Ζαν-Πολ Μπελμοντό, 1933-2021
Ένα από τα τελευταία σύμβολα της κινηματογραφικής δόξας και του εναλλακτικού ανδρισμού
![114824-667199.jpg 114824-667199.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/114824-667199.jpg)
![Ο αντιήρωας του γαλλικού κινηματογράφου Ζαν-Πολ Μπελμοντό πέθανε σε ηλικία 88 ετών - Ένα από τα τελευταία σύμβολα της κινηματογραφικής δόξας O Ζαν-Πολ Μπελμοντό στο Φεστιβάλ Καννών, 1974](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2021/09/07/jean-paul-belmondo.jpg)
Ζαν-Πολ Μπελμοντό: Ο αντιήρωας του γαλλικού κινηματογράφου γεννήθηκε σαν σήμερα, 9 Απριλίου το 1933 - Αυτή ήταν η ζωή του.
Ζαν Γκαμπέν, Λουί ντε Φυνές, Ζαν-Πολ Μπελμοντό, Αλέν Ντελόν: τέσσερις εκδοχές του Γάλλου άνδρα που, απ’ ό,τι φαίνεται, δεν ενσαρκώνει κανείς νεότερος ηθοποιός. Εκτός ίσως από τον Ντανιέλ Οτέιγ που είναι μεν ζωντανός και νεότερος από τον Ντελόν, αλλά έχει περάσει τα εβδομήντα· ή τον Ομάρ Συ («Άθικτοι», «Lupin») τον πιο αγαπημένο Γάλλο ηθοποιό σήμερα, ο οποίος ωστόσο μετακόμισε στο Λος Άντζελες και προσπαθεί να κάνει διεθνή καριέρα. Με τον θάνατο του Ζαν-Πολ Μπελμοντό, το γαλλικό κοινό χάνει ένα από τα τελευταία σύμβολα της κινηματογραφικής δόξας και του εναλλακτικού ανδρισμού: άλλο χολιγουντιανό αρσενικό -Κλιντ Ίστγουντ ας πούμε- άλλο αρσενικό της γηραιάς Ευρώπης. Πριν από την παγκοσμιοποίηση οι διαφορές ήταν εντονότερες.
![Ο αντιήρωας του γαλλικού κινηματογράφου Ζαν-Πολ Μπελμοντό πέθανε σε ηλικία 88 ετών - Ένα από τα τελευταία σύμβολα της κινηματογραφικής δόξας Κατρίν Ντενέβ, Ζαν-Πολ Μπελμοντό](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/deneuve-belmondo.jpg)
Ο «Μπεμπέλ» εκπροσωπούσε μια εποχή όπου οι σταρ εμφανίζονταν με το τσιγάρο στην άκρη των χειλιών, μιλούσαν ανοιχτά για ωραίες γυναίκες -από τις οποίες έκαναν συλλογή- και παρότι υποδύονταν διάφορους χαρακτήρες παρέμεναν ο εαυτός τους. Ο Μπελμοντό έπαιζε άλλοτε τον αλήτη, άλλοτε τον πληρωμένο φονιά, άλλοτε τον χαριτωμένο απατεώνα και εραστή παραμένοντας ο Μπεμπέλ: περίπου όπως ο Αλέν Ντελόν αλλά χωρίς την ψυχρότητα του Ντελόν η οποία προέκυπτε, μεταξύ άλλων, από την τέλεια ομορφιά του. Αν ο Ντελόν ενσάρκωνε τον απρόσιτο μύθο, ο Μπελμοντό ενσάρκωνε το παιδί του λαού, τον σαλτιμπάγκο, τον κασκαντέρ (έκανε μόνος του όλα τα κόλπα στις επικίνδυνες σκηνές) που υπόσχεται οικογενειακή ψυχαγωγία τις Κυριακές.
Η κινηματογραφική πορεία του Ζαν-Πολ Μπελμοντό
Η καριέρα του Μπελμοντό συνέπεσε τόσο με τον κινηματογράφο των δημιουργών και ιδιαίτερα με τη Νουβέλ Βαγκ, όσο και τον εμπορικό κινηματογράφο στη Γαλλία: αμφότερα τα είδη εξάγονταν σε ολόκληρο τον κόσμο με αποτέλεσμα οι μεγάλοι Γάλλοι σταρ να είναι δημοφιλείς κυριολεκτικά παντού. Εξάλλου, οι μεγάλοι σκηνοθέτες από τη δεκαετία του 1950 μέχρι τη δεκαετία του 1980 επέλεγαν Ευρωπαίους ηθοποιούς πέρα από εθνικά και γλωσσικά σύνορα: ο Μπελμοντό συνεργάστηκε με τον Ντε Σίκα, με τον Μάουρο Μπολονίνι και τον Πίτερ Μπρουκ. Ξεχώριζε με τον αέρα της αμεριμνησίας που έφερνε στις ταινίες· ο Ντελόν ήταν πάντοτε βαρύτερος, αυστηρότερος· ο Μπελμοντό ήταν παιγνιώδης και είχε κωμική φλέβα. Προτού γίνει ο «Μπεμπέλ» έμοιαζε η πεμπτουσία του γαλλικού στιλ, της γαλλικής κομψότητας· στη συνέχεια εξελίχθηκε στον αντιήρωα που δεν παίρνει τον εαυτό του στα σοβαρά: την καμπαρντίνα και το καπέλο του «Χαφιέ» (1962) αντικατέστησε η αμφίεση του «Ανθρώπου από το Ρίο» (1964) -χαλαρή γραβάτα, πουκάμισο που βγαίνει ατημέλητα από το παντελόνι- στην αμφίεση του «Μπάτσος ή αλήτης» (1980) με την τραγιάσκα και του «περιθωριακού» με το δερμάτινο μπουφάν. Στον Μπεμπέλ το δερμάτινο μπουφάν δεν είχε την απεγνωσμένη επιθετικότητα του Μάρλον Μπράντο: στη δεκαετία του 1970, όταν τα σκληρά αρσενικά δεν περνούσαν πια, ο Μπελμοντό μεταμορφώθηκε στον άνδρα που κάνει τις γυναίκες να γελάνε. Οι μεταμορφώσεις του ακολουθούσαν τις κοινωνικές μεταμορφώσεις της αρρενωπότητας: αν και συχνά επεδείκνυε γυμνούς δικέφαλους - όπως στον «Υπερκατάσκοπο με τα χίλια πρόσωπα» απέναντι στην Ζακλίν Μπισέ- διατηρούσε το αυτοσαρκαστικό βλέμμα που τον έκανε «Μπεμπέλ».
Η τελευταία του εμφάνιση στην οθόνη ήταν το 2008 σε μια ταινία με τίτλο «Ο άνθρωπος με τον σκύλο» που θύμιζε τον «Ουμπέρτο Ντ.» του Βιτόριο ντε Σίκα. Αυτή η ταινία έμοιαζε σαν υπενθύμιση: παρότι ο Μπελμοντό έγινε ίνδαλμα του λαϊκού κινηματογράφου, είχε το βλέμμα στραμμένο στους μεγάλους δημιουργούς.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Eπιστρέφει με το πιο πλούσιο πρόγραμμα στην ιστορία του
Bασισμένο στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Ρόμπερτ Χάρις
Με ταινίες, πάρτι, παιχνίδια μυστηρίου, λέσχη ανάγνωσης καιγιόγκα ή μήπως με άριες και θέα στην Ακρόπολη; Την Κυριακή που έχει ολόγιομο φεγγάρι, στο ΚΠΙΣΝ και το Μουσείο Μαρία Κάλλας προτάσειςυπάρχουν (και δωρεάν)
Η Ζιλιέτ Μπινός συμπρωταγωνιστεί στην κινηματογραφική διασκευή του ομηρικού έπους
Πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Βενετίας στις 6 Σεπτεμβρίου
Η Κιάρα Μαστρογιάνι έρχεται αντιμέτωπη με την κινηματογραφική και προσωπική κληρονομιά του πατέρα της
Η ταινία αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στο 81ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας
Μέτρια και άνιση κατασκοπική περιπέτεια
Τρία παντρεμένα ζευγάρια «διατάζονται» από τον κοινό ψυχαναλυτή τους να μαζευτούν σε έναν κοινό χώρο
Nεαρή Κολομβιανή οικιακή βοηθός δουλεύει για λογαριασμό πλούσιας οικογένειας από τη Βαρκελώνη
O πλατωνικός έρωτας βασίζεται στη ματαίωση, λέει η ηρωίδα.
Έρχεται σύντομα η νέα παραγωγή της A24 - Ποιος ήταν ο «μάγος της επιτραπέζιας αντισφαίρισης»
«Δεν χρειάζεται να αποδείξω πια το ποια είμαι» είπε για την 70χρονη πορεία της
Οι αναρτήσεις στο Instagram
Ήταν τα δίδυμα τηλεοπτικά αδέλφια της σειράς «Beverly Hills, 90210»
Οι δυο τους συμπρωταγωνίστησαν στην σειρά «Charmed»
Για χρόνια έδινε μάχη με τον καρκίνο
Βίντεο με την ξενάγηση του ξενοδοχείου
«Εγώ είμαι τόσο αρρενωπός όσο και μία μελιτζάνα»
Eίχε κερδίσει το βραβείο καλύτερης ηθοποιού στις Κάννες για το «3 γυναίκες»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.