Η Evripides Art Gallery φιλοξενεί δύο νέες εκθέσεις: Την έκθεση της Δάφνης Κωστοπούλου με τίτλο «Under the Microscope» και την έκθεση της Έλλης Εμπεδοκλή με τίτλο «Ευγνωμοσύνη».
Κοινός τόπος και στις δύο εκθέσεις η τέχνη που γίνεται ερέθισμα για έναν ουσιαστικό εσωτερικό διάλογο και ωθεί τον θεατή να ανακαλύψει βαθιά κρυμμένα συναισθήματα.
Οι αφανείς μορφές της ζωής στο εικαστικό μικροσκόπιο της Δάφνης Κωστοπούλου
Η Δάφνη Κωστοπούλου στην νέα της δουλειά με τίτλο «Under the Microscope» εμπνέεται από τις αφανείς ιδιότητες της ζωής και μας ταξιδεύει σε έναν κόσμο ζωγραφικής μικροσκοπίας.
Αλυσιδωτές «εκρήξεις» χρώματος και φωτός διεγείρουν τη φαντασία του θεατή και την προσκαλούν σε ένα μαγικό παιχνίδι που στόχο έχει να ανακαλύψει τις αόρατες με γυμνό μάτι πτυχές της ανθρώπινης φύσης.
Η Δάφνη Κωστοπούλου επιστρατεύει το ταλέντο και την τεχνική της και δημιουργεί αφαιρετικές συνθέσεις , σχεδόν ανάγλυφες, που διαθέτουν κίνηση για να προσκαλέσει τον θεατή των έργων της σε ένα ταξίδι με προορισμό τις πιο μύχιες σκέψεις τα βαθύτερα ανθρώπινα βιώματα.
Τα έργα ολοκληρώνονται στο μυαλό του θεατή και τον παρακινούν να πλάσει τις δικές του ιστορίες να ανακαλύψει στο κάθε ένα από αυτά τις πολύ προσωπικές του μνήμες και συγκινήσεις.
«Λευκά αδιάβροχα χαρτιά μεγάλων διαστάσεων εκτίθενται στον χώρο. Όλα λειτουργούν σαν μικροβιολογικές αντικειμενοφόρες πλάκες όπου πολύχρωμα μελάνια οινοπνεύματος ζωντανεύουν και ξεχωρίζουν αόρατες πτυχές της ανθρώπινης φύσης.
Ξεκινώντας από μια τυχαία κηλίδα πυκνού χρώματος, η Κωστοπούλου επεμβαίνει οδηγώντας τα ίχνη των χρωματιστών μελανιών στη λευκή
χάρτινη επιφάνεια. Φως, αέρας και οινόπνευμα είναι τα εργαλεία φανέρωσης του αόρατου σε κάθε έργο.
Με υπομονή και ταχύτητα η καλλιτέχνης χρησιμοποιεί κάθε ένα από αυτά και δημιουργεί το εικαστικό πρίσμα που πολλαπλασιάζει τις
αρχικές τυχαίες κηλίδες, τις σκηνοθετεί στο χαρτί της και διαμορφώνει ένα ζωγραφικό σύνολο που παραπέμπει στον μαγικό κόσμο της μικροσκοπικής ζωής.
Το χρώμα είναι το επίκεντρο κάθε ζωγραφικής σύνθεσης που παρουσιάζεται σε αυτή την έκθεση. Η συνάντηση δύο και περισσότερων χρωμάτων, σε συνδυασμό με την αραιωτική ιδιότητα του οινοπνεύματος, δημιουργούν κόσμους που δεν συναντούμε στην καθημερινότητά μας με γυμνό μάτι», αναφέρει η ιστορικός τέχνης Ειρήνη Μαρούλη στον κατάλογο της έκθεσης.
«Ευγνώμων γίνου»: Η ευγνωμοσύνη για όσα σπουδαία ζήσαμε στο επίκεντρο της δουλειάς της Έλλης Εμπεδοκλή
Η ευαισθησία που αποπνέουν τα έργα της και η πολύ προσωπική γραφή του έκαναν την Έλλη Εμπεδοκλή μία από τις νέες καλλιτέχνιδες που αξίζουν την προσοχή μας.
Στη νέα της δουλειά που την χαρακτηρίζουν τα ποικίλα εκφραστικά μέσα και οι πολύ προσωπικές τεχνικές, με τη μέθοδο της φωτομεταφοράς αποτυπώνει στο πανί παλιές φωτογραφίες οικείων προσώπων, τις επεξεργάζεται και τις ολοκληρώνει με το κέντημα.
Στόχος της να εκφράσει την «Ευγνωμοσύνη» της όχι μόνο σε ότι της προσέφεραν αυτά τα πρόσωπα αλλά και στις μεγάλες και ωραίες στιγμές που έζησε μαζί τους.
«Έχοντας υιοθετήσει από καιρό τη φωτομεταφορά και το κέντημα ως κύριες εκφραστικές της τεχνικές, η Έλλη Εμπεδοκλή, εισάγει στη νέα της δουλειά το στοιχείο της ελεύθερης γραφής.
Η αισθητική ποιότητα του κεντήματος δεν προσομοιάζει πλέον σε τίποτα στην τελειότητα του παραδοσιακού εργόχειρου – που ενδεχομένως κατείχαν οι εικονιζόμενες μορφές – πλησιάζει όμως σε μια πρωτόλεια «χάραξη». Μέσα από μία διαδικασία με ψυχοθεραπευτικές εκφάνσεις για την ίδια, χρησιμοποιεί τη βελόνα σαν γραφίδα ,«χαράσσοντας» με κλωστή φράσεις, προσευχές ή μάντρας σε μια προσπάθεια διαχείρισης ενός βεβαρυμένου ψυχικού φορτίου.
Άλλοτε πάλι, η ίδια «γραφίδα» γεμίζει τα χάσματα και θρέφει τα κενά σημεία, δημιουργώντας πλήρωση στο κομμάτι που λείπει. Με αυτό τον τρόπο, συναρμόζει τα θραύσματα εκείνα της μνήμης που κάνουν τα πρόσωπα στις εικόνες που χρησιμοποιεί να φαίνονται λιγότερο αχνά και περισσότερο οικεία», αναφέρει η ιστορικός τέχνης Βίκυ Τσίρου στον κατάλογο της έκθεσης.
H Athens Voice είναι χορηγός επικοινωνίας των εκθέσεων