Chioma Ebinama: Αγκάθια και τριαντάφυλλα στο Μεταξουργείο
Η έκθεση της νιγηρο-αμερικανίδας ζωγράφου στην γκαλερί The Breeder είναι talk of the town


Η έκθεση ζωγραφικής της Chioma Ebinama, με τίτλο «Leave the thorns and take the roses», φιλοξενείται στην γκαλερί The Breeder.
Από τις 3 Σεπτεμβρίου, η γκαλερί The Breeder (Ιάσονος 45, Μεταξουργείο) παρουσιάζει το «Leave the thorns and take the roses». Μια ταλαντούχα ζωγράφος από τη Νιγηρία, η Chioma Ebinama, πέρασε όλη την καραντίνα δημιουργώντας ένα στούντιο μέσα στην γκαλερί, ανοιχτό κατόπιν ραντεβού.
Οι επισκέπτες μπορούσαν να τη γνωρίσουν από κοντά αλλά και να τη δουν να δουλεύει on progress τους πίνακές της, που πλέον παρουσιάζονται ελεύθερα για όλους. Μέρος της οικογένειας του The Breeder Open Studio, ένα ρέζιντενσι τράβελ κόνσεπτ που καλεί καλλιτέχνες να ζήσουν, να μείνουν και να δημιουργήσουν στην Αθήνα, η Chioma Ebinama οικειοποιήθηκε την Αθήνα και ζώντας σχεδόν λόγω του εγκλεισμού της σε μια γυάλα, παρακολουθούσε τον κόσμο όπως τον άλλαζε αλλά και συνεχίζει να τον μεταλλάσσει ο Covid 19.
Ο εγκλεισμός βέβαια για την Chioma μοιάζει με αυτοεκπληρούμενη προφητεία, καθώς η Νιγηριανή μετανάστρια στις Ηνωμένες Πολιτείες εκλιπαρούσε τον κόσμο να κάνει στοπ! Τα σχέδιά της με τίτλο The Godess of doin' nothing ήταν μια προσευχή για αδράνεια, έλλειψη κατεύθυνσης, απελευθέρωση από την εμμονή με τις προσωπικές φιλοδοξίες και επίκληση σε ένα σύμπαν χωρίς προσδοκίες μεγαλομανίας και στοχοπροσήλωσης. Done!

Περνώντας δύσκολα όμως στην Αθήνα, ανεξαρτήτως της φιλόξενης Breeder, ο εγκλεισμός έκανε την Ebinama να μη νιώθει τόσο… απελευθερωτικά, όπως περίμενε να συμβεί. Αυτή η αδράνεια είναι εμφανής στους πίνακές της· τελικά δείχνει εξίσου σαν σεισμός. Το έδαφος και οι παλιές «ασφάλειες-δεδομένα» κατέρρευσαν, τα κύματα και οι αναταραχές στη θάλασσα των «νέων συναισθημάτων» προσκρούουν σε κοφτερά απόκρημνους κι επικίνδυνους βράχους. Τα μηνύματα, οι βιντεοκλήσεις και τα αγχώδη συναπαντήματα σε ψηφιακές πλατφόρμες, μπορεί να κρατούν κάπως ατόφια τη «σφαιρικότητα» του πλανήτη, όμως κάθε αίσθηση «σπιτιού» που είχαμε μοιάζει να καταργείται ως προς το φυσικό της ύπαρξης.

Μεγαλωμένη στην Αμερική από Νιγηριανούς Χριστιανούς μετανάστες γονείς, η Chioma φανερά επηρεασμένη από τη θρησκεία, ζωγραφίζει σε ακουαρέλες και παραστατικά σχέδια, όπου η διαλογιστική πρακτική και η τυποποιημένη θρησκεία εντός των θρησκευτικών πινάκων και συμβόλων, εμφανώς και κατευθύνει τις γραμμές της. Η διασπορά, η κοσμολογία της Δυτικής Αφρικής αλλά και η λαϊκή τέχνη της Νότιας συνδυάζονται με την οπτική γλώσσα των Δυτικών και Ανατολικών θρησκειών του πλανήτη, παράλληλα με τις διαφορετικές ταυτότητες του φύλου: οι queer και LGBTI κατευθύνσεις της ζωγραφικής της φλερτάρουν με τον νομαδισμό, τον σουρεαλισμό και τον διαρκή επαναπροσδιορισμό του τόπου, του χρόνου και της αίσθησης. Τα τελευταία χρόνια η Ebinana κινείται και ζει μεταξύ Μεξικού, Νότιας Κορέας, Ινδίας, Μαλαισίας και πλέον Αθήνα. Στην έκθεση «Leave the thorns and take the roses», τίτλος παρμένος από την άρια της Τζέσι Νόρμαν, η Chioma στην ουσία αναζητεί αυτό που πάντα την καθόριζε ως καλλιτέχνη-άτομο: έναν κόσμο αγάπης, μουσικής, λέξεων και τρυφερότητας πάνω από φύλα, φυλές, θρησκείες και παγκόσμια ή τοπική τοξική βία.

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα από τα σημαντικότερα ζωγραφικά έργα του κλασσικού κόσμου
Το γυμνό σώμα πέρα από την ερωτική απεικόνισή του, ως κάτι το «άβολο» και «ανοίκειο»
Ποιες εγκαινιάζονται και ποιες διευρύνουν το ωράριό τους
Ο καλλιτέχνης που ανέλαβε το εικαστικό κομμάτι του 25ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου συστήνεται στην Athens Voice
Η συλλογή Δ. Δασκαλόπουλου διευρύνει τα σύνορα της σύγχρονης Τέχνης
Μπήκαμε στο εργαστήριο του εικαστικού λίγο πριν το στήσιμο της νέας του έκθεσης στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Κινητό και ακουστικά είναι τα μόνα που χρειάζεσαι για να ξεναγηθείς στα video installations της θεατρολόγου Μάγδας Κόρπη στο Μουσείο
Η φτώχεια, ο πόλεμος, η απουσία του πατέρα της, η αρπαγή της από τους Τούρκους, ο τίτλος της πρώτης «κυρίας επί των τιμών» της βασιλικής αυλής, ο αταίριαστος γάμος και το ιστορικό πορτραίτο
Το έργο «Yes I can» προβλήθηκε στο γήπεδο, με αφορμή τα εγκαίνια της έκθεσής του «Catch me»
Με αφορμή την αναδρομική του έκθεση στην ΑΣΚΤ μας μιλά για την τέχνη του, για όσα του έχει δώσει αλλά και για όσα λαχταρά να ανακαλύψει μέσα από αυτή.
Τα φιλμ της καλλιτέχνιδος αποτελούν ένα σημαντικό «ανεπίσημο» ντοκουμέντο για την ιστορία των εκθέσεων και της τέχνης στην Ελλάδα
Μια συζήτηση με τη visual artist με αφορμή την πρώτη της ατομική έκθεση στον χώρο Συλλογή Ελληνικών Ενδυμασιών «Βικτωρία Γ. Καρέλια» στην Καλαμάτα
5 εκθέσεις που προτείνουμε για αυτήν την εβδομάδα
«Οι γραμμές των πόλεων είναι παντού γύρω μας. Αλλά είναι μπερδεμένες. Η καθαρότητα των γραμμών καθορίζει τη σκέψη». Μιλήσαμε με την καλλιτέχνιδα για την έκθεσή της στην γκαλερί Μελάνυθρος
Κρατήθηκαν κλεισμένα στο σπίτι της στο Μεξικό για 50 χρόνια - Δείτε εικόνες
Λίγες μέρες μετά τον βανδαλισμό από βουλευτή της Νίκης
Ένα πρωτόγνωρο πολιτιστικό γεγονός που ενώνει την τέχνη, την ιστορία και τη συμπερίληψη
Η ελληνικής καταγωγής εικαστικός μιλάει για τη νέα ατομική της έκθεση με τίτλο «I’ll be your mirror» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Καμιά φορά η Τέχνη είναι εκεί για να μας δείχνει τη διαφορά κόσμων – κι αυτό είναι το πιο οδυνηρό απ’ όλα
Ήταν γνωστός στους ειδικούς, όχι όμως και στο ευρύ κοινό
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.