Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Η τσελίστα Χριστίνα Μπαζίλη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών δίνει βήμα στους νέους ταλαντούχους καλλιτέχνες , παρουσιάζοντας σήμερα τα λαμπερά αστέρια του αύριο. Μόλις είκοσι δύο ετών, η γεννημένη στη Βιέννη Χριστίνα Μπαζίλη εντυπωσιάζει με τη δεξιοτεχνία και, κυρίως, με την ωριμότητα της ερμηνείας της.

92924-186968.jpg

Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών δίνει βήμα στους νέους ταλαντούχους καλλιτέχνες , παρουσιάζοντας σήμερα τα λαμπερά αστέρια του αύριο. Μόλις είκοσι δύο ετών, η γεννημένη στη Βιέννη Χριστίνα Μπαζίλη εντυπωσιάζει με τη δεξιοτεχνία και, κυρίως, με την ωριμότητα της ερμηνείας της.

Στην πρώτη της εμφάνιση στο Μέγαρο Μουσικής, την Πέμπτη 2 Απριλίου (20:30), τη συνοδεύει ο διακεκριμένος έλληνας πιανίστας Κάρολος Ζουγανέλης, μόνιμος κάτοικος Γαλλίας και καθηγητής στο Κονσερβατουάρ του Παρισιού. Το ρεσιτάλ της νεαρής σολίστ του τσέλου στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του Κύκλου Καλωσόρισμα. Θα ακουστούν έργα Σούμαν, Κοντάι και Φρανκ.

Από τον Σούμαν στον Κοντάι και τον Φρανκ

Το ρεσιτάλ της Χριστίνας Μπαζίλη στο Μέγαρο θα αρχίσει με τα Πέντε κομμάτια σε λαϊκό ύφος, έργο 102 του Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856). Ο Σούμαν, παρότι είχε πάρει μαθήματα βιολοντσέλου σε νεαρή ηλικία, το συγκεκριμένο όργανο κατέχει μάλλον περιορισμένη θέση στην πρώιμη εργογραφία του, με εξαίρεση ίσως κάποια ωραιότατα περάσματα για τσέλο στην Πρώτη και Τέταρτη Συμφωνία του. Τα Πέντε κομμάτια σε λαϊκό ύφος γράφτηκαν για βιολοντσέλο και πιάνο ή βιολί και πιάνο στα 1849. Συχνά ερμηνεύονται από όμποε και πιάνο επίσης. Η σύνθεση αυτή του Σούμαν θεωρείται ως μια από τις σπουδαιότερες για το ρεπερτόριο του τσέλου και αποτελεί πρόκληση για τον ερμηνευτή, αφού το ζητούμενο δεν είναι η επίδειξη της δεξιοτεχνίας του αλλά η ικανότητά του να αφηγηθεί μουσικά τη δική του ευφάνταστη ιστορία με σημείο εκκίνησης την παρτιτούρα του Σούμαν, μένοντας ταυτόχρονα πιστός στο «λαϊκό ύφος» των κομματιών.

Η παραδοσιακή μουσική έχει εμπνεύσει κατά καιρούς –και συνεχίζει να εμπνέει–πολλούς συνθέτες ανά τους αιώνες. Ένας από αυτούς ήταν και ο Ούγγρος Ζόλταν Κοντάι (1882-1967), ο οποίος ενσωμάτωσε ενδιαφέροντα στοιχεία της ουγγρικής λαϊκής μουσικής στο προσωπικό του συνθετικό ιδίωμα. Με τον Κοντάι επέλεξε να συνεχίσει, λοιπόν, το πρόγραμμα του ρεσιτάλ της η Χριστίνα Μπαζίλη. Θα παρουσιάσει την τριμερή Σονάτα σε σι ελάσσονα για σόλο βιολοντσέλο, έργο 8, στην οποία είναι εμφανή τα στοιχεία του ουγγρικού μουσικού φολκλόρ. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα για τσέλο που γράφτηκαν από την εποχή του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. Η Σονάτα φέρει επίσης επιρροές από τον Ντεμπυσσύ και τον Μπάρτοκ. Αν και ο Κοντάι τη συνέθεσε το 1915, η πρώτη παρουσίασή της καθυστέρησε λόγω του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου και έλαβε χώρα στη Βουδαπέστη, το 1918. Έκτοτε η Σονάτα σε σι ελάσσονα για σόλο βιολοντσέλο επιβλήθηκε ως κεντρικό έργο του ρεπερτορίου για τσέλο. Μάλιστα, το 1956, επιλέχθηκε ως υποχρεωτικό κομμάτι για τον περίφημο διαγωνισμό Καζάλς στην Πόλη του Μεξικού, ενώ 10 χρόνια νωρίτερα είχε παρουσιαστεί σε πρώτη εκτέλεση στην Αμερική από τον George Neikrug.

Ολόκληρο το δεύτερο μέρος του προγράμματος καταλαμβάνει η τετραμερής Σονάτα για βιολοντσέλο και πιάνο του Σεζάρ Φρανκ (1822-1890), που είναι βασισμένη στη δημοφιλέστατη σονάτα σε λα μείζονα για βιολί και πιάνο, ένα από τα πιο αγαπημένα έργα μουσικής δωματίου του 19ου αιώνα. Μάλιστα, η φήμη της ήταν τόσο μεγάλη στο ευρύ κοινό που εκδόθηκε σε μεταγραφές για διάφορα όργανα: βιόλα, φλάουτο, τσέλο, ακόμα και για εκκλησιαστικό όργανο. Η εκδοχή για τσέλο θεωρείται έργο αναφοράς για το ρεπερτόριο του συγκεκριμένου οργάνου. Γράφτηκε από τον Φρανκ για τον Ζυλ Ντελσάρ, ξακουστό τσελίστα της εποχής του, ο οποίος χάρισε στη Σονάτα αυτή την τόσο ανθεκτική υστεροφημία μέσα στον χρόνο, μια σονάτα που εξακολουθεί να γοητεύει και τον πιο απαιτητικό ακροατή ως τις μέρες μας.

Πέμπτη 2 Απριλίου 2015,

στις 8:30 μ.μ.

Τιμές εισιτηρίων: 12,00 € (Ζώνη Β΄) • 20,00 € (Ζώνη Α΄)

Ειδικές τιμές: 5,00 € (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ) • 8,00 € (65+, πολύτεκνοι)