο κυκλοφορεί φέτος σε αναθεωρημένη έκδοση από το Ίδρυμα Ωνάση.
Μια παραγωγή του Onassis Culture και με την προβολή να παραγματοποιείται παρουσία των σκηνοθετών.

«Χτίστες, Νοικοκυρές και η Οικοδόμηση της Σύγχρονης Αθήνας»

Στις 22:30 θα προβληθούν δύο ελληνικά φιλμ:

ΜΠΕΤΤΥ, 1979 του Δημήτρη Σταύρακα

Μια μικρού μήκους ταινία που αφηγείται το 24ωρο μιας τραβεστί. Με αναμνήσεις από την προηγούμενη ζωή του, εικόνες από την τωρινή, καθώς η μέρα βαδίζει προς το τέλος της, το παρελθόν και το παρόν τέμνονται. Αλλά και στα δύο υπάρχει ένα αίσθημα που κυριαρχεί: η αναπόφευκτη μοναξιά του προσώπου.

«Μπέττυ»

ΠΙΚΡΟΔΑΦΝΕΣ, 2021 της Πάολας Ρεβενιώτη

Η Πάολα, η Μπέττυ και η Εύα είναι τρεις τρανς γυναίκες που πρωτοσυναντήθηκαν στους δρόμους της Αθήνας της δεκαετίας του 1970. Στις «Πικροδάφνες» η Μπέττυ Βακαλίδου, η Εύα Κουμαριανού και η Πάολα Ρεβενιώτη επιστρέφουν ξανά σε μια νυχτερινή βόλτα στους δρόμους εκείνους της πόλης που από νεαρή ηλικία βιοπορίστηκαν ως σεξεργάτριες, στα μέρη που αντιμετώπισαν τη βία του κράτους και της αστυνομίας, στα σημεία που αγωνίστηκαν για τα δικαιώματά τους, γλέντησαν τη ζωή, χάρηκαν τον έρωτα και δοξάστηκαν. Γεμάτη χιούμορ και περήφανο δυναμισμό η συζήτηση της Εύας, της Μπέττυς και της Πάολας στις «Πικροδάφνες» συνθέτει μια ιστορία της Αθήνας αλλά και μια ιστορία των σεξουαλικοτήτων της Μεσογείου. Παρουσία Συντελεστών.

 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

The substance
Το ελιξίριο της νιότης: Η Ντέμι Μουρ στην πιο γενναία ερμηνεία της καριέρας της

Εκτός από την κριτική στην επιφανειακή showbiz και στα… τέρατά της, το βραβευμένο στις Κάννες σενάριο μετατρέπεται σε έναν κόλαφο για τη χωρίς νόημα ζωή

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.