Η εποχή είναι το 1971. Ο πόλεμος στο Βιετνάμ κορυφώνεται και οι αντιπολεμικές διαδηλώσεις εντείνονται στο εσωτερικό των ΗΠΑ. Ένα πρωτοσέλιδο των «Νιου Γιορκ Τάιμς» που βασίζεται σε απόρρητα έγγραφα του Πενταγώνου από τη δεκαετία του 1950, θεωρεί «καταστροφική» την πιθανή εμπλοκή των ΗΠΑ στο Βιετνάμ. Η ιστορία έδειξε ότι η μελέτη του Μακναμάρα «θάφτηκε» από τους Άικ, Κένεντι, Τζόνσον και Νίξον, που προτίμησαν να θυσιάσουν χιλιάδες νέους παρά να δεχτούν την ντροπιαστική για το αμερικανικό έθνος ήττα.
Οι «Τάιμς» καλούνται από την κυβέρνηση Νίξον να μη δημοσιοποιήσουν άλλα έγγραφα και ο εκδότης τους συμφωνεί για λίγες μέρες να συμμορφωθεί μέχρι να βρεθεί λύση. Ο διευθυντής της «Ποστ» ψάχνει να βρει την προέλευση των εγγράφων αυτών, πιέζει την εκδότριά του να χρησιμοποιήσει τις γνωριμίες της αλλά ένας δαιμόνιος ρεπόρτερ είναι εκείνος που βρίσκει την άκρη του νήματος και τον άνθρωπο που διέρρευσε τα έγγραφα.
Όλη η ταινία στηρίζεται στη σχέση της εκδότριας και του διευθυντή της εφημερίδας και το βάρος να αποκαλύψουν την αλήθεια κόντρα στις πιέσεις της κυβέρνησης. Σε μια εποχή που η θέση της γυναίκας είναι μειονεκτική σε σχέση με του άντρα (τρομερή η σκηνή που οι γυναίκες αποσύρονται από την τραπεζαρία, όταν οι άντρες πιάνουν πολιτική κουβέντα) και η πρωταγωνίστρια πιέζεται να μη δημοσιοποιήσει τα απόρρητα έγγραφα, τα βασικά ζητήματα του σεναρίου δίνονται με αλάνθαστη κινηματογραφική αίσθηση από τον Σπίλμπεργκ.
Η σχέση πολιτικής - Τύπου, το ζήτημα της ελευθερίας των ΜΜΕ, το ηθικό κομμάτι της αποκάλυψης ή μη της είδησης, η γενναιότητα της ηρωίδας που είναι η μόνη πραγματικά που ρισκάρει («εκείνη μπορεί να χάσει τα πάντα αλλά εσύ ό,τι κι αν γίνει θα βρεις δουλειά» λέει η σύζυγος του διευθυντή, όταν της αναφέρει τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν) και φυσικά ο χαρακτήρας και ο ρόλος της πραγματικής δημοσιογραφίας είναι βούτυρο στο ψωμί για τον Σπίλμπεργκ. Ο αμερικανός σκηνοθέτης ξέρει όσο λίγοι κινηματογραφιστές να φτιάχνουν μια παλιομοδίτικη ταινία χωρίς φανερή δράση (όλη η ένταση και το καλοχτισμένο σασπένς προέρχονται από τα κρίσιμα διλήμματα και τους διαλόγους που αντικατοπτρίζουν το κλίμα της εποχής) πατώντας σε μοντέρνους συμβολισμούς. Υποδειγματικοί οι Τομ Χανκς και Μέριλ Στριπ, συνεργάζονται για πρώτη φορά σε μια ταινία που δεν κρύβει τις οσκαρικές φιλοδοξίες της και αποτελεί μια συνεπή αλλά και χωρίς ιδιαίτερες εκπλήξεις δουλειά του Σπίλμπεργκ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μεγάλο event του 2027 θα λάβει χώρα στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Σε συν-σκηνοθεσία Ιρανών και Ισραηλινών, τα γυρίσματα έγιναν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας
Το άσπονδο δίδυμο είχε μία τεταμένη στιγμή κατά τη διάρκεια της απονομής των Χρυσών Σφαιρών
Τι ανέφερε στην πρώτη της δήλωση μετά το τραγικό συμβάν
Άλεκ Μπάλντγουιν, Μπεν Άφλεκ και Νικόλ Κίντμαν στο στόχαστρο
Βροχή από σχόλια προκάλεσε η ανάρτηση του Γουίλ Σμιθ στο Instagram
Πηγές του Χόλιγουντ σχολίασαν το back story πίσω από τα λόγια της ηθοποιού για την πραγματικά άσχημη πλευρά της βιομηχανίας θεάματος
Αναπάντεχες νίκες, αλλοπρόσαλλες κατηγορίες και οσκαρικά φαβορί
Ήταν υποψήφια για τον ρόλο της στο «Matlock»
Oι πρωταγωνιστές του «Fast and Furious» φαίνεται να έχουν αφήσει το παρελθόν
Το «I'm Still Here» επιλέχθηκε επίσης ως η συμμετοχή της Βραζιλίας στο Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας μεγάλου μήκους
Στο στόχαστρο της οι πάντες
Φέτος, το περιεχόμενο αυτής της τσάντας έσπασε κάθε ρεκόρ
Ο 42χρονος ηθοποιός βραβεύτηκε με τη Χρυσή Σφαίρα Α' Ανδρικού Ρόλου
Ο Μπρέιντι Κόρμπετ λέει πως το πολυπόθητο «Final Cut» ανήκει στους σκηνοθέτες
Ο 51χρονος ηθοποιός ήταν εμφανώς συγκινημένος στη σκηνή των Χρυσών Σφαιρών
Η 46χρονη ηθοποιός απέσπασε το Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου σε Κωμωδία ή Μιούζικαλ
«Πριν 30 χρόνια με είχαν χαρακτηρίσει ηθοποιό-ποπκόρν», είπε κρατώντας το βραβείο στα χέρια της
Δείτε αναλυτικά τους μεγάλους νικητές
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.