Το «Ma» δεν είναι η τυπική ανάλαφρη scary movie που μόνο σκοπό έχει να τρομάξει τον θεατή όσο περισσότερες φορές μπορεί.
Η Σου Αν, μια φαινομενικά άκακη και μοναχική γυναίκα, αγοράζει αλκοόλ για λογαριασμό κάποιων εφήβων όταν εκείνοι της το ζητάνε και βρίσκει την ευκαιρία για να αποκτήσει νέους φίλους. Τους παραχωρεί το υπόγειο του σπιτιού της για να διασκεδάσουν ώστε να είναι ασφαλείς και να μη χρειαστεί να οδηγήσουν στην επιστροφή υπό την επήρεια του αλκοόλ, με τη συμφωνία να μην παραβιάσουν κάποιους βασικούς κανόνες: ένα τουλάχιστον από τα παιδιά πρέπει να παραμείνει νηφάλιο, ενώ δεν πρέπει να βλασφημούν ή να ανέβουν στον επάνω όροφο. Και κυρίως επιβάλλεται να την φωνάζουν όλοι «Ma». Όταν η παρέα των παιδιών αρχίζει να ξεκόβει, η μυστηριώδης γυναίκα γίνεται επίμονη και ανεξέλεγκτη.
Το «Ma» δεν είναι η τυπική ανάλαφρη scary movie που μόνο σκοπό έχει να τρομάξει τον θεατή όσο περισσότερες φορές μπορεί. Η περίπτωση της προβληματικής Σου Αν δεν είναι απλή. Το εύκολο είναι να πούμε ότι είναι μια γυναίκα «για τα σίδερα» και κάπου εκεί να τελειώσει όλη η ιστορία με την κριτική αποτίμηση του φιλμ. Όμως η εγκλωβισμένη στις εμμονές και τις ψυχώσεις της αφροαμερικανίδα έχει πολύ… ψαχνό στην ανάλυση του χαρακτήρα και τους συμβολισμούς που κουβαλάει. Το τραύμα από το παρελθόν και συγκεκριμένα το σχολικό περιβάλλον του λυκείου στο Οχάιο είναι το κλειδί για να κατανοήσουμε το σοκ που συνέβη στη ζωή αυτού του κοριτσιού που μόνο ο θύτης - μπαμπούλας δεν είναι σε αυτή την ιστορία, κι ας δείχνει ως τέτοιο. Η «αθώα πλακίτσα» που της σκαρώνουν οι συμμαθητές της, εκτός από ξεκάθαρη περίπτωση ελεεινού σχολικού μπούλινγκ, είναι και το περίγραμμα μιας ρατσιστικής, σεξιστικής και ταξικής επίθεσης προς μια μαύρη, νεαρή κοπέλα ταπεινής καταγωγής. Το σενάριο είναι πολύ πιο έξυπνο (και πονηρό μαζί…) από ό,τι θα περίμενε κανείς. Βάζοντας στο ίδιο μπλέντερ τα συστατικά μιας ιστορίας εκδίκησης και ενός φυλετικού δράματος, πετυχαίνει να φτιάξει μια αιματοβαμμένη κοινωνική αλληγορία με ταξικό χαρακτήρα που αποδεικνύεται ικανή τόσο στην ψυχαγωγική όσο και την ιδεολογική της διάσταση. Η Οκτάβια Σπένσερ στον ρόλο της Μα παραδίδει ένα μάθημα υποκριτικής υψηλού επιπέδου, αποφεύγοντας με άνεση τον σκόπελο των σχηματικών ευκολιών και του μονοδιάστατου χαρακτήρα. Χτίζει μεθοδικά τον ρόλο της, βάζοντας τη σφραγίδα της σε αυτό το ιδιαίτερα ψαγμένο θρίλερ που καμουφλάρει έξυπνα τη βασική του ιδέα (οι φυλετικοί διαχωρισμοί στην εποχή του Τραμπ συναντούν αξίες όπως η δημοτικότητα και η φιλία μέσω του Διαδικτύου) μέσω κάποιων πραγματικά ζόρικων σκηνών που αγγίζουν τα όρια του αυστηρά ακατάλληλου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Είμαι αρκετά καλά. Μπορώ να συνεχίσω τη θεραπεία και τα φάρμακά μου», είπε ο 35χρονος ηθοποιός
Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε
Η ταινία που είναι υποψήφια σε 15 κατηγορίες
Η νέα χρονιά ξεκινά κινηματογραφικά πολύ δυνατά
Ένα κλειστοφοβικό θρίλερ που λαμβάνει χώρα στα 30 χιλιάδες πόδια
«Δεν ήθελα να κάνω την καθαρή χολιγουντιανή έκδοση της ταινίας», δήλωσε ο 62χρονος σκηνοθέτης
Ο ηθοποιός και παραγωγός απειλεί με αποκαλύψεις που θα σοκάρουν
Συνδυάζει live-action στοιχεία με ψηφιακό animation
Άντριου Γκάρφιλντ, Άνια Τέιλορ-Τζόι, Μισέλ Γιό και άλλοι
Οι εντυπώσεις που μάς άφησε η πολυσυζητημένη ταινία
Η απεικόνιση του βρετανού ποπ σταρ του ως ψηφιακή μαϊμού σε όλη τη διάρκεια της ταινίας δεν αποτελεί μονάχα μια τολμηρή καλλιτεχνική επιλογή
Στη σκιά της υπόθεσης Λάιβλι
Οι πολιτικοί της νησιωτικής χώρας έχουν εξοργιστεί από την «ασέβεια» του 87χρονου σκηνοθέτη
Ο δημιουργός της επιτυχημένης σειράς αποκάλυψε ότι το franchise θα συνεχιστεί
Θα ενσαρκώσει τον χαρακτήρα στο «Supergirl: Woman of Tomorrow» του 2026
Όχι μόνο ο Ντίλαν «έπαιξε» όλη την ταινία, αλλά πρόσθεσε και τις δικές του πινελιές στο σενάριο
Μέρος των γυρισμάτων έγιναν στην Πειραιώς 260
Η πρώτη αγγλόφωνη παραγωγή του διάσημου Μεξικανού σκηνοθέτη μετά το Revenant του 2015
Έφτασε τα όριά του ο ασταμάτητος action star;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.