- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Ζωγράφοι στην εποχή του κορωνοϊού
Η γκαλερί Ζουμπουλάκη στέλνει ανταποκρίσεις από τα ατελιέ των καλλιτεχνών
Γιάννης Αδαμάκης, Χάρης Κοντοσφύρης, Τζένη Κωδωνίδου, Νίκος Λαγός, Νίκος Μόσχος και Ιωάννα Ράλλη στέλνουν σκέψεις στην Zoumboulakis Galleries
Με τον κορωνοϊό και την απαγόρευση κυκλοφορίας, πολλοί από εμάς έχουμε ανακαλύψει αυτό το διάστημα πώς είναι να δουλεύεις μόνος σου στον δικό σου χώρο. Ωστόσο, σε κάποια επαγγέλματα αυτή ήταν η νόρμα πολύ πριν την ανάγκη καραντίνας. Ένα από αυτά τα πιο μοναχικά επαγγέλματα είναι αυτό του καλλιτέχνη.
Γι’ αυτό το λόγο, η Zoumboulakis Galleries ζήτησε από έξι καλλιτέχνες να μοιραστούν μαζί μας τη δημιουργική τους διαδικασία αυτή την περίοδο. Ο Γιάννης Αδαμάκης, ο Χάρης Κοντοσφύρης, η Τζένη Κωδωνίδου, ο Νίκος Λαγός, ο Νίκος Μόσχος και η Ιωάννα Ράλλη έστειλαν φωτογραφίες από τα ατελιέ τους και κείμενα με τις σκέψεις που νιώθουν την ανάγκη να εκφράσουν αυτές τις μέρες.
Οι φωτογραφίες και οι σκέψεις των καλλιτεχνών
Γιάννης Αδαμάκης
Άνοιξα τα τετράδιά μου. Έψαξα στις λίστες μου.
Χρώματα, βερνίκια, medium, πινέλα, τελάρα.
Αγχώθηκα να προλάβω πριν κλείσουν τα μαγαζιά.
Το κακό είναι ότι ψωνίζω από διάφορα.
(Είμαι και παράξενος. Το ένα μου μυρίζει τ’ άλλο μου βρωμάει.)
Τι λείπει αναρωτήθηκα.
Τίποτα.
Κι όμως πάντα κάτι λείπει.
Χάρης Κοντοσφύρης
Οι πολιτικές προϋποθέσεις βιωσιμότητας των ανθρώπων καθιστούν ανεξιχνίαστα ευάλωτες τις ανθρώπινες ζωές. Η καθησυχαστική αδράνεια προέρχεται από τη μετατόπιση των αφηγούμενων τραυμάτων, από το πρώτο πρόσωπο στο τρίτο, π.χ. το κινέζικο ή όποιο άλλο. Η "τρωτότητα" μιας συστηματικής συνήθειας της ζωής, της επιβίωσης, αλλά και του αυτοεγκλεισμού, όχι ως ψυχαναγκαστική πρακτική, αλλά περισσότερο ως μια εκδοχή κοινωνικού προσανατολισμού, είναι μορφή ελευθερίας που η κοινοτική ζωή δεν το αποδέχεται εύκολα. Η "κοροναϊκή" απομόνωση είναι μια ευκαιρία για ευσυγκίνητη, σωματοποιημένη, συναισθηματική, ηθική ρητορική για απώθηση του πόνου, του πένθους και του φόβου αντί για τη σκωπτική δημιουργικότητα, που σε επαναφέρει η συγκατοίκηση σε χώρους με απεριόριστο και απροσδιόριστο χρόνο για ρεμβασμό.
Αυτές τις μέρες ολοκλήρωσα ένα τρίπτυχο πάνω στην Ευαγγελική αποκάλυψη του τόπου του Ιωάννη με κενών ουρανό και γη, όπου όλα είναι δημιουργημένα και αφιερωμένα στο κενό: Το αφτιασίδωτο Πάτμιο σπίτι στον νυχτερινό ουρανό και ο κενός ουρανός στην νυκτώδη Πατμία. Ανάμεσα στους λιγοστούς ήλιους της Φλώρινας, από τους χάσκοντες διήμερους χιονιάδες του ανοιξιάτικου οροπεδίου της Πελαγονίας, στην ευρυχωρία της αυλής του παλιού στάβλου, δίπλα απ' τις "ματιασμένες" ανοιξιάτικες κερασιές. Τα έργα πολύμηνα και άκαιρα οδεύουν στην ολοκλήρωσή τους. Η ελευθεριακή απομόνωση μιας παραμεθόριου πόλης είναι το κενό αγνάντεμα ενός εικαστικού καθηλωμένου στο παγωμένο Φλωρινιώτικο σινιάκι ή στο χιονισμένο τοπίο ή στο τριβόλισμα των πουλιών.
Καλή απόμακρη συναναστροφή.
Τζένη Κωδωνίδου
«δεν το λέω εγώ...οι γιατροί στη βόρεια Ιταλία το λένε...»
Νίκος Λαγός
Κλεισμένος στο εργαστήριο και στο σπίτι, λόγω του ιού, έφτιαξα ένα καινούργιο έργο από τη σειρά που κάνω αυτόν τον καιρό, που έχει τίτλο «Νεκροκεφαλές και Καρδιές».
Νίκος Μόσχος
Μετά την τελευταία του ατομική έκθεση με τίτλο «Συνθήκες Προσαρμογής» στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
(13 Φεβρουαρίου-7 Μαρτίου 2020),
ένα άδειο τελάρο περιμένει στο καβαλέτο του.
Έδωσε τον τίτλο
«Day one for King Stone Grower»
σε συνέχεια της έκθεσης.
Ιωάννα Ράλλη
Καραντίνα ημέρα 3η λόγω άφιξης από το εξωτερικό.
Η ζωή μου δεν αλλάζει και πολύ, έτσι κι αλλιώς τις μέρες μου στο εργαστήρι τις περνώ. Ισα ίσα με ανακουφίζει ότι δεν έχω καμία υποχρέωση εξωτερική. Ο εσωτερισμός, λοιπόν, σε όλο του το μεγαλείο.
Παρήγγειλα ψώνια, μου τα 'βαλε στο ασανσέρ κι γω με τη σειρά μου τα χρήματα στο ασανσέρ.
Σύγχρονος ερημίτης… αντί καλάθι… ασανσέρ...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.