Η αίθουσα τέχνης Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Οδυσσέα Γλύκα με τίτλο Forage.
«Στην έκθεση Forage, o Οδυσσέας Γλύκας επανεξετάζει μια υπόθεση σχετικά με την ανθρώπινη φάση κατά την εξελικτική και ιστορική της μετάβαση που συχνά περιγράφεται στη νεωτερική σκέψη ως η κατάσταση του «κυνηγού-συλλέκτη». Ο καλλιτέχνης, ένας σύγχρονος «τροφοσυλλέκτης», περιπλανιέται στα χωράφια, κατασκευάζει περιβάλλοντα και αντλεί υλικά για να δημιουργήσει μια σειρά από γλυπτά, εγκαταστάσεις και πολυμεσικά έργα.
Τα έργα της έκθεσης είναι πολύπλοκες συνθέσεις από αντικείμενα που έχει βρει και συλλέξει ο καλλιτέχνης. Κέρατα και οστά βρίσκονται μπλεγμένα με σύρματα και απομεινάρια υποδομών κατασκευασμένων από τον άνθρωπο, ενεργοποιώντας έναν διάλογο μεταξύ φύσης και τεχνολογίας. Το κάθε έργο καλεί το κοινό να αναλογιστεί τους δεσμούς και την εμπλοκή μεταξύ ανθρώπου και ζώου, τους χώρους και τους πόρους που μοιραζόμαστε, αλλά και την αλληλεξάρτηση που ορίζει τις σχέσεις μας. Ο Γλύκας στοχεύει στις ωμές στιγμές της διαδικασίας της αναζήτησης και της συλλογής, στην λιβιδινική ενόρμηση και στην σεξουαλική ενέργεια, αλλα και στην φροντίδα, στην τρυφερότητα και στο νοιάξιμο.
Στο έργο Spears τα βέλη λυγίζουν και η βιαιότητά τους αντιστρέφεται. H φαλλική και σεξουαλική ενέργεια στο Warrior II είναι εύθραυστες και στα πρόθυρα της κατάρρευσης, επισφαλείς, όσο κι αν πασχίζουν φαινομενικά για το αντίθετο. Ο δυναμικός, ωστόσο, αισθησιασμός είναι πάντοτε παρών. Το έργο είναι τόσο ατίθασο όσο και παιχνιδιάρικο στις συσχετίσεις του. Φυσικά τοπία, φτιαγμένα από τσιμέντο, φτερά, απομεινάρια ζώων και οργανική ύλη βρίσκονται να εφάπτονται σε αυτό που είναι βιομηχανοποιημένο και τεχνητό. Ο κόσμος δημιουργείται και όσο αλλόκοτος κι αν είναι, μοιάζει με έναν παράδοξο τρόπο φιλόξενος.
Οι μορφές που δημιουργεί ο Γλύκας διεκδικούν τη ζωντάνια τους και επαναπροσδιορίζουν την έννοια της ανθρωπινότητας, και του έμψυχου (ως αναπόσπαστο στοιχείο της αλλά και ως όριο της). Τα έργα μας συστήνουν νέες προοπτικές που προκαλούν και απογυμνώνουν τις περιχαρακώσεις και τις πολωμένες διχοτομήσεις, όπως είναι η δυναμική και η στασιμότητα, η ζωή και ο θάνατος, το υποκείμενο και το αντικείμενο, το έλλογο και το άλογο, ο άνθρωπος και το ζώο, το φυσικό και το μηχανικό σώμα. Τέλος, ακουμπούν πανω στη δυνατότητα να ανασχηματίζουμε τις συνθήκες της οικειότητας, να αναπτύσσουμε νέους τρόπους κοινοτικών σχέσεων και να επαναπροσδιορίζουμε βιοπολιτικά πεδία, ή έστω, τους τρόπους με τους οποίους τα εννοιολογούμε.», Πάνος Γιαννικόπουλος.
Οδυσσέας Γλύκας - βιογραφικό
Ο Οδυσσέας Γλύκας (γ. Αθήνα) είναι καλλιτέχνης που ζει και εργάζεται στην Αθήνα. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, όπου ειδικεύτηκε στις Εικαστικές και Εφαρμοσμένες Τέχνες και αποφοίτησε από το Εργαστήριο Γλυπτικής το 2017. Έκτοτε εργάζεται στον τομέα της σχεδίασης και κατασκευής σκηνικών θεάτρου, τηλεόρασης και κινηματογράφου, κάτι που επηρεάζει επίσης την καλλιτεχνική του πρακτική στο στούντιο. Το έργο του περιλαμβάνει γλυπτά και εγκαταστάσεις με ευρεθέντα στοιχεία από το φυσικό περιβάλλον σε συνδυασμό με βιομηχανικά και τεχνητά υλικά. Το καλλιτεχνικό ενδιαφέρον του Γλύκα επικεντρώνεται στην εξερεύνηση της αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπων και περιβάλλοντος. Δημιουργεί έργα που καλούν το κοινό να αναλογιστεί τους δεσμούς και την εμπλοκή μεταξύ ανθρώπινου και μη. Έχει παρουσιάσει τη δουλειά του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, όπως οι "Karga" στην γκαλερί Έκφραση-Γιάννα Γραμματοπούλου στην Αθήνα (2023), "The Machine in the Ghost" στο TALC Studio στην Αθήνα (2022), "Clockwise" στην Art Athina με την γκαλερί Έκφραση-Γιάννα Γραμματοπούλου στην Αθήνα (2020), και "Cream: Whipped" στην Conningsby Gallery στο Λονδίνο (2019).