Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Φώτης Κλογέρης, ​Αστική Εντροπία

Φώτης Κλογέρης, ​Αστική Εντροπία

Η αίθουσα τέχνης Τεχνοχώρος υποδέχεται το 2020 με την ατομική έκθεση ζωγραφικής του Φώτη Κλογέρη με τίτλο «Αστική Εντροπία».

Όπως αναφέρει ο Εικαστικός Επιμελητής και Ιδρυτής & Συντονιστής της συλλογικότητας εικαστικών καλλιτεχνών ARC -Art Revisited Collective, Πάρης Καπράλος: «Επίγονος μιας πλούσιας παράδοσης Ελληνικής Αστικής τοπιογραφίας, ο Φώτης Κλογέρης διακρίνεται για την αποτύπωση της κίνησης, την έκρηξη χρώματος, τη συνθετική δεινότητα και μια αφαιρετική προσέγγιση στις πανοραμικές απόψεις δρόμων και κτιρίων, στον θόρυβο και την κίνηση της πόλης και στη μη ευθεία απεικόνιση ανθρώπου, αλλά περισσότερο του κινητικού αποτυπώματός του, και της αίσθησης του θορύβου της πόλης.  Ο ζωγράφος απαντά με τον δικό του τρόπο αποδίδοντας μία σύγχρονη και αξιοπρόσεκτη άποψη», ενώ συνεχίζει: «Σήμερα, η μοναξιά και αποξένωση, η ψυχολογία των ατόμων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις, ο διάλογος μεταξύ αστικού και φυσικού τοπίου ζητούν έναν νέο τρόπο αποτύπωσης και φυσικά εγείρουν νέα θέματα ενδιαφέροντος απαντώντας στους τρέχοντες προβληματισμούς και διακυβεύματα. Στην τρέχουσα σειρά έργων του Φώτη Κλογέρη η κίνηση αποτυπώνεται στον καμβά, συχνά κενή συναισθήματος ή με έναν συγκαλυμμένο λυρισμό που  αποκαλύπτει τις αντιφάσεις και τα αντικρουόμενα συναισθήματα έλξης-απώθησης που βιώνει ο άνθρωπος στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Είναι η ίδια η πόλη που ενδιαφέρει τον καλλιτέχνη, όπως «γράφει» στο ανθρώπινο συνειδητό και εγγράφεται στο συλλογικό ασυνείδητο. Το στοιχείο που καθιστά μοναδική την προσέγγιση του ζωγράφου είναι μια λεπτή ισορροπία μεταξύ της χειρονομιακής ζωγραφικής και της σχέσης με το χρώμα του κολορίστα που είναι ο ζωγράφος. Μια νεο-ιμπρεσσιονιστική διάθεση αναδύεται από τα έργα του, καθώς το σημείο εστίασης της προσοχής του δεν εδράζεται σε αυτό που βλέπει το μάτι αλλά στην γενική εντύπωση που αντιλαμβάνεται το μυαλό σε πρώτη ανάγνωση. Τα έργα του περιέχουν θόρυβο, και το συνολικό αποτέλεσμα κινήσεων αντίρροπων, αμφίρροπων και χαοτικών, όπως πραγματικά συμβαίνει στις πόλεις μας, στο πλήθος των ανθρώπων που διακινούνται, διαβιούν ή απλά περνούν, εκτελώντας κάθε στιγμή συναντήσεις και μίξεις  του ιδιωτικού με τον δημόσιο χώρο.

Σε τεχνικό επίπεδο, αν και στην ελαιογραφία σε μεγάλο βαθμό έχει ανταλλάξει τα πινέλα με τη σπάτουλα, ο Κλογέρης δεν επαφίεται  στην υπερβολική χρήση πάστας, αλλά περισσότερο στην αποτύπωση πολλαπλών επιμέρους στοιχείων με αφαιρετικό τρόπο. Στην κυριολεξία, ο θεατής υποθέτει μια λεπτομέρεια που δεν υπάρχει ή διατυπώνεται εντελώς αφαιρετικά, καθώς, εξαιτίας της άρτιας αποτύπωσης της κίνησης, το μυαλό προσθέτει στην αντίληψη του κάδρου στοιχεία που δεν βρίσκονται εκεί».


Εγκαίνια Έκθεσης: Πέμπτη 9 Ιανουαρίου 2020, 20:00