Η Ντέμη Κάια σχεδίασε το εξώφυλλό μας
Η τολμηρή εικαστικός ζωγραφίζει την perfect selfie και μιλάει στην A.V.
Η Ντέμη Κάια εμπνέεται από την ερωτική λογοτεχνία, ενώ σε μεγάλο μέρος του έργου της απεικονίζει γυμνά, γυναικεία κυρίως, σώματα. Η antonopoulou.art παρουσιάζει από σήμερα γυναικείες μορφές και κορμιά σε σέξι στάσεις, σαν «ξεδιάντροπα» σκίτσα μέσα σε χρωματιστά «πέπλα», μαζί με ζώα και φράσεις. O επιμελητής Χριστόφορος Μαρίνος επισημαίνει πως τα έργα διέπονται απο μια μελαγχολική έκσταση, είναι κάτι σαν ερωτικές selfie αυτοπροσωπογραφίες. Με αφορμή το έργο της «The perfect selfie - Ella posing like suicide girl» από τη σειρά «Τhe Heart Wants what it Wants», το οποίο φιλοξενήσαμε στο εξώφυλλο του τεύχους μας 541, μιλήσαμε μαζί της για να μάθουμε περισσότερα για εκείνη και τα έργα της.
Πώς και πότε αποφασίσατε να ασχοληθείτε με τη ζωγραφική;
Όταν πρωτοείδα μολύβι και χαρτί έκανα μια σιωπηρή συμφωνία με τον εαυτό μου ότι εμείς οι τρεις θα συγχρωτιζόμαστε για πολλά χρόνια – σε ηλικία 8 ετών περίπου. Θυμάμαι ότι δεν μπορούσα να γράψω το αλφάβητο αλλά τον Μίκυ (Μάους) τον αντέγραφα τέλεια.
Θυμάστε το πρώτο σας σχέδιο;
Ο Μίκυ που λέγαμε...
Το My Porno Project πως προέκυψε;
Μόνο πορνογραφικά μπορούσα να μεταφράσω ζωγραφικά τα δρώμενα από ένα σημείο και μετά (εκεί κάπου στο 2008) όπου και ξεκίνησε το project.
Από πού αντλείτε έμπνευση για όσα σχεδιάζετε;
Κυρίως από το διαδίκτυο πλέον.
Το πιο περίεργο υλικό που έχετε χρησιμοποιήσει σε έργο;
Καφές (ακόμα τον χρησιμοποιώ)
Με τι ασχολείστε αυτή την περίοδο;
Με μεταφορές. Μετακομίζω τους δίποδους ή τετράποδους χαρακτήρες των έργων μου από προγενέστερα σε μεταγενέστερα έργα και τούμπαλιν. Κυριολεκτικά τους μεταφέρω με χαρτοκοπτική – ενθουσιάζομαι δε με το αποτέλεσμα όταν ξαφνικά βρίσκονται μέσα σε μια κορνίζα, μια μικρή φετιχίστρια, ο Cecil (το λιοντάρι της Ζιμπάμπουε), ο Χίτλερ, ένας λεμούριος και άλλοι πολλοί.
Ποιο από τα έργα σας θα ξεχωρίζατε και γιατί;
Το «Δύο μικροί άγγελοι κρατούν έναν ποντικό – Two little angels holding a mouse» γιατί «αν οι άνθρωποι είναι μηχανές των αγγέλων, όπως διατείνεται ο γερμανός ρομαντικός συγγραφέας Ζαν Πάουλ, τα δύο αγγελικά πλάσματα στο έργο της Κάια είναι μηχανές ενός αδηφάγου συστήματος κατασκευασμένου από τον άνθρωπο». (Χριστόφορος Μαρίνος – κείμενο για την έκθεση «The Heart Wants What it Wants»)
Σε ποια γειτονιά της Αθήνας ζείτε και ποια είναι τα τρία πράγματα που αγαπάτε σε αυτήν;
Στο Κολωνάκι πίσω από τη Γεννάδειο βιβλιοθήκη – βρίσκω πάντα να παρκάρω πολύ κοντά στο σπίτι (!) - βλέπω, μυρίζω και ακούω το Λυκαβηττό – το τοπίο είναι πολύ καθαρό και καταπράσινο (μέσα στην καρδιά της Αθήνας).
Πείτε μας δυο λόγια για το έργο που φιλοξενήσαμε στο εξώφυλλο της Athens Voice.
Ο συντομευμένος τίτλος του έργου είναι «The perfect selfie – Ella posing like suicide girl». Ολόκληρος ο τίτλος του έργου είναι «The perfect selfie – Ellada posing like suicide girl on June 2015» - όπου «suicide girls» είναι ιστοσελίδα με pin-up φωτογραφίες «εναλλακτικών» γυναικείων μοντέλων. Νομίζω αυτό αρκεί.
Τι σκέψεις κάνατε όταν είδατε το έργο σας τυπωμένο στο εξώφυλλο μιας εφημερίδας δρόμου σε όλη τη πόλη;
«Η Ελλάδα του δρόμου».
H Ντέμη Κάια ζει και εργάζεται στην Αθήνα αντλώντας καθημερινά πληροφορίες για τους χαρακτήρες των έργων της από το διαδίκτυο και κυρίως από τις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης. Σπούδασε ζωγραφική στο La Verne university of California και εκθέτει τη δουλειά της από το 2003. Ο τίτλος του έργου του εξωφύλλου είναι «The perfect selfie - Ella posing like suicide girl» και είναι μέρος της έκθεσης «The Heart Wants What it Wants» μέχρι 14/11 στην γκαλερί a.antonopoulou.art
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μετά την κλοπή του διάσημου πίνακα το 1969
Η έκθεση «Συλλογικά νήματα: Η Anna Andreeva στο εργοστάσιο μεταξιού "Κόκκινη Ρόζα"» παρουσιάζεται στο Momus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Θεσσαλονίκη
Ατομικές ή συλλογικές, σε μεγάλα μουσεία και ιδρύματα ή σε μικρότερους χώρους, δείτε τις εκθέσεις που «κρατάμε» από το έτος που φεύγει
Τι θα δούμε στην ατομική έκθεση του καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Τι μπορούμε να δούμε σε μουσεία, γκαλερί, χώρους τέχνης και μεγάλα ιδρύματα
Πέρασε χρόνια μαζί του στο Μπορντό
Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στον IANO η παρουσίαση του δίγλωσσου λευκώματος AGGELIKA KOROVESSI Γλυπτική / Sculpture
Η λειτουργία του ονείρου μέσα από μια εντυπωσιακή εγκατάσταση
Η Αμερικανίδα επιμελήτρια έχει αναγνωριστεί για το έργο της στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Σικάγο
Διίστανται οι απόψεις για την ερμηνεία του - Tα σχόλια στα social media
Έργα τέχνης ζεσταίνουν τις καρδιές των επισκεπτών και γίνονται παράθυρα ελπίδας και χαμόγελα σε στιγμές αγωνίας
Η Ρεβέκκα Καμχή γράφει για τη γνωριμία της με τον καλλιτέχνη Κωνσταντίνο Κακανιά και για την αναδρομική του έκθεση στην γκαλερί της
Ένα τεράστιο project για τις Κυκλαδίτισες, μια περπλάνηση στο όνειρο, το τέλος του τοπίου και ένα γιορτινό εικαστικό διήμερο
To έργο επανεμφανίστηκε μετά από 120 χρόνια
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.