- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Γλυπτά του Παρθενώνα: άνοιξε ξανά η αίθουσα στο Βρετανικό Μουσείο
Επίσκεψη στην αίθουσα των Γλυπτών μετά από έναν ολόκληρο χρόνο που παρέμεινε κλειστή λόγω πανδημίας αλλά και κακής συντήρησης του κτιρίου
Η αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα άνοιξε ξανά στο Βρετανικό Μουσείο πιο όμορφη και πιο φροντισμένη από ποτέ.
Πρώτα ήταν το lockdown, μετά η στέγη που έσταζε, τα σπασμένα μάρμαρα του δαπέδου, η υγρασία που άφηνε παντού τα σημάδια της. Το αποτέλεσμα ήταν η αίθουσα που φιλοξενεί τα Γλυπτά του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο του Λονδίνου να παραμείνει κλειστή για έναν ολόκληρο χρόνο.
Όμως από την περασμένη Δευτέρα, 13 Δεκεμβρίου 2021, η μεγάλη γυάλινη πόρτα -"The Parthenon Galleries" γράφει- είναι πια ανοιχτή για το κοινό.
Όπως είναι γνωστό, αρχικά το μουσείο έκλεισε στις 30 Δεκεμβρίου 2020 κατά την διάρκεια του εθνικού λοκντάουν όταν ξέσπασε η πανδημία του Covid-19. Άνοιξε ξανά στις 17 Μαΐου 2021, αλλά μερικές αίθουσες εξακολουθούσαν να παραμένουν κλειστές λόγω «γενικών επισκευών». Μία από αυτές, ήταν και η αίθουσα Duveen (αίθουσα 18) που στεγάζει τα Γλυπτά του Παρθενώνα. Ο λόγος ήταν τα προβλήματα υγρασίας που προέρχονταν κυρίως από μια ρωγμή στην γυάλινη οροφή της παραπλήσιας αίθουσας 17. Το πιο πρόσφατο περιστατικό με την στέγη να στάζει ήταν μετά από μια καταιγίδα που πλημμύρισε το κεντρικό Λονδίνο, στις 25 Ιουλίου.
Σήμερα, αν και τα έργα αποκατάστασης της οροφής δεν έχουν ολοκληρωθεί -η αίθουσα του ναού των Νηρηίδων είναι ακόμη κλειστή- η αίθουσα των Γλυπτών είναι επιτέλους ανοιχτή και ανανεωμένη. Από την γυάλινη οροφή μέχρι το καλογυαλισμένο μαρμάρινο δάπεδο και τον αναβαθμισμένο φωτισμό, η αίθουσα των Γλυπτών του Παρθενώνα δείχνει να είναι πιο όμορφη και φροντισμένη από ποτέ.
Και μπορεί να παραμένει μόνιμη η επιθυμία μας οι θησαυροί του ναού της Παλλάδος Αθηνάς κάποτε να γυρίσουν εκεί που ανήκουν, στον τόπο καταγωγής τους και στο μουσείο της Ακρόπολης, αλλά για τους Έλληνες που ζουν εδώ στο πολύβουο Λονδίνο είναι πολύ παρηγορητικό γι αυτούς να μπορούν να περνάνε πού και που και να λένε μια καλημέρα στον Ερμή και τον Ήφαιστο, στην Αφροδίτη και την Διώνη, στην Δήμητρα και την Περσεφόνη των αετωμάτων και της ζωφόρου. Ο χαιρετισμός στον Φειδία προηγείται.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.