Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

The Breeder Studyroom: Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων

The Breeder Studyroom: Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων
Aristeidis Lappas, Death of a Fruit, 2022, oil on canvas

To The Breeder Studyroom είναι μια νέα πρωτοβουλία, ένας διαμορφωμένος χώρος μέσα στο κτίριο της Βreeder, όπου η γκαλερί προσκαλεί καλλιτέχνες να στήσουν ένα προσωπικό studyroom. Tο εγχείρημα σκοπεύει να προσφέρει στους "ενοίκους" του την ευκαιρία να μοιραστούν μέρος της δημιουργικής τους διαδικασίας με το κοινό, παρουσιάζοντας αναφορές, αντικείμενα από το studio τους, ή παράλληλα projects και πειραματισμούς. Το The Breeder Studyroom ενεργοποίησε πρώτη φορά η Chioma Ebinama, παράλληλα με την ατομική της έκθεση στην γκαλερί, τον Μάιο 2023 και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού ο Ανδρεάς Αγγελιδάκης παρουσιασε το project The Rubble Chute Order. Ακολούθησε η Chrysanne Stathacos ξεδιπλώνοντας μια αφήγηση που φώτιζε την καλλιτεχνική της πρακτική διαχρονικά, με ιστορικά έργα, αντικείμενα από τις περφόρμανς της και εκδόσεις.

Για πρώτη φορά το The Breeder Studyroom αφιερώνεται σε μια θεατρική παράσταση, την Amalia melancholia, η βασίλισσα των φοινίκων και μετατρέπεται σε έναν χώρο μελέτης γύρω από τις πηγές έμπνευσης και το υλικό που χρησιμοποίησαν οι συντελεστές της παράστασης που παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων-Λευτέρης Βογιατζής. Η σκηνοθέτις της παράστασης, Ζωή Χατζηαντωνίου, μοιράζεται υλικό και στοιχεία της διαδικασίας της που την ώθησαν να συλλάβει και να διαμορφώσει το έργο. Η παράσταση αποκαλύπτει κρυμμένες πτυχές ενός ιστορικού προσώπου, της βασίλισσας Αμαλίας και του δημιουργήματός της, του Εθνικού Κήπου, που για την ίδια αποτέλεσε το παιδί που δεν έκανε. Το έργο βρίθει ιστορικών, πολιτικών και κοινωνικών αναφορών και η εγκατάσταση στο The Breeder Studyroom φιλοδοξεί να ρίξει φως στο περιεχόμενο που κρύβεται πίσω από τη δημιουργία της παράστασης εμπλουτίζοντας την αφήγηση με υλικό που δεν έχει προβληθεί ως τώρα αλλά και να ενώσει τον θεατρικό με τον εικαστικό κόσμο. Ο Αριστείδης Λάππας προσκλήθηκε να αντιδράσει σε αυτές τις αναφορές, δημιουργώντας ένα νέο έργο σε διάλογο με την θεατρική παράσταση και τα επιμέρους καλλιτεχνικά στοιχεία που την συναποτελούν.