Ο Μάριο Μπανούσι μεταστρέφει παραδοσιακές τελετουργίες σε αισθητικό σκηνικό γεγονός, καταθέτοντας ένα διαπολιτισμικό θέατρο προσβάσιμο στο κοινό οιασδήποτε κοινωνίας υποδοχής
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Δημήτρης Τσατσούλης
Καθηγητής Σημειωτικής του Θεάτρου και Θεωρίας της Επιτέλεσης στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Πανεπιστημίου Πατρών. Πτυχιούχος Παντείου Πανεπιστημίου και Φιλοσοφικής Σχολής Παν/μίου Αθηνών.
Μεταπτυχιακά: Université de Droit, d’ Economie et de Sciences Sociales de Paris – Paris II, École Des Hautes Etudes en Sciences Sociales de Paris, Université Paris X – Nanterre, Institut Universitaire International de Luxembourg. Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών με αντικείμενο την Κοινωνιο-Σημειωτική Θεωρία.
Ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Ένωσης Κριτικών Θεάτρου και Παραστατικών Τεχνών. Επί σειρά ετών κριτικός θεάτρου στις εφημερίδες «Ημερησία» & «Ελευθεροτυπία», το περιοδικό «Νέα Εστία» (1999-2012) και πρόσφατα στον «Ημεροδρόμο» και το greekplayproject.
Επί σειρά ετών Κριτικός βιβλίου (Το Βήμα, Αυγή, Αντί, Διαβάζω, κ.ά.).
Πρόσφατα βιβλία:
- Η Θεωρία των Πιθανών Κόσμων και η Δραματουργία της Λούλας Αναγνωστάκη, Σοκόλη, 2019.
- Λευτέρης Βογιατζής. Ο Σκηνοθέτης ‒ Ο Ηθοποιός. Συλλογικό με τους Κ. Αρβανίτη, Κ. Κυριακό, Λ. Ρόζη, 24γράμματα εκδόσεις, 2019.
- Μεσαιωνική Φάρσα ‒ Ρακίνας ‒ Καστελλούτσι. Κείμενα για το Ευρωπαϊκό θέατρο και την πρόσληψή του, Παπαζήσης, 2019.
- Δυτικό ηγεμονικό «παράδειγμα» και διαπολιτισμικό θέατρο. Για την πρόσληψη του αρχαιοελληνικού δράματος στην Ελληνική και μη Δυτική Σκηνή, Παπαζήσης, 2017.
- Η γλώσσα της εικόνας - αναθεωρημένη έκδοση, Παπαζήσης, 20152.
- Διάλογος Εικόνων. Φωτογραφία και Σουρρεαλιστική Αισθητική στη Σκηνική Γραφή της Socìetas Raffaello Sanzio (δίγλωσση έκδοση), Παπαζήσης, 2011.
Θεατρολογική επιμέλεια σε 33 τόμους.
Πρόεδρος (2011-13) και μέλος (2006-2007) της Γνωμοδοτικής Επιτροπής Θεάτρου του ΥΠΠΟ, επί τριετία (2001-2003) μέλος της Επιτροπής Κρατικών Βραβείων Λογοτεχνίας, επί σειρά ετών μέλος της επιτροπής των Βραβείων ΚΟΥΝ, κ.ά., όπως και υπεύθυνος διοργάνωσης επί σειρά ετών των Συναντήσεων Νέων Δημιουργών με αφορμή το Αρχαίο Δράμα του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών.
Συνεργασία σε λογοτεχνικές παραγωγές της Κρατικής Τηλεόρασης ως σεναριογράφος όπως και συντελεστής (στην παραγωγή, δραματουργία, μετάφραση, σκηνοθεσία) θεατρικών παραστάσεων.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Κρατώ από την όλη παράσταση κάποιες καλές υποκριτικές, τη γενική σκηνική ατμόσφαιρα, τις μουσικές και τις ενδυματολογικές παρεμβάσεις, ωστόσο σωστή πρόσληψη του έργου δεν επετεύχθη
Μια προσεκτικά δουλεμένη παράσταση του Μάνου Καρατζογιάννη που, για ακόμη μια φορά, ανέδειξε την υποκριτική ποιότητα αλλά και το πολύπλευρο ταλέντο της Ελένης Κοκκίδου
Ο Άρης Μπινιάρης δημιούργησε μια άρτια αισθητικά και υποκριτικά παράσταση, με μέγιστο ατού την κίνηση των ηθοποιών
Η παράσταση «Andy» του Δημήτρη Αγιοπετρίτη - Μπογδάνου, με πρωταγωνιστή τον Μιλτιάδη Φιορέντζη, δίνει με περιεκτικό τρόπο όλη τη ζωή ενός πραγματικού ινδάλματος της σύγχρονης τέχνης
Μια παράσταση που στηρίζεται που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή πάνω σε μια ρομαντική ιστορία μιας άλλης εποχής, αλλά ταυτόχρονα σύγχρονης
Μια παράσταση που οδηγεί τον θεατή στο μεταίχμιο του είναι και του μη είναι, συγκλονιστική όσο και συν-κινητική.
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος δημιούργησε ένα «πάρτι» αναζητώντας την ουσία την έννοια της αγάπης, όπως την αντιλαμβάνεται η νεότερη γενιά
Μια μάλλον μονόχορδη παράσταση, αμφίθυμη μεταξύ σκωπτικότητας και ρεαλιστικής αναπαράστασης
Με αυτό τον τρόπο θα καταθέσει άραγε το σύγχρονο θέατρο την προάσπιση της διαφορετικότητας, τη δική του πολιτική θέση για τον ανεπιθύμητο «άλλο»;