«Η εγκατάσταση που παρουσιάζω αποτελεί μια έρευνα πάνω στο διάλογο μνήμης και προόδου, πάνω στις διττές τομές μεταξύ φυσικών και πολιτισμικών διαστρωματώσεων του ανθρώπινου περιβάλλοντος. Κεντρικό στοιχείο του έργου είναι μια σειρά από ψηφιακές καταγραφές ψηφιδωτών δαπέδων από την ελληνική περιφέρεια, διαφορετικών αρχαιολογικών περιόδων και θεματικών. Τα ψηφιδωτά αποτυπώθηκαν ψηφίδα-ψηφίδα μέσω λογισμικού CAD, με αποτέλεσμα τα μονοχρωματικά γραμμικά σχέδια που προκύπτουν να χάνουν τα αναπαραστατικά στοιχεία τους.
Τα αφαιρετικά αυτά σχεδιαγράμματα συμπληρώνονται σε διάφορα σημεία από ένα κείμενο ποιητικού και θεωρητικού χαρακτήρα, αναφερόμενο στο θεματικό πεδίο της εγκατάστασης. Τα σχέδια εκτυπώνονται σε φύλα μαύρου μονωτικού λάστιχου, τα οποία εφαρμόζονται ως επένδυση πάνω σε δομές από χαλύβδινες τυπολογίες ενισχύσεως σκυροδέματος. Σποραδικά, οι εκτυπώσεις καλύπτονται από περιοχές μαρμάρινων ψηφίδων. Οι χρωματισμοί τους προέρχονται από τα μάρμαρα ενός υπάρχοντος ψηφιδωτού στον εκθεσιακό χώρο του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Ως σύνολο, με ενδιέφερε η παραγωγή ενός περιβάλλοντος ταυτόχρονα λειτουργικού και γλυπτικού, μεταξύ εξέλιξης και ερείπωσης, πληροφορίας και σύγχυσης».
Έργο: Copies, Columns, Reconfiguration
Ιnfo:Το Βραβείο ΔΕΣΤΕ απονέμεται (από το 1999) κάθε δύο χρόνια σε έναν Έλληνα ή Κύπριο καλλιτέχνη. Στόχος του η ανάδειξη μιας ανερχόμενης γενιάς καλλιτεχνών, ως κύριος άξονας της πολιτικής του Ιδρύματος ΔΕΣΤΕ για τη στήριξη και την προώθηση της σύγχρονης τέχνης.
Η Επιτροπή Επιλογής αποτελείται από τους: Ανδρέα Αγγελιδάκη (Καλλιτέχνης, Αρχιτέκτονας, Επιμελητής), Δάφνη Βιτάλη (Ιστορικός Τέχνης, Επιμελήτρια, ΕΜΣΤ), Αντρέ Ζιβανάρη (Διευθύντρια, Point Centre for Contemporary Art, Λευκωσία), Ευαγγελία Λεδάκη (Επιμελήτρια, Κριτικός Τέχνης), Δημήτρη Πασσά (Συλλέκτης), Κώστα Σαχπάζη (Καλλιτέχνης, νικητής του Βραβείου ΔΕΣΤΕ 2013).
Η Κριτική Επιτροπή αποτελείται από τους: Δάκη Ιωάννου (Πρόεδρος, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ), Bernard Blistène (Διευθυντής, Centre Georges Pompidou, Παρίσι), Thelma Golden (Διευθύντρια και Επιμελήτρια, The Studio Museum in Harlem, Νέα Υόρκη), Max Hollein, (Διευθυντής, Schirn Kunsthalle Frankfurt, Φρανκφούρτη), Tom Morton (Συγγραφέας, Επιμελητής, Συντάκτης, περιοδικό Frieze), Jakub Julian Ziolkowski (Καλλιτέχνης).
Τα έργα των καλλιτεχνών φιλοξενούνται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης (28/5 - 30/9, Μέγαρο Σταθάτου, Βασ. Σοφίας & Ηροδότου 1), τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν στις 27/5 και το όνομα του νικητή θα ανακοινωθεί στις 7/9 (θα λάβει €10.000).
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.