Κινηματογραφος

Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου: 30 χρόνια στη Νίσυρο

Ό,τι καλύτερο μπορεί να τύχει σε άνθρωπο που γράφει…

Μανίνα Ζουμπουλάκη
Μανίνα Ζουμπουλάκη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
bye_88.jpg

Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ανάπτυξης σεναρίων και κινηματογραφικών σχεδίων, συμπληρώνει 30 πετυχημένα χρόνια στην Νίσυρο.

Είναι τέλειο, το ΜΙΚ, κι αν γράφετε σενάρια στον ελεύθερο χρόνο σας, να ασχοληθείτε οπωσδήποτε: το πρόγραμμα του Mediterranean Film Institute (MFI) Script2Film για φέτος διάλεξε 60 συμμετέχοντες από 38 χώρες, με 35 σενάρια, και 20 Έλληνες δημιουργούς με 12 έργα υπο ανάπτυξη: όλοι αυτοί, ή μάλλον όλοι εμείς, θα δουλέψουμε σκληρά στην Νίσυρο, στα εργαστήρια σεναρίου – και το «θα δουλέψουμε σκληρά» όταν μπαίνει πλάι «στην Νίσυρο» ξέρω ότι σας βάζει σε υποψίες. Σε ένα ελληνικό νησάκι, με ήλιο και θάλασσα, πόσο σκληρά μπορεί να δουλέψει κανείς;

dsc_0236.jpg

Η απάντηση είναι, πολύ. Όταν ο κανείς ενδιαφέρεται το ίδιο πολύ για το πρότζεκτ του, το οποίο προσκυνάει τουλάχιστον ένα χρόνο, συχνά και πέντε (χρόνια), όταν έχει κολλήσει σε διάφορα σημεία, ή όταν απλώς δεν βρίσκει εταιρεία παραγωγής. Γιατί όλοι όσοι γράφουμε, ξέρουμε την βασική αρχή του σεναρίου: αν δεν βρίσκεται παραγωγός, κάτι δεν πάει καλά με το σενάριο. Είναι επίσης και η βασική αρχή του ανασφαλούς καλλιτέχνη, αλλά το ένα δεν αποκλείει το άλλο.

Φέτος, που το ΜΙΚ κλείνει 30 χρόνια πετυχημένης πορείας, στο πρόγραμμα έχει προστεθεί και η Ανάπτυξη Ντοκυμαντέρ, με την παραγωγό συγγραφέα Joslyn Barnes, η οποία μαζί με τον Danny Glover, τον γνωστό, του Μελ Γκίμπσον, έχει την (εταιρεία παραγωγής) «Louverture films».

Η Joslyn Barnes θεωρείται η θεά του ντοκυμαντέρ, όπως και η Χριστίνα Λαζαρίδη θεωρείται θεά του σεναρίου ταινίας μικρού ή μεγάλου μήκους. Άλλοι «καθηγητές» του ΜΙΚ είναι ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο Δημήτρης Εμμανουηλίδης, ο Michael Sabbe, η Ana Sanz Magalllon, ο Pavel Jech, ο Jan Fleischer (τέως διευθυντής σεναρίου στο National School & Television Μ. Βρετανίας)… γενικά τα εργαστήρια γίνονται από ανθρώπους με εμπειρία στο σενάριο.

Και οι «μαθητές», επίδοξοι ή μερικές φορές καταξιωμένοι σεναριογράφοι, δουλεύουμε με επιμέλεια τα σενάριά μας. Με στόχο όχι απαραίτητα τις διεθνείς αγορές (αν και, γιατί όχι; Αποκλείεται να γράφεις σενάρια και να μην είσαι λίγο ψωνάρα, και καλά κάνεις). Να σημειώσουμε εδώ ότι οι 20 Έλληνες δημιουργοί είμαστε υπότροφοι του ΜΙΚ, και πολύ χαιρόμαστε γι’ αυτό.

dsc_0182_0.jpg

Αν έχετε λοιπόν ένα σενάριο, σε οποιαδήποτε φάση, καθίστε να το δουλέψετε όσο μπορείτε μόνοι σας όλο το καλοκαίρι, μεταφράστε το ωραία-ωραία στα Αγγλικά, τσεκάρετε τις προδιαγραφές στο σάιτ του ΜΙΚ, και φροντίστε να το υποβάλλετε με το καλό για του χρόνου.

dsc07173.jpg

Το νησί είναι καταπληκτικό, τα εργαστήρια πολύ-πολύ αποτελεσματικά, η ατμόσφαιρα μαγική, η εμπειρία, για έναν σεναριογράφο, κινηματογραφιστή, ντοκυμαντερίστα ή απλό γραφιά, είναι σούπερ, ως εμπειρία. Η Νίσυρος και τα εργαστήρια σεναρίου του ΜΙΚ είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να τύχει σε άνθρωπο που γράφει… εκτός από το Πούλιτζερ ή μάλλον το Όσκαρ σεναρίου, που σας το ευχόμαστε ως το επόμενο βήμα. 

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου
Τι θα δούμε στο 37ο Πανόραμα ευρωπαϊκού κινηματογράφου

Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.