Κινηματογραφος

Τα βραβεία του 74ου Φεστιβάλ του Καννών

Αυλαία σε ένα ακόμα φεστιβάλ με ατμόσφαιρα #MeToo, εθνοτικής πολυμορφίας και αισθητικών πειραματισμών

62222-137653.jpg
A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
14o φεστιβάλ των Καννών
© EPA/SEBASTIEN NOGIER

74ο φεστιβάλ των Καννών: Τα βραβεία, οι νικητές και η ατμόσφαιρα #MeToo

Τον Χρυσό Φοίνικα κέρδισε η παράξενη ταινία «Τιτάνιο» της Julia Ducournau, που μερικοί βρήκαν υπερβολικά βίαιη και trash. Tο βραβείο παρέδωσε η Sharon Stone με υπερβολικά γουρλωμένα μάτια σαν να βρισκόταν σε περιβάλλον ταινίας τρόμου – και κατά κάποιον τρόπο βρισκόταν γιατί η Ducournau ασχολείται με το υποείδος body horror. Η 38χρονη Γαλλίδα καταχειροκροτήθηκε, πολύ συγκινημένη, στην πραγματικότητα κλαίγοντας, με αποτέλεσμα η ομιλία της μετά το βραβείο να παρατραβήξει. Η Ducournau έπεσε στην αγκαλιά όλων των μελών της επιτροπής φέρνοντάς τους σε αμηχανία – διαίτερα τον Νοτιοκορεάτη Song Kang-ho που δεν είναι συνηθισμένος στις γαλλικές διαχύσεις. 

Deadly floods leave giant sinkhole in German town

Τo μεγάλο βραβείο μοιράστηκαν ο Ιρανός Asghar Farhadi με την ταινία «Ένας ήρωας» –συνήθης νικητής στις Κάννες, στις Χρυσές Σφαίρες και στα Σεζάρ– και ο νεοφερμένος Φιλανδός Juho Kuosmanen με το «Κουπέ Νο 6». Για το σενάριο βραβεύτηκαν οι Ryusuke Hamaguchi και Takamasa Oe για το «Drive Me Car». To βραβείο της επιτροπής μοιράστηκαν ο Ισραηλινός Nadav Lapid για το «Γόνατο του Αχέντ» –μια σκληρή κριτική στο σημερινό Ισραήλ– και ο Ταϋλανδός Apichatpong Weerasethakul για το «Memoria».

Βραβείο σκηνοθεσίας πήρε ο Leo Carax για το μιούζικαλ «Ανέτ» –ο οποίος δεν παρευρέθηκε στην τελετή–, βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου η Νορβηγίδα Renate Reinsve για το «Η Γιούλι (σε επτά κεφάλαια)» του Joachim Trier και βραβείο πρώτου ανδρικού ο Αμερικανός Caleb Landry Jones, που έπαιζε στο «Nitram» του Αυστραλού Justin Kurzel μαζί με γνωστούς Αυστραλούς ηθοποιούς όπως η Judy Davis και ο Antony LaPaglia. To queer βραβείο απέσπασε η γαλλική ταινία «Η ρήξη» την οποία πολλοί εμίσησαν. 

O βετεράνος Ιταλός σκηνοθέτης Marco Bellocchio, που παρουσίασε ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ο Μαρξ μπορεί να περιμένει», τιμήθηκε με τον χρυσό φοίνικα για το σύνολο του έργου του, ενώ η «χρυσή κάμερα» απονεμήθηκε στην Κροάτισσα Antoneta Alamat Kusijanovic για τo «Murina».

Ο διεθνής Τύπος φαίνεται ότι προτιμούσε το ιαπωνικό «Drive My Car», διασκευή μιας νουβέλας του Haruki Murakami, ενώ ήταν ομόφωνα αρνητικός για την ταινία του Nanni Moretti. Ο Jacques Audiard με το «Les Olympiades» είχε πολλές πιθανότητες να διακριθεί, αλλά αγονοήθηκε όπως και η πολυσυζητημένη «Μπενεντέτα». 

Απόψε, μετά την τελετή απονομής προβλήθηκε με σκοπό τη γενική αποσυμπίεση η πολυαναμενόμενη γαλλική κωμωδία του Nicolas Bedos με τον Jean Dujardin και Pierre Niney «OSS 117: Κόκκινος συναγερμός στη Μαύρη Αφρική». 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Γιώργος Τσεμπερόπουλος: Συνέντευξη στην Athens Voice
Γιώργος Τσεμπερόπουλος: Ο σκηνοθέτης του «Υπάρχω» σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης

Ο Στέλιος Καζαντζίδης, ο Χρήστος Μάστορας, το χαστούκι που του έδωσε, οι ταινίες, οι μύθοι του και πόσο σοκαριστικό είναι όταν απομυθοποιούνται 

Ανασκόπηση 2024: Οι γερόλυκοι, τα θρίλερ και τα ρεκόρ στους κινηματογράφους
Ανασκόπηση 2024: Οι γερόλυκοι, τα θρίλερ και τα ρεκόρ στους κινηματογράφους

Το 2024 ήταν η χρονιά του τρόμου, ζήσαμε τη μεγαλεπήβολη επιστροφή κάποιων βετεράνων σκηνοθετών πίσω από την κάμερα, ενώ γίναμε μάρτυρες μιας σειράς νέων ρεκόρ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.