- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ο Brassai είναι ένα ζωντανό μάτι, έλεγε ο φίλος του Henri Miller. Δεν τον έβλεπαν ποτέ να φωτογραφίζει. Σαν, για έναν καλλιτέχνη, η ζωή η πλέον ιδιωτική, πλέον μυστική, να ήταν εκείνη της δημιουργίας. Ο ίδιος είχε άρνηση να περιοριστεί σε μια ειδικότητα, αυτή του φωτογράφου, δηλαδή να μην είναι τίποτα άλλο παρά μεγάλος φωτογράφος. Υπήρξε ζωγράφος, γλύπτης, συγγραφέας, που ήξερε να τα βλέπει όλα και προσέδιδε στην πραγματικότητα, χάρη στην προσοχή του και μόνο, μια ποιότητα και μια πρόσφυση που καθιστούν τον κόσμο πιο παράξενο και ταυτόχρονα λιγότερο ξένο.
Το 1924 βρίσκεται στο Παρίσι και εργάζεται αρχικά ως ζωγράφος και δημοσιογράφος. Συναντά εκεί την άνθιση και την ορμή των καλλιτεχνών της μεγάλης γενιάς του ’30 και την ομορφιά της παριζιάνικης νύχτας. ΄Ηταν μια εποχή που κανείς δεν κοιμόταν. Τη μια νύχτα μετά την άλλη φωτογράφισε την πόλη και τη ζωή της που συνέθεσαν οι καλλιτέχνες που είχαν έρθει εκεί απο όλο τον κόσμο. Απο τις βόλτες του θα γεννηθεί το πολυβραβευμένο «Paris la Nuit» (Παρίσι το βράδυ) και ο ίδιος θα μείνει στην ιστορία ως το «μάτι της νύχτας».
Χαρακτηριστική μια ιστορία που έλεγε: «Για να μετρήσω το χρόνο έκθεσης κάπνιζα τσιγάρα. Ένα Gauloise για ένα συγκεκριμένο φως, ένα Boyard αν ήταν πιο σκοτεινά».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.