- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ποιοι μεγάλοι ηθοποιοί δεν έπαιξαν τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ
Από τον Κλιντ Ίστγουντ στον Μελ Γκίμπσον, υπήρξαν πολλά διάσημα «όχι»
Τζέιμς Μποντ: Οι ηθοποιοί που απέρριψαν και δεν συμφώνησαν να ερμηνεύσουν τον ρόλο του πράκτορα 007.
Ο πιο διάσημος κινηματογραφικός πράκτορας, ο Τζέιμς Μποντ, έχει εμφανιστεί σε 26 ταινίες (24 της Eon Productions) σε διάστημα έξι δεκαετιών αποτελώντας έναν από τους πιο ποθητούς ρόλους στο Χόλιγουντ. Παρόλα αυτά, από τη δεκαετία του 1960 μέχρι τις μέρες μας υπάρχουν ηθοποιοί που είτε δεν δέχθηκαν την προσφορά του παραγωγού Άλφρεντ «Cubby» Μπρόκολι, των σκηνοθετών ακόμα και του ίδιου του δημιουργού του Τζέιμς Μποντ, Ίαν Φλέμινγκ, είτε απλά δεν υπήρξε (για διάφορους λόγους) συμφωνία. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στην λίστα περιλαμβάνονται ονόματα όπως ο Σερ Μάικλ Κέιν, ο Κάρι Γκραντ, ο Κλιντ Ιστγουντ, ο Ρίτσαρντ Μπάρτον και ο Μελ Γκιμπσον.
Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι σε δυο από τους ηθοποιούς που έπαιξαν τον Τζέιμς Μποντ, τους Τίμοθι Ντάλντον και Πιρς Μπρόσναν είχε προταθεί ο ρόλος αρκετά χρόνια πριν τον ενσαρκώσουν. Στον Ντάλτον η πρόταση ήρθε το 1969 για το «On Her Magesty’s Secret Service», ενώ στον Μπρόσναν το 1986 (λίγο πριν τον Ντάλτον δηλαδή) για το Living Daylights.
Ρίτσαρντ Μπάρτον
Ο θρύλος του Χόλιγουντ ήταν ένας από τους πρώτους ηθοποιούς που ήταν υποψήφιοι για το ρόλο το 1959 πριν ξεκινήσει το franchise. Ο Ίαν Φλέμινγκ ο οποίος ήταν μεγάλος θαυμαστής του πίστευε ότι ο Μπάρτον ήταν ο σωστός συνδυασμός. Ο ηθοποιός, όπως πολλοί εκείνη την εποχή, δεν ήταν σίγουρος αν ο χαρακτήρας θα «μεταφερόταν» καλά στην οθόνη ή αν οι ταινίες θα είχαν επιτυχία. Τον πλησίασαν ξανά μετά την πρώτη ταινία του Σον Κόνερι, αλλά όπως λέγεται ζήτησε παρά πολλά χρήματα, όποτε οι παραγωγοί «ανέκρουσαν πρύμναν».
Κάρι Γκραντ
Ένας από τους κορυφαίους εκπροσώπους του κλασικού Χόλιγουντ, ο Κάρι Γκραντ ήταν ο τέλειος υποψήφιος για τον ρόλο του Τζέιμς Μποντ. Ήταν όμορφος και ντεμοντέ, και ο Ίαν Φλέμινγκ τον προσέγγισε το 1961 για την ταινία «Dr. Νο». Ο Γκραντ, επίσης, ήταν στενός φίλος με τον Μπρόκολι οπότε είχε όλο το «πακέτο» για να λάβει τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Το μόνο πρόβλημα; Ο έμπειρος ηθοποιός πίστευε ότι ήταν λίγο μεγάλος για να παίξει τον κατάσκοπο, καθώς στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ήταν άνω των 50 ετών. Ο Γκραντ ήθελε, επίσης, να δεσμευτεί μόνο σε μια μεγάλου μήκους ταινία, αλλά οι παραγωγοί αναζητούσαν κάποιον που θα ήταν μέρος του franchise.
Ρίτσαρντ Τοντ
Προτού ο ρόλος προσφερθεί στον Κάρι Γκράντ, ο Φλέμινγκ είχε προσεγγίσει τον Ρίτσαρντ Τοντ, αρχετυπικό ηθοποιό της γενιάς του 1940 ο οποίος το 1949 προτάθηκε για Όσκαρ. Παραλίγο λοιπόν να πάρει το ρόλο που πήρε ο Σον Κόνερι, ωστόσο είχε δεσμεύσεις σε άλλα project, χάνοντας την ευκαιρία.
Σερ Μάικλ Κέιν
Ο σερ Μάικλ Κέιν λέγεται ότι απέρριψε τον ρόλο για την ταινία «On Her Magesty’s Secret Service» που του προσφέρθηκε το 1967, λίγο πριν οι παραγωγοί επιλέξουν τον Τζόρτζ Λέιζενμπι. Ένας από τους λόγους ήταν ο «Χάρι Πάλμερ», ο ρόλος του κατασκόπου που καθιέρωσε τον Κέιν. Ο Χάρι Πάλμερ όμως δεν είχε καμία σχέση με τον Μποντ. Ήταν ένας κοινός τύπος, λίγο ανέμελος και ανυπάκουος, ένας κατάσκοπος ευφυής, τόσο ευφυής που κρύβει επιμελώς την εξυπνάδα του πίσω από ένα αφηρημένο ύφος. Εξάλλου, μιλώντας για τον χαρακτήρα του Μποντ το 2018 ο Κέιν είπε: «Ήμουν πάντα πολύ πιο συνηθισμένος. Ο Μποντ ήταν μια λαμπερή, ευφάνταστη δημιουργία. Έπαιζα πάντα πραγματικούς ανθρώπους».
Τζον Γκάβιν
Ο Τζον Γκάβιν, ο «ωραίος» της θρυλικής ταινίας του Άλφρεντ Χίτσκοκ «Ψυχώ» και πρωταγωνιστής του Σπάρτακου στο πλευρό του Κερκ Ντάγκλας, παραλίγο να ήταν ο αντικαταστάτης του Λέιζενμπι στον ρόλο του Μποντ το 1971. Ωστόσο ο Σον Κόνερι επέστρεψε για την ταινία «Diamonds Are Forever». Σημαντικό ρόλο στην τελική απόφαση των παραγωγών λέγεται ότι ήταν και η Αμερικανική καταγωγή του Γκάβιν καθώς ο Μπρόκολι ήθελε ο ο Μποντ να προέρχεται από χώρες της Κοινοπολιτείας (άλλοτε Βρετανικής Αυτοκρατορίας).
Κλιντ Ίστγουντ
Η πρόταση για τον ρόλο του Μποντ για το «Diamonds Are Forever» έγινε και στον εμβληματικό σκηνοθέτη και ηθοποιό Κλιντ Ιστγουντ ο οποίος ωστόσο, αρνήθηκε καθώς πίστευε ακράδαντα ότι ο πράκτορας έπρεπε να ήταν Βρετανός. Μάλιστα, ο ταλαντούχος σκηνοθέτης και ηθοποιός παραμένει ανένδοτος ότι έκανε τη σωστή επιλογή, όπως κάποτε ο ίδιος ανέφερε ότι «Νόμιζα ότι ο Τζέιμς Μποντ πρέπει να είναι Βρετανός. Είμαι βρετανικής καταγωγής, αλλά σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να είναι κάποιος περισσότερο “μέσα” στην κουλτούρα και τον πολιτισμό της Βρετανίας, απ’ ό,τι εγώ. Επίσης, δεν ήταν ένας ρόλος που με αντιπροσώπευε».
Μελ Γκίμπσον
«Το κεφάλαιο Μποντ έχει κλείσει οριστικά για μένα. Δεν πρόκειται να ασχοληθώ ξανά. Ο ρόλος απαιτεί ένα νεότερο ηθοποιό με περισσότερες αντοχές – κάποιον σαν τον Μελ Γκίμπσον», έλεγε ο Σον Κόνερι μετά την τελευταία ενσάρκωση του Μποντ στο «Never Say Never» το 1983. Πράγματι, η MetroGoldwyn Mayer ήθελε τον αμερικανό ηθοποιό για το «Living Daylights» ωστόσο ο Cubby Μπρόκολι επέμενε ότι ο Μποντ έπρεπε να είναι βρετανικής καταγωγής. Έτσι ο ρόλος πήγε στον Τίμοθι Ντάλτον.
Λίαμ Νίσον
Ο Ιρλανδός ηθοποιός είναι γνωστός για τους πρωταγωνιστικούς του ρόλους σε ταινίες όπως «Schindler’s List» και «Star Wars» ήταν η πρώτη επιλογή για να αντικαταστήσει τον Ντάλτον ενόψει του «Golden Eye» το 1995. Ο ίδιος όμως ήταν αρκετά ανήσυχος με το ότι δεν ήθελε να στιγματιστεί ως ένας ήρωας δράσης, κάτι που όπως αποδείχθηκε έκανε και συνεχίζει να κάνει στα 60...φεύγα του.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Ο κορυφαίος θεσμός της έβδομης τέχνης που αγαπούν μικροί και μεγάλοι
Οι πρόβες του «A spartan dream»
Από 28 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου 2024, με ελεύθερη είσοδο επιστρέφει το 8ο Φεστιβάλ για την Ισότητα και στον κινηματογράφο
Στην ταινία θα εμφανιστούν επίσης οι Κόλμαν Ντομίνγκο και Έμιλι Μπλαντ
Με επίκεντρο την αστυνομία του Λος Άντζελες - Οι πρώτες πληροφορίες
Η έβδομη τέχνη μπορεί να αποτυπώσει ακόμη και τα πιο σύνθετα ζητήματα
Σημαντική διάκριση για τους πρωταγωνιστές του πολυαναμενόμενου «The Brutalist»
«Είναι δύσκολο να ζεις με εμφύσημα. Δυσκολεύομαι ακόμα και να πάω από τη μία άκρη του δωματίου στην άλλη. Είναι λες και περπατάς με μια πλαστική σακούλα γύρω από το κεφάλι σου»
Παίρνει τη σκυτάλη από τη δίχρονη παρουσία του Τζίμι Κίμελ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.