Στην ατομική έκθεση ζωγραφικής του Ευθύμη Μαλαφούρη με τίτλο «Γεωμετρικές Διαδρομές» θα παρουσιαστούν έργα ζωγραφικής μεγάλων και μεσαίων διαστάσεων ζωγραφισμένα με λάδι σε καμβά.
Από το κείμενο του καταλόγου
...Οι υπαινικτικές φιγούρες του Μαλαφούρη, αινιγματικοί κυβιστικοί σχηματισμοί που φέρνουν στο νου κλασικές μορφές της τέχνης, επιτυγχάνουν να επικοινωνήσουν συναισθήματα παρά την έλλειψη χαρακτηριστικών του προσώπου – κι αυτό είναι ίσως το παράδοξο του Μαλαφούρη. Η έλλειψη επικέντρωσης στο πρόσωπο είναι φόρος τιμής στον «ποιητή της τέχνης» Εγγονόπουλο αλλά και τον ελληνογεννημένο DeChirico, ενώ παράλληλα κλείνει το μάτι στις πιο σύγχρονες κοινωνιολογικές προσεγγίσεις και τις συζητήσεις περί κοινωνικού φύλου.
Σε κάθε έργο κυριαρχεί το πνεύμα του κάθε πρωταγωνιστή, τίποτα δεν ανακαλεί το πινέλο του καλλιτέχνη τη στιγμή που πρωτοσυναντά τον καμβά. Τα baroquesque φωτοπαιχνιδίσματα αποκαλύπτουν ένα περίγραμμα κανονικότητας καθώς τα χρώματα σβήνουν το ένα μέσα στο άλλο. Οι χαρακτήρες μάς καλωσορίζουν στις ζωές τους και μας προσκαλούν να κοιτάξουμε πεταχτά, μέσα σε ένα πλαίσιο όπως ορίζεται από τον καμβά, στιγμές της καθημερινότητάς τους, χειροπιαστές και γνώριμες.
Τότε ένας σιωπηρός διάλογος ξεκινά ανάμεσα στο θεατή και τον πρωταγωνιστή κάθε έργου, που βεβαιώνει περίτρανα πως η τέχνη είναι μέσον μη-λεκτικής επικοινωνίας των συναισθημάτων που επιθυμούμε να αναγνωρίσουμε. Το μόνο σίγουρο είναι πως οι ζωές τους, οι διαδρομές τους συνεχίζουν πέρα από το σκηνικό που στήνουν για εμάς. Πρόκειται πέραν πάσης αμφιβολίας για μια στιγμή στο χρόνο: όλες οι μορφές συνεχίζουν το ταξίδι τους σε έναν κόσμο στον οποίο δεν είμαστε παρά στιγμιαία προσκεκλημένοι. Ή μήπως όχι;
Αυτές οι μορφές, οι τόσο οικείες, μας σαγηνεύουν γιατί πάνω απ’ όλα ταυτιζόμαστε μαζί τους, είμαστε εμείς: που ζούμε μια άλλη ζωή, με διαφορετικές επιλογές - που κάνουμε μια άλλη στροφή στα σταυροδρόμια που συναντάμε. Τελικά, στα έργα του Μαλαφούρη συναντάμε την ουσία της δήλωσης του Κασσίρερ πως «ο άνθρωπος πρέπει να διατρέξει στάδια για να συναντήσει την ομορφιά, έστω κι’ αν μ’ αυτόν τον τρόπο δεν πρόκειται να συναντήσει τίποτα άλλο παρά τον εαυτό του»...
Βασιλική Μαρκάκη
Μουσειολόγος