- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Λοιπόν, κύριε Μπάρτον, ποιος είναι ο «Ντάμπο» για σας;
Ο Τιμ Μπάρτον, με αφορμή τη μεταφορά του animation του 1941 «Ντάμπο», μιλάει στην ATHENS VOICE για την επιμονή του στη διαφορετικότητα
Για τη live action μεταφορά του animation του 1941 «Ντάμπο», η Ντίσνεϊ είχε τη διορατικότητα να αναθέσει τη σκηνοθετική ευθύνη στον Τιμ Μπάρτον. Ο αμερικανός σκηνοθέτης ανέλαβε το ρίσκο και δικαιώθηκε χάρη στη συγκινητική και τρυφερή ματιά του, ενώ αξίζει να τονιστεί ότι δεν έκανε καμιά έκπτωση γύρω από το αναγνωρίσιμα σκοτεινό προσωπικό στιλ του. Σε μια αποκλειστική συνέντευξή του γύρω από τη δημιουργία του φιλμ και τις αγωνίες του γύρω από αυτό, μας είπε τα παρακάτω.
Ποιο ή ποια στοιχεία σάς συγκινούν περισσότερο στην ιστορία του μικρού ελέφαντα με τα μεγάλα αυτιά;
Περισσότερο με ιντριγκάρει η ιδέα του ιπτάμενου ελέφαντα ως ένα παράδοξο σύμβολο που εντοπίζεται –ή αν προτιμάτε πέφτει κυριολεκτικά από τον ουρανό– σε ένα συνηθισμένο, φυσιολογικό κόσμο. Για να απαντήσω όμως στην ερώτησή σας υπάρχει κάτι που με συγκινεί αφάνταστα στον «Ντάμπο». Η ικανότητα του να μετατρέψει ένα μεγάλο του «μειονέκτημα» σε ανίκητο πλεονέκτημα. Και φυσικά η ακαταμάχητη του τάση να κάνει το καλό.
Η διαφορετικότητα είναι κάτι που συναντάμε σχεδόν σε όλη τη φιλμογραφία σας. Γιατί επιμένετε τόσο πολύ σε αυτή;
Νομίζω ότι όλοι λίγο-πολύ νιώθουμε ότι είμαστε κάπου ξένοι ή αταίριαστοι με το περιβάλλον που ζούμε ή εργαζόμαστε. Η διαφορετικότητα υπάρχει παντού γύρω μας. Τη βλέπεις σε κάθε γωνιά, σε κάθε περιβάλλον, σε κάθε οικογένεια. Είναι σκληρό και βάναυσο να μην μπορείς να ανήκεις κάπου. Όμως στην ταινία δεν είναι μόνο ο Ντάμπο που είναι απροσάρμοστος, που νιώθει ξένος. Και οι ανθρώπινοι πρωταγωνιστές της ταινίας κάπως έτσι νιώθουν. Όλοι τους ψάχνουν να βρουν όχι μόνο ποιοι πραγματικά είναι αλλά και ένα μέρος για να μπορέσουν να ταιριάξουν.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση στην προσπάθεια να ζωντανέψετε μέσω CG τον «Ντάμπο»;
Από τη μια θέλαμε η ταινία μας να είναι αρκετά πιστή στο πνεύμα του πρώτου φιλμ κι από την άλλη επιδιώξαμε να δημιουργήσουμε ένα νέο σύμπαν σχεδόν από το μηδέν. Ο σχεδιασμός μας κυριολεκτικά ισορροπούσε ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους. Η μεγαλύτερη αγωνία μας βέβαια ήταν να μη φαίνεται σε καμία σκηνή ψεύτικος ο Ντάμπο. Έπρεπε να δώσουμε στον θεατή την αίσθηση της φυσικότητας και του ρεαλισμού, όχι μόνο στο επίπεδο της εικόνας αλλά και από άποψης συναισθήματος. Θέλαμε το συναίσθημα που θα βγάζαμε στον θεατή να είναι απλό και αυθεντικό.
Εκτός από το συναισθηματικό κομμάτι, τι άλλο θέλετε να πάρει μαζί του ο θεατής, βγαίνοντας από την προβολή του «Ντάμπο»;
Όλα αυτά τα χρόνια η Ντίσνεϊ έχει καταφέρει να δημιουργήσει έναν κόσμο μαγικό που δεν αφορά μόνο στο κομμάτι της ψυχαγωγίας. Οι ταινίες της μιλούν για την ίδια τη ζωή, για τις σχέσεις, για τη διαφορετικότητα. Για πράγματα που πίσω από την παραμυθένια βιτρίνα είναι απόλυτα ουσιώδη και διαχρονικά. Θέλω ο θεατής που θα δει τον «Ντάμπο» να συνειδητοποιήσει τους συμβολισμούς ενός ήρωα που είναι βγαλμένος κυριολεκτικά μέσα από την ίδια τη ζωή.
Τελικά, κύριε Μπάρτον, ποιος ακριβώς είναι ο «Ντάμπο» για σας;
Είναι ο απροσάρμοστος, ο διαφορετικός, εκείνος που δεν ανήκει πουθενά, ο περιθωριακός, αυτός που τον χλευάζουν οι υπόλοιποι. Όμως κυρίως είναι αυτός που καταφέρνει να αλλάξει τη μοίρα του και να βρει το νόημα στη ζωή του. Και το κυριότερο: να βρει τους ομοίους του. Να βρει την αληθινή του οικογένεια, με τα μέλη της οποίας τον ενώνουν τόσα πολλά εκτός από τους δεσμούς αίματος.
Info
Η ταινία «Ντάμπο» κυκλοφορεί στις αίθουσες από τις 28 Μαρτίου 2019 σε διανομή Feelgood
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Τζάκι Μπλακ ξεκινάει το σκάψιμο
Η ταινία αναμένεται να αποτελέσει μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της χρονιάς
Μέρος των εσόδων της φετινής διοργάνωσης θα δοθεί σε εγχειρήματα για τη στήριξη του παλαιστινιακού λαού
«Θέλουμε να διευρύνουμε τις δημιουργικές προοπτικές του χώρου», δήλωσε η σύζυγος του ηθοποιού
Όλα όσα είπαμε με την ηθοποιό για την ταινία «Ο Νόμος του Μέρφυ», την κωμωδία και τον κινηματογράφο
Τέχνη κάνουμε για να αφηγηθούμε τον ανθρώπινο πόνο, όχι για να τον προκαλέσουμε
Η Κοραλί Φαρζά δεν ήταν η μόνη που αντέδρασε - Ο Στιβ ΜακΚουίν έκανε το ίδιο
Το «Ψωμί και τριαντάφυλλα» σε παραγωγή της διάσημης ηθοποιού ρίχνει φως στο φυλετικό πογκρόμ στο Αφγανιστάν
Μετά το Inside Out 2, η Pixar μας προσφέρει ένα ταξίδι στα αστέρια
Οι πρώτες αντιδράσεις για το «A Complete Unknown» - Πρεμιέρα στις 25 Δεκεμβρίου
Πρώτη του σκηνοθετική δουλειά μετά το «Star Wars: The Rise of Skywalker»
Έτοιμοι για νέα συνεργασία μετά το «Queer» ο Βρετανός σταρ και ο Ιταλός σκηνοθέτης
Για την ταινία «Hurricane»
Ο Ιταλικός Κινηματογράφος στην Ταινιοθήκη και ένα ντοκιμαντέρ αφηγηματικής αρχαιολογίας στο Ελευσίς
Οι συντελεστές της φιλόδοξης παραγωγής - Πρεμιέρα τον Ιούνιο του 2025
Σε μια θυελλώδη και αποφασιστική ερμηνεία, δεν διστάζει να τσαλακωθεί ολοκληρωτικά
Το φεστιβάλ της Αθήνας, που επιμελείται εδώ και 37 χρόνια ο κριτικός κινηματογράφου Νίνος Φένεκ Μικελίδης, συνεχίζει να αποτελεί πόλο έλξης για όλους τους κινηματογραφόφιλους
Ασπρόμαυρο δράμα που εξιστορεί μια τρυφερή ερωτική ιστορία με πολιτικό στίγμα
Ύστερα από τον θρίαμβο της «Ευτυχίας», ο σκηνοθέτης επιχειρεί ένα ακόμη τολμηρό βήμα
O Τιμ Μίλαντ αναζητά (με όχημα μια σπάνια οικονομία) όλο το πλέγμα των συναισθηματικών δοκιμασιών και της υπόγειας έντασης που «πνίγει» τον ήρωα.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.