Ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν τους θεατές να χειροκροτούν θεάματα τα οποία στις κατ’ ιδίαν συζητήσεις απορρίπτουν ή δεν ομολογούν καν ότι πήγαν και τα είδαν (λες και ντρέπονται);
- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Σάββας Πατσαλίδης
Καθηγητής θεάτρου στο Τμήμα Αγγλικής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης και στη Δραματική Σχολή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος. Παράλληλα εργάζεται και ως κριτικός θεάτρου. Έχει δημοσιεύσει δεκατρία βιβλία για το θέατρο και έχει επιμεληθεί άλλα δεκατρία. Το βιβλίο του Θέατρο, κοινωνία, έθνος έχει βραβευτεί από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών (2010) ως η καλύτερη θεατρολογική μελέτη της χρονιάς. Από το 2014 είναι editor-in-chief του περιοδικού της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών Θεάτρου Critical Stages (www.critical-stages.org).
Σημ. Για περισσότερες πληροφορίες γύρω από την εκδοτική και επιστημονική του δραστηριότητα δείτε το αναλυτικό βιογραφικό στο savaspatsalidis.blogspot.com
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Ποιος θα αποφανθεί πότε αδικείται ένας θεατρικός συγγραφέας;
Από τη «φυλακή» της σελίδας στην ανοιχτωσιά της ζωντανής σκηνής στο Θέατρο 104
Η ιστορία μιας φτωχής Εβραίας ράφτρας που επέστρεψε στη γενέτειρά της μετά τα στρατόπεδα κατοχής «ζωντανεύει» μέσα σε ένα διαφορετικό λεωφορείο
Πώς μετατρέπει σε θέαμα τη δίψα μας να επιβιώσουμε
Η ίδια η πράξη της κριτικής και η ίδια η παράσταση θέτουν τους όρους της αξιολόγησης, της κατάταξης και της επιβίωσής τους
H επαναξιολόγηση της πραγματικότητας μέσα από την επιτελεστική εκμετάλλευση του καθημερινού και του μπανάλ
«Πολύ απλά, δεν μας έκανε κατά τι σοφότερους και πιο υποψιασμένους θεατές, γιατί σε μια τέτοια περίπτωση πιο πολύ θα ταίριαζε στο τέλος ο κλαυσίγελος παρά το τρανταχτό γέλιο που γέμισε την αίθουσα, μαζί με το βροντώδες χειροκρότημα»
Μια αποτίμηση της φετινής διοργάνωσης