Κινηματογραφος

Τα βραβεία του 74ου Φεστιβάλ του Καννών

Αυλαία σε ένα ακόμα φεστιβάλ με ατμόσφαιρα #MeToo, εθνοτικής πολυμορφίας και αισθητικών πειραματισμών

62222-137653.jpg
A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
14o φεστιβάλ των Καννών
© EPA/SEBASTIEN NOGIER

74ο φεστιβάλ των Καννών: Τα βραβεία, οι νικητές και η ατμόσφαιρα #MeToo

Τον Χρυσό Φοίνικα κέρδισε η παράξενη ταινία «Τιτάνιο» της Julia Ducournau, που μερικοί βρήκαν υπερβολικά βίαιη και trash. Tο βραβείο παρέδωσε η Sharon Stone με υπερβολικά γουρλωμένα μάτια σαν να βρισκόταν σε περιβάλλον ταινίας τρόμου – και κατά κάποιον τρόπο βρισκόταν γιατί η Ducournau ασχολείται με το υποείδος body horror. Η 38χρονη Γαλλίδα καταχειροκροτήθηκε, πολύ συγκινημένη, στην πραγματικότητα κλαίγοντας, με αποτέλεσμα η ομιλία της μετά το βραβείο να παρατραβήξει. Η Ducournau έπεσε στην αγκαλιά όλων των μελών της επιτροπής φέρνοντάς τους σε αμηχανία – διαίτερα τον Νοτιοκορεάτη Song Kang-ho που δεν είναι συνηθισμένος στις γαλλικές διαχύσεις. 

Deadly floods leave giant sinkhole in German town

Τo μεγάλο βραβείο μοιράστηκαν ο Ιρανός Asghar Farhadi με την ταινία «Ένας ήρωας» –συνήθης νικητής στις Κάννες, στις Χρυσές Σφαίρες και στα Σεζάρ– και ο νεοφερμένος Φιλανδός Juho Kuosmanen με το «Κουπέ Νο 6». Για το σενάριο βραβεύτηκαν οι Ryusuke Hamaguchi και Takamasa Oe για το «Drive Me Car». To βραβείο της επιτροπής μοιράστηκαν ο Ισραηλινός Nadav Lapid για το «Γόνατο του Αχέντ» –μια σκληρή κριτική στο σημερινό Ισραήλ– και ο Ταϋλανδός Apichatpong Weerasethakul για το «Memoria».

Βραβείο σκηνοθεσίας πήρε ο Leo Carax για το μιούζικαλ «Ανέτ» –ο οποίος δεν παρευρέθηκε στην τελετή–, βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου η Νορβηγίδα Renate Reinsve για το «Η Γιούλι (σε επτά κεφάλαια)» του Joachim Trier και βραβείο πρώτου ανδρικού ο Αμερικανός Caleb Landry Jones, που έπαιζε στο «Nitram» του Αυστραλού Justin Kurzel μαζί με γνωστούς Αυστραλούς ηθοποιούς όπως η Judy Davis και ο Antony LaPaglia. To queer βραβείο απέσπασε η γαλλική ταινία «Η ρήξη» την οποία πολλοί εμίσησαν. 

O βετεράνος Ιταλός σκηνοθέτης Marco Bellocchio, που παρουσίασε ένα ντοκιμαντέρ με τίτλο «Ο Μαρξ μπορεί να περιμένει», τιμήθηκε με τον χρυσό φοίνικα για το σύνολο του έργου του, ενώ η «χρυσή κάμερα» απονεμήθηκε στην Κροάτισσα Antoneta Alamat Kusijanovic για τo «Murina».

Ο διεθνής Τύπος φαίνεται ότι προτιμούσε το ιαπωνικό «Drive My Car», διασκευή μιας νουβέλας του Haruki Murakami, ενώ ήταν ομόφωνα αρνητικός για την ταινία του Nanni Moretti. Ο Jacques Audiard με το «Les Olympiades» είχε πολλές πιθανότητες να διακριθεί, αλλά αγονοήθηκε όπως και η πολυσυζητημένη «Μπενεντέτα». 

Απόψε, μετά την τελετή απονομής προβλήθηκε με σκοπό τη γενική αποσυμπίεση η πολυαναμενόμενη γαλλική κωμωδία του Nicolas Bedos με τον Jean Dujardin και Pierre Niney «OSS 117: Κόκκινος συναγερμός στη Μαύρη Αφρική». 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.