- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Μενδώνη για Γλυπτά Παρθενώνα - Βρετανικό Μουσείο: Να επιστραφούν
«Έβρεξε» στην αίθουσα με τα εκθέματα - Μπήκε νερό από την οροφή
Τα Γλυπτά Παρθενώνα πρέπει να επιστραφούν από το Βρετανικό Μουσείο, ξεκαθαρίζει η Λίνα Μενδώνη μετά τις εικόνες με το νερό που μπήκε από την οροφή.
Τον γύρο του διαδικτύου συνεχίζουν να κάνουν οι εικόνες με τα Γλυπτά του Παρθενώνα και το νερό που μπαίνει από την οροφή του Βρετανικού Μουσείου. Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, με αφορμή το συγκεκριμένο συμβάν, η Λίνα Μενδώνη, υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κάλεσε το Βρετανικό Μουσείο να επιστρέψει τα Μάρμαρα του Παρθενώνα, χαρακτηρίζοντας «επικίνδυνες τις συνθήκες φύλαξης».
«Για δεκαετίες, το βασικό επιχείρημα των Βρετανών, για την παραμονή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο, ήταν ότι στο Βρετανικό Μουσείο τα συγκεκριμένα αριστουργήματα εκτίθενται σε καταλληλότερες συνθήκες από εκείνες που μπορούσε να προσφέρει η Ελλάδα» τόνισε η Λίνα Μενδώνη.
Και πρόσθεσε: «Εδώ και 12 χρόνια, η Αθήνα διαθέτει το Μουσείο της Ακρόπολης, ένα από τα καλύτερα μουσεία του κόσμου, στο οποίο εκτίθενται κατά άριστο τρόπο τα Γλυπτά του Παρθενώνα, αναμένοντας την οριστική επανένωσή τους με τα παρανόμως διαρπαγέντα από τον Έλγιν τμήματά τους. Το επιχείρημα των Βρετανών έχει προ πολλού καταρριφθεί».
«Σήμερα, οι συνθήκες έκθεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Βρετανικό Μουσείο είναι προσβλητικές και επικίνδυνες. Τα Γλυπτά δεν μπορούν να περιμένουν φυλακισμένα την ολοκλήρωση του "masterplan" του Βρετανικού Μουσείου, το οποίο δεν πληροί κατ' ουδένα τρόπο τις ικανές και ασφαλείς συνθήκες έκθεσής τους» ξεκαθάρισε.
Και κατέληξε: «Το διαρκές και δίκαιο αίτημα της Ελλάδας για την επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα είναι αδιαπραγμάτευτο και σήμερα απολύτως επίκαιρο».
Τι ισχυρίζεται το Βρετανικό Μουσείο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα - Η ανακοίνωση
«Οι αίθουσες 13 έως 18 στο ισόγειο του Βρετανικού Μουσείου έχουν αφαιρεθεί προσωρινά από τη δημόσια πρόσβαση. Το Μουσείο έχει αναλάβει ένα πρόγραμμα εργασίας σε αυτές τις γκαλερί και ο προγραμματισμός αυτής της εργασίας καθυστέρησε λόγω του αντίκτυπου της πανδημίας στο πρόγραμμα του Μουσείου.
» Περαιτέρω εργασίες και έρευνες πραγματοποιήθηκαν φέτος το καλοκαίρι και αυτές οι γκαλερί είναι προς το παρόν κλειστές για να διασφαλιστεί η ασφάλεια των επισκεπτών μας και η συλλογή ενώ πραγματοποιούνται αυτές οι έρευνες.
» Αυτά τα βασικά έργα αποτελούν μέρος ενός προγράμματος συντήρησης κτιρίων, το οποίο θα βοηθήσει να γίνουν μελλοντικά έργα στο κτίριο του Μουσείου. Παράλληλα με αυτές τις βασικές επισκευές, αναπτύσσουμε ένα στρατηγικό masterplan για να μεταμορφώσουμε το Μουσείο στο μέλλον. Θα περιλαμβάνει την ενεργή ανακαίνιση των ιστορικών κτιρίων και της περιουσίας μας, τη βελτίωση της εμπειρίας των επισκεπτών μας και την ανάληψη μιας φιλόδοξης επανάληψης της συλλογής στα επόμενα χρόνια.
» Το Μουσείο είναι ένα ιστορικό και διατηρητέο κτίριο και υπάρχουν συνεχείς αξιολογήσεις υποδομής σε ολόκληρο τον χώρο. Έχουμε μια ομάδα ειδικών που κάνουν τακτικούς ελέγχους σε όλο το Μουσείο για να παρακολουθούν και να διασφαλίζουν την κατάλληλη διαχείριση των κινδύνων για τη συλλογή. Η φροντίδα της συλλογής και η ασφάλεια των επισκεπτών και του προσωπικού μας αποτελούν ύψιστη προτεραιότητά μας» τονίζεται στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Βρετανικό Μουσείο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα μετά τις εικόνες με τη «βροχή» στον χώρο που βρίσκονται τα εκθέματα.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Σε έναν κόσμο που χαρακτηρίζεται από υπερπληροφόρηση, το βιβλίο εκφράζει ειρωνικά την ανάγκη των ανθρώπων να δουν κάτι γραμμένο για να πιστέψουν ότι ισχύει.
Ο εικαστικός παρουσιάζει 17 πορτρέτα ανθρώπων που «διαβάζουν το μέλλον» στην Baker Street του Λονδίνου
Το έργο των Matthew Niederhauser και Marc Da Costa, σε ανάθεση της Στέγης Ιδρύματος Ωνάση, κατακτά τον κόσμο
Σαν σήμερα 25 Οκτωβρίου 1881 γεννήθηκε ο κορυφαίος Ισπανός καλλιτέχνης
Γιατί να δείτε τη συγκινητική έκθεση στο Καπνεργοστάσιο για τα 50 χρόνια από το πραξικόπημα και την τούρκικη εισβολή στην Κύπρο
Μια συζήτηση με τη ζωγράφο που οι πίνακές της συνομιλούν με τις εμβληματικές Ομπρέλες και άλλα έργα του Γιώργου Ζογγολόπουλου
H επιμελήτρια Ιόλη Τζανετάκη μιλά για την έκθεση που ολοκληρώνεται στις 27 Οκτωβρίου
Εικόνα της Ιστορίας και της αρχαιολογίας της Ρόδου, από την αρχαιότητα ως σήμερα
Ένα έργο της Ελένης Ψυλλάκη από τη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Πίνακες, εικονογραφήσεις περιοδικών, γλυπτά, φωτογραφίες και ηχογραφήσεις του καλλιτέχνη από το 1996 έως σήμερα περιλαμβάνει η αναδρομική έκθεση «Θεϊκή Διαταραχή Προσωπικότητας» στην γκαλερί Ρεβέκκα Καμχή
Η εξέλιξη της προσωπογραφίας κατά τη διάρκεια της πολυετούς καριέρας του
Δημιουργεί αγγεία και κεραμεικά με δέρμα από ανανά, σταφύλι και κάκτο, που προμηθεύεται από την Κεράλα, τις Φιλιππίνες και την Ισπανία
Στο πλαίσιο της έκθεσης Space of Togetherness, που ολοκληρώνεται την Κυριακή 20 Οκτωβρίου
Με αφορμή την Ωκεανίδα 2024, γνωστοί καλλιτέχνες δίνουν νέα μορφή σε σανίδες που έχουν ήδη «δαμάσει» τα κύματα
Εκθέσεις φωτογραφίας, γλυπτική στον κήπο του Βυζαντινού και 44 καλλιτέχνες που μεταμορφώνουν ένα ιστορικό κτίριο
Εγκαινιάζεται το αφιέρωμα σε έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του αφηρημένου εξπρεσιονισμού
Πρόκειται για μία από τις σπουδαιότερες δωρεές στην ιστορία της συλλογής της Tate, με τα έργα να «συνομιλούν» με τα υπόλοιπα εκθέματα
Η έκθεση «Lela's land» στο Βρυσάκι έχει χρώμα, τέχνη, σχέδια, στολίδια και λουλούδια
Ο Ιταλός καλλιτέχνης πέθανε τον Απρίλιο στα 84 του
3 ομαδικές και μια ατομική έκθεση σε γκαλερί και χώρους τέχνης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.