Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Οι «Ζωφοριάζουσες» της Παλίντας Γεωργουλάκου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Οι «Ζωφοριάζουσες» της Παλίντας Γεωργουλάκου στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Ένας αρχαίος γυναικείος χορός από τις κροκοσυλλέκτριες της Θήρας, την Αφροδίτη της Μήλου, τη Νίκη της Σαμοθράκης και τις Καρυάτιδες.

Πρόκειται για την έκθεση έργων ζωγραφικής της Παλίντας Γεωργουλάκου, που συστήνει στο κοινό τις «Ζωφοριάζουσες», συνθέσεις βασισμένες πάνω στο ελληνικό γυναικείο κάλλος αρχαίων αγαλμάτων και τοιχογραφιών και παρουσιάζεται στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Οι πίνακες, μια βαθιά υπόκλιση της δημιουργού στον αρχαίο ομότεχνο, μοιάζουν να δραπέτευσαν από τις τοιχογραφίες στο θηραϊκό Ακρωτήρι, το Μουσείο του Λούβρου και το Ερέχθειο και να εγκαταστάθηκαν στο ΙΜΚ της οδού Πειραιώς.

Ο ομότιμος καθηγητής προϊστορικής αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και διευθυντής ανασκαφών στο Ακρωτήρι Θήρας, Χρίστος Γ. Ντούμας, κείμενο του οποίου φιλοξενείται στον κατάλογο της έκθεσης σημειώνει χαρακτηριστικά: “Με εντυπωσιάζει η επίδραση που ασκεί η τέχνη της Θήρας τόσο σε καλλιτέχνες όσο και σε απλούς ταλαντούχους ανθρώπους”!

Η ζωγράφος με χέρι σταθερό και σίγουρο στην ακριβή, πιστή σχεδίαση και τα πρωτογενή χρώματα, πρωτοτυπεί δημιουργώντας μιαν ειδική ανάγλυφη βάση, έναν πολλαπλής διαστρωμάτωσης και επεξεργασίας καμβά, που αφηγείται την ιστορία διαμέσου των αιώνων, αναδεικνύοντας με τόλμη τη ρωγμή του χρόνου.

Αυτό που έκανε την Παλίντα Γεωργουλάκου να ασχοληθεί με το θέμα, ήταν αρχικά η αγωνία της για τον ξενιτεμό των ελληνικών αριστουργημάτων της κλασσικής αρχαιότητας. Βυθισμένη στη μελέτη των έργων τόσο από το πρωτότυπο, στις αίθουσες των μουσείων όσο και από αφιερωματικά λευκώματα, μπήκε στη διαδικασία της απεικόνισης. “Αναρωτήθηκα γιατί αυτά τα αγάλματα να υπάρχουν μόνο σε μουσεία και οι κροκοσυλλέκτριες να κοσμούν μόνον αμετακίνητους τοίχους. Σκέφτηκα πως έπρεπε κάτι να κάνω που να μοιάζει σαν αυτός ο σιωπηλός αρχαίος γυναικείος χορός να γύρισε σπίτι του”, αναφέρει η καλλιτέχνις. “Όταν πριν από αρκετά χρόνια ήρθα σε επαφή με την τεχνοτροπία της αρχαίας θηραϊκής τοιχογραφίας, οραματίστηκα να φέρω στο παρόν αυτές τις υπέροχες γυναικείες φιγούρες, αναδημιουργώντας με μια σύγχρονη τεχνική και με απέραντο σεβασμό στον κυκλαδικό πολιτισμό”, σημειώνει.

Οι «Ζωφοριάζουσες», που όπως εξηγεί και η ίδια η λέξη, φέρουν τη ζωή και άρα τη συνέχεια, σηματοδοτούν την μετεξέλιξη της αρχαίας ελληνικής τέχνης που διαμέσου των σύγχρονων δημιουργών, συνομιλεί με το σήμερα μέσα από πρωτότυπα έργα, πρεσβευτές μιας  χώρας που κοιτάζει το μέλλον με αρματωσιά το στιβαρό παρελθόν και την ιστορία της.