Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Μιχάλης Αρφαράς: «Ο ίλιγγος του Ίκαρου» στην αίθουσα τέχνης Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου

Μιχάλης Αρφαράς: «Ο ίλιγγος του Ίκαρου» στην αίθουσα τέχνης Έκφραση - Γιάννα Γραμματοπούλου

Η αίθουσα τέχνης εκφραση – γιαννα γραμματοπουλου παρουσιάζει την ατομική έκθεση του Μιχάλη Αρφαρά με τίτλο Ο ίλιγγος του Ίκαρου.

Η έκθεση είναι ένα εικαστικό σκηνικό αποτελούμενο από έργα που συνδυάζουν τη ζωγραφική, τη γλυπτική και το video σε ένα εκθεσιακό σύνολο, επεκτείνοντας με κίνηση και ήχο τις εκφραστικές δυνατότητες των εικαστικών τεχνών. Αισθητικά τα έργα εμπλέκουν εξπρεσιονιστικά με σουρεαλιστικά στοιχεία, έχοντας προφανείς αναφορές στους κόσμους των comics και των video games.                                         

Ο τίτλος της έκθεσης αναφέρεται στον μύθο του Ίκαρου και μάλιστα τη στιγμή  που συνειδητοποιεί το πόσο ψηλά έχει πετάξει και τον κυριεύει ο ίλιγγος του ύψους.

Είναι φανερό, ότι ο Αρφαράς χρησιμοποιεί τον μύθο του Ίκαρου σαν αντικατοπτρισμό της ανθρώπινης ιστορικής εξέλιξης. Η ανθρωπότητα έκανε αδιαμφισβήτητα ένα τεράστιο εξελικτικό άλμα, για να βρίσκεται σήμερα σε αυτά τα δυσθεώρητα ύψη. Αυτή η αστάθεια της αιώρησης όμως γεννάει το ερώτημα του τι έπεται. Θα ακολουθήσει μια ακάθεκτη πτήση προς την ολοκληρωτική καταστροφή; Διαθέτει η ανθρωπότητα ακόμη την δύναμη μίας ριζικής αλλαγής, για να πραγματοποιήσει την ποθητή ομαλή προσγείωση σε μία ακόμη ζωντανή γη;

«Ο Αρφαράς με βαθιά περίσκεψη αντιλαμβάνεται τα όσα γύρω του τεκταίνονται, καταγράφει του κόσμου τις εικόνες και τις μεταμορφώνει σε συνείδηση αποκαλύπτοντας  τη βαθιά και πολύπλοκη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στο χτες και το σήμερα, το βάθος και την επιφάνεια, την ουσία και την απουσία, το ήθος και την ασέβεια. Επιδεικνύει το πρόσωπό μας ως την πιο άκαμπτη ουσία δημιουργώντας ταυτόχρονα ένα είδος αντίστροφης συγκίνησης που εκπέμπεται σιωπηλά και μαγικά από τα απορρίμματα του άκρατου καταναλωτικού μας εγώ. Καταγράφει ο Αρφαράς μια γλώσσα παράλογη. Αντικαθιστά τις λέξεις με σύμβολα που αφυπνίζουν νου και λογισμό. (...)

Γνωρίζει το αποτέλεσμα και μας το παρουσιάζει προκαλώντας μας. Είναι μια ύστατη προσπάθεια να παραμερίσουμε το παράλογο. Η διάβρωσή μας είναι όμως βαθειά. Η νίκη του καταναλωτισμού είναι βεβαία, τα μάτια μας θα συνηθίσουν πια να βλέπουν την ασχήμια, τα αυτιά μας θα ανέχονται τους ρήτορες. Θα ανεχτούμε το παραμορφωμένο σώμα μας.», παρατηρεί ο ιστορικός τέχνης Ανδρέας Χατζηθωμάς.

Τελικά τι απέγινε ο Ίκαρος; Ο Ίκαρος, μετά από μια σειρά αποτυχημένων πτήσεων και οδυνηρών πτώσεων, έχει χάσει πια την μυθική του υπόσταση. Με την βοήθεια περίεργων μηχανών, σχεδόν τρελός πλέον, προσπαθεί ένα τελευταίο πέταγμα.