Το έργο του Φρανσίς Πονζ παρουσιάστηκε από τη νεοσύστατη ομάδα Πλατς τον περασμένο χειμώνα στην «Κάμιρος» και ταξίδεψε στη Θεσσαλονίκη πριν λίγες μέρες. Επιστρέφει στην Αθήνα τον χειμώνα.
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Πηνελόπη Χατζηδημητρίου
Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι γνωστή για τη διδακτορική της μελέτη (Αγγλικό Τμήμα Α.Π.Θ.) στο συνολικό σκηνοθετικό έργο του Θεόδωρου Τερζόπουλου (Θέατρο Άττις). Έκανε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στη σκηνοθεσία και στη θεωρία του θεάτρου στο Royal Holloway, University of London. Προηγουμένως είχε σπουδάσει Αγγλική Φιλολογία στο Α.Π.Θ. Το 2010 εξέδωσε το βιβλίο της Θεόδωρος Τερζόπουλος: Από το Προσωπικό στο Παγκόσμιο (University Studio Press, Θεσσαλονίκη) ενώ κείμενά της για το θέατρο έχουν εκδοθεί σε ελληνικές και ξένες εκδόσεις (Σαιξπηρικόν, Χάρτης, Πόρφυρας, Theater der Zeit, Peter Lang, Bloomsbury Methuen Drama, Cambridge Scholars Publishing, China Theatre Press κ.λπ.). Κριτικές της για το θέατρο έχουν δημοσιευτεί στο Theater der Zeit, Critical Stages, Athens Voice, Lavart. Έχει διδάξει στο Αγγλικό Τμήμα του Α.Π.Θ., στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ευρωπαϊκού Πολιτισμού του Α.Π.Θ., στα Διεθνή Προγράμματα του University of London, του Northampton University και του University of Sunderland, σε Ανώτερες Δραματικές Σχολές κ.ά. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα επεκτείνονται στο χώρο της σκηνοθεσίας, της παραστασιολογίας, της σχέσης του θεάτρου με τις άλλες τέχνες και τις επιστήμες.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Με τις παραστάσεις και τη μέθοδό του ο Τερζόπουλος υπενθύμισε στους Κυπρίους ότι η βαθιά, ενεργή μνήμη των «μικρών» λαών μπορούν να παραγάγουν μεγάλη τέχνη
Η παράσταση του ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία Χρήστου Σουγάρη ήταν μια καλλιτεχνική πράξη που κινήθηκε ανεύθυνα στον χώρο της ηθικής και της πολιτικής σκέψης και ευθύνης
Σκηνοθετεί στο ΚΘΒΕ το μυθιστόρημα «Εχθροί. Μια Ερωτική Ιστορία» του Εβραίου Νομπελίστα Ισαάκ Μπάσεβις Σίνγκερ
Με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα στους Δελφούς ολοκληρώθηκε ο κύκλος εκπαιδευτικών προγραμμάτων για σπουδαστές δραματικών σχολών, νέους ηθοποιούς και σκηνοθέτες
Έφυγα σκεπτική, βαθιά, όμως, επηρεασμένη από την ιστορία που ο Ελβετός σκηνοθέτης μοιράστηκε μαζί μας
Η παράσταση του Θεόδωρου Τερζόπουλου μας καλεί σε εγρήγορση σε καιρούς χαλεπούς, μέσα από ένα θέατρο ανήσυχο, επικίνδυνο, αναγκαίο.
Το θέατρο, μας έδειξε ο Σάββας Στρούμπος, έχει ακόμα περισσότερο ανάγκη τον Κάφκα και τις ιστορίες του σήμερα που η πανδημία έχει αμφισβητήσει την αναγκαιότητά του