- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Κριτική για τις νέες ταινίες της εβδομάδας | 20-26.08.2020
Μαρία Κιουρί: Η γυναίκα που άλλαξε τον κόσμο, Καπόνε, 6.5 Εκτός Ελέγχου, Παιχνίδια Φωτιάς και τρεις ακόμα ταινίες


Κριτική για τις νέες ταινίες της εβδομάδας, 20-26.8.2020: Μαρία Κιουρί, Καπόνε, 6.5 Εκτός Ελέγχου, Παιχνίδια Φωτιάς και 3 ακόμα ταινίες.
Μαρία Κιουρί: Η γυναίκα που άλλαξε τον κόσμο (Radioactive) (**)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρζάν Σατραπί
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ρόζαμουντ Πάικ, Σάμ Ράιλι, Ανια Τέιλορ-Τζόι, Ονερίν Μπαρνάρ, Σάιμον Ράσελ Μπιλ
Η συναρπαστική ζωή της Μαρί Κιουρί μέσα από την αφοσίωση στις επιστημονικές μελέτες και την σχέση της με τον σύζυγο και συνεργάτη της στις φυσικές επιστήμες Πιέρ Κιουρί.
Μια συμβατική, χωρίς φρέσκιες ιδέες βιογραφία από την δημιουργό του «Περσέπολις» Μαρζάν Σατραπί, η οποία μας δίνει την εντύπωση ότι ο θυμός για τα εμπόδια που δεχόταν η Κιουρί σε όλη σχεδόν την πορεία της από την ανδροκρατούμενη επιστημονική κοινότητα, θολώνει τόσο πολύ την κρίση της ιρανής σκηνοθέτιδος ώστε ωθεί ακόμη και την φιλότιμη Ρόζαμουντ Πάικ να οδηγηθεί σε μια νευρική ερμηνεία που πάντως διασώζεται χάρη στο ταλέντο της βρετανίδας. Κι όμως θα μπορούσε να γίνει μια τόσο διαφορετική ταινία από την Amazon καθώς το υλικό υπάρχει εκεί κι είναι άφθονο. Από το Παρίσι του 1893 που η νεαρή πολωνέζα φοιτήτρια φυσικών επιστημών Μαρί Σκλοντόφσκα (το πατρικό όνομα της Κιουρί) γνωρίζει τον έμπειρο επιστήμονα Πιερ Κιουρί μέχρι το δραματικό φινάλε του 1934, η διαδρομή της ηρωίδας είναι μια συναρπαστική περιπέτεια γεμάτη ανακαλύψεις, σκάνδαλα και πρωτοποριακές ιδέες. Η Κιουρί δεν είναι όμως μόνο εκείνη που ανακάλυψε την ραδιενέργεια αλλά ένα αδάμαστο και μοντέρνο πνεύμα που ενδιαφερόταν για κάθε τι που ερχόταν σε σύγκρουση με τις επικρατούσες απόψεις. Η Σατραπί δείχνει να μην το καταλαβαίνει αυτό κι απλώς παραθέτει τις πιο σημαντικές (κατά τη γνώμη της) στιγμές στη ζωή της Κιουρί και τις διανθίζει με κάποια άγευστα πασπαλίσματα ή ορισμένα εξυπνακίστικα τσιτάτα περί περηφάνειας, μεγαλομανίας και διασημότητας.
Καπόνε (Capone) (**)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζος Τρανκ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Τομ Χάρντι, Ματ Ντίλον, Λίντα Καρντελίνι, Τζακ Λόουντεν, Κάιλ Μακ Λάχλαν
Οι τελευταίες μέρες του διάσημου γκάνγκστερ, όταν έπειτα από βαρύ εγκεφαλικό επεισόδιο που συνέβη στη φυλακή βρίσκεται σε κατ’ οίκον περιορισμό και με την διακριτική παρακολούθηση των πρακτόρων του FBI που έχουν βάσιμους λόγους για να πιστεύουν ότι ο Καπόνε ίσως να προσποιείται τον άρρωστο.
Το κύριο μέλημα του σκηνοθέτη και σεναριογράφου Τζος Τρανκ («Το χρονικό», «Fantastic four») είναι να φτιάξει μια φιλόδοξη και εναλλακτική βιογραφία με όρους σαιξπηρικής τραγωδίας και έντονων ψυχαναλυτικών συμβολισμών. Ε, λοιπόν τίποτε από όλα τα παραπάνω δεν πετυχαίνει καθώς το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ανούσιο κατασκεύασμα που βουλιάζει υπό το βάρος της γκροτέσκας και στυλιζαρισμένης πραγματικότητας του παγιδευμένου στην αρρώστια του ήρωα. Η μπάλα παίρνει ακόμη και τον ειδικό στα μαφιόζικα έπη Τομ Χάρντι που δεν ξέρει από που να πιαστεί για να μην γίνει ο «Καπόνε» το σημείο ντροπής της καριέρας του. Οριακά την σκαπουλάρει χάρη στην εμπειρία του και δύο-τρεις καλογυρισμένες σκηνές όπου φαντασία και αλήθεια γίνονται ένα.
6.5 Εκτός Ελέγχου (Just 6.5/ Metri shesh va nim) (**1/2)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Σαΐντ Ρουσταΐ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Πεϊμάν Μοάντι, Ναβίντ Μοχαμαντζαντέχ, Φαρχάντ Ασλάνι, Παρινάζ Ιζαντιάρ
Μια ομάδα αδιάφθορων αστυνομικών της Τεχεράνης έχουν αποστολή να εντοπίσουν τον μεγαλέμπορο ναρκωτικών που έχει γεμίσει με ναρκωτικά την πόλη.
Σπιντάτη γραφή made in Hollywood από ένα νέο ιρανό σκηνοθέτη, τον Σαΐντ Ρουσταΐ, που μας συστήνει μια άγνωστη πτυχή της ιρανικής πραγματικότητας (6.5 εκατομμύρια είναι οι χρήστες ναρκωτικών στο Ιράν) και επιχειρεί να δώσει τον κοινωνικό στοχασμό γύρω από αυτήν, δίχως όμως να λείπουν κάποιες άστοχες μελό επιλογές ή ένας άκρατος μελοδραματισμός που υπονομεύει όλο το έργο. Διαθέτει πάντως μερικές εντυπωσιακές σκηνές (σαν αυτή της έναρξης) που αποκαλύπτουν το ταλέντο του Ρουσταΐ και αφήνουν πολλές υποσχέσεις για το μέλλον.
Παιχνίδια Φωτιάς (Joueurs) (**1/2)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Μαρί Μονζ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ταχάρ Ραχίμ, Στέισι Μάρτιν, Καρίμ Λεκλού
Η εσωστρεφής Ελά γνωρίζει τον πληθωρικό Aμπέλ κάτω από άσχημε συνθήκες (τον πιάνει να κλέβει τα λεφτά του ταμείου στο μπιστρό του πατέρα της) ο οποίος θα την μυήσει στα μυστικά τζόγου.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Μαρί Μονζ αφορά στη γέννηση και την ματαίωση ενός παράφορου έρωτα. Μέσω της ερωτικής έλξης που ασκεί ο Αμπέλ στην Ελά, παρακολουθούμε την καλοσχεδιασμένη μεταμόρφωση της ηρωίδας από άβουλο και δειλό πλάσμα σε μια δυναμική γυναίκα που παίρνει τις τύχες της στα χέρια της. Φυσικά αυτό δεν γίνεται χωρίς να πληρώσει το ανάλογο τίμημα. Η Μονζ αποφεύγει να στραφεί αποκλειστικά στο αισθηματικό κομμάτι του σεναρίου. Μάλιστα από ένα σημείο και μετά φαίνεται να την ενδιαφέρει μόνο η σκιαγράφηση των χαρακτήρων των τζογαδόρων, ο αυτοκαταστροφικός εθισμός, το σαγηνευτικό παιχνίδι της αδρεναλίνης. Συνέπεια, ατμόσφαιρα, δυνατές συγκινήσεις και ανατροπές κάνουν ένα προκάτ και χιλιοειδωμένο love story να αποκτά αυτόφωτη γοητεία και δύναμη, χάρη στις εξαιρετικές ερμηνείες. Ειδικά του πάντα αλλιώτικου Ραχίμ.
Ακόμη
Στην ιταλική κωμωδία «Κάνε παιδιά να δεις καλό» (Figli) (**) του Τζουζέπε Μπονίτο οι Βαλέριο Μασταντρέα και Πάολα Κορτελέσι βλέπουν τη ζωή της να βουτάει στο χάος με τον ερχομό του δεύτερου παιδιού. Μια έξυπνη και απολαυστική κωμωδία για γονείς που χάνουν το ύπνο (και πολλά άλλα) όταν το νέο μέλος της οικογένειας δοκιμάζει διαρκώς τα όρια τους.
»»» Το «Μίσος» (La haine) (****), η πρώτη ταινία του Ματιέ Κασοβίτς από το 1995 είναι μια αρυτίδωτη και επίκαιρη ματιά πάνω στη βίαιη πραγματικότητα των παρισινών προαστίων, με το σενάριο να βασίζεται στο πραγματικό περιστατικό αστυνομικής βίας που έβαλε φωτιά στο Παρίσι το 1993.
»»» Το «Να ζει κανείς ή να μην ζει» (***1/2) του Ερνστ Λιούμπιτς είναι μια ανελέητη αντιφασιστική σάτιρα που γυρίστηκε εν μέσω του Β Παγκοσμίου Πολέμου, το 1942.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Το προηγούμενο φιλμ δεν άφηνε χρόνο για την ανάπτυξη των χαρακτήρων» δήλωσε ο σκηνοθέτης
Τα δημιουργικά ηνία του project θα αναλάβει ο σκηνοθέτης του «Iron Man» και του «The Mandalorian», Τζον Φάβρο
Ο Αμερικανός σταρ πρωταγωνιστεί στο «The Rivals of Amziah King» του Άντριου Πάτερσον
Μιλήσαμε με τη Διευθύντρια του MDA Hellas κα. Αντιγόνη Καρρά για το ντοκιμαντέρ με αφορμή την προβολή του στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
«Η μεταφορά του δημιουργικού ελέγχου στην Amazon αποτελεί τη σωστή απόφαση»
Οι Τζον Φράνσις Ντέιλι και Τζόναθαν Γκόλντσταϊν αναλαμβάνουν το σενάριο
Έπεσε στο πλατό και υπέστη κάκωση στο ισχίο
«Open your f...ing ears man»
Υποψήφιο το «Animal» της Σοφίας Εξάρχου
Ο μετρ των βιογραφικών ταινιών Πάμπλο Λαραΐν, επιστρέφει με τη «Maria» στο Cinobo
Η επιτυχημένη ποπ-σταρ βρίσκεται σε συζητήσεις για να συμμετάσχει στην επόμενη ταινία «The Chronicles of Narnia»
Η κλασική ταινία μυστηρίου σε μία ειδική κινηματογραφική προβολή
Ο Νίκολας Κέιτζ ενσαρκώνει έναν πατέρα στα πρόθυρα νευρικής κρίσης
Η Εύα Στεφανή σκηνοθετεί την «Καρδιά του Ταύρου» για το 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης
Η Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο του φεστιβάλ ντοκιμαντέρ με ισχυρή ελληνική παρουσία
Μιλήσαμε με τον Θεσσαλονικιό σκηνοθέτη για την ταινία «Alone With the Moon», μια εξομολόγηση και αποκάλυψη του Martyn Jacques, μια μαρτυρία της πιο γνωστής «άγνωστης» μπάντας του πλανήτη
Η πρώτη ταινία του Χάφντελ Ούλμαν Τόντελ είναι ένα άνισο ψυχόδραμα με θέμα τις ευθύνες που βαραίνουν γονείς και εκπαιδευτικούς στο πλαίσιο διαπαιδαγώγησης παιδικών ψυχών
Ο Μπονγκ Τζουν-χο επιστρέφει, 6 χρόνια μετά τα οσκαρικά «Παράσιτα», για να παραδώσει ακόμη μια σκληρή περιγραφή της ανθρώπινης εξαθλίωσης
Ο Τιμ Φέλμπαουμ καταγράφει την αγωνιώδη προσπάθεια κάποιων ανθρώπων να σταθούν στο ύψος τους και να παίρνουν κάθε φορά τη σωστή απόφαση
Βία και ασυδοσία σε ένα χωριό της ελληνικής επαρχίας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.