O πολύπλευρος καλλιτέχνης (ηθοποιός –φέτος παίζει στο «Σιρανό ντε Μπερζεράκ» στο Εθνικό Θέατρο–, ερμηνευτής οπερετών και εικαστικός με πολλές εκθέσεις στο ενεργητικό του, ανάμεσά τους και στην Μπιενάλε της Βενετίας) Α.Π. εμφανίζεται στην αρχή της σεζόν με μια έκθεση στην gallery The Breeder, που θα συζητηθεί. Τίτλος της “Castratο” και θέμα της ο ευνουχισμός. Δίπλα από τα γλυπτά και τις μεγάλες εγκαταστάσεις του θα υπάρχουν όρχεις ζώων σε φορμόλη – μια συλλογή (από ευνουχισμούς κατοικιδίων) του κτηνίατρου Ζήση Παπαζαχαρίου. Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Πώς και πότε προέκυψε η έμπνευσή σας από τον ευνουχισμό; Άρχισε πριν από 30 χρόνια με την έρευνα για το κιτς και πώς θα δραπετεύσουμε από αυτό, και κατέληξε στον ευνουχισμό – που είναι ακριβώς το ίδιο, αφού και στις δύο περιπτώσεις θριαμβεύει το στερεότυπο, το «νεκρό», η απουσία της επιθυμίας και του πόθου.
Η τέχνη ευνουχίζει; Όταν συνδυάζεται με την εξουσία είναι το δυνατότερο αναισθητικό. Στην αντίθετη περίπτωση παράγει ελευθερία. Συμπέρασμα: μακριά από την «επιχορηγούμενη» τέχνη.
Γιατί δεν μπορεί να θεωρηθούν οι όρχεις στη φορμόλη ένα διαφημιστικό (σοκαριστικό) τρικ; Εδώ δεν σοκάρουν τα αρχίδια live, θα σοκάρουν στη φορμόλη; Σιγά το σοκ!
Από τις πολλές φράσεις με όρχεις που κυκλοφορούν στην πιάτσα ποια είναι η αγαπημένη σας και γιατί; Μου αρέσει γενικότερα που στην καθημερινή γλώσσα η λέξη είναι διφορούμενη. Τα αρχίδια μπορούν να είναι και «αξιοζήλευτα» και περιφρονημένα. Λέμε «αρχίδια» όταν θέλουμε να υποτιμήσουμε κάτι, και «στα αρχίδια μου!» για να δείξουμε πόσο «δυνατά» είναι. Φοβερή αντίθεση.
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του σημερινού castrati; Τα ακριβώς αντίθετα από τον castrati του 18ου αιώνα. Τώρα οι castrati έχουν χοντρή φωνή, χορεύουν ζεϊμπέκικο, συνοδεύουν μια ξανθιά και ζουν αποκλειστικά με κρατικά λεφτά.
Ποια αίσθηση θέλετε να έχει ο θεατής φεύγοντας από την έκθεσή σας; Μια αίσθηση συμπάθειας.
Info 22/9 - 18/11, Ιάσωνος 45, 210 3317.527
φωτό: Ο καλλιτέχνης με το έργο του «Μια ζώνη με κομμένα κεφάλια μεγάλων ανδρών»
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ανακαινισμένα μουσεία, καινοτόμες Μπιενάλε κι επικές αναδρομικές εκθέσεις, σε μια χρονιά που υπόσχεται να αναδιαμορφώσει τον παγκόσμιο χάρτη της Τέχνης
Το Εθνικό Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων αναμένεται να ανοίξει το 2026
Μετά την κλοπή του διάσημου πίνακα το 1969
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.