Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Πηνελόπη Βολτέρρα, Μακρόκοσμος

«Ο χορός του φωτός» της Πηνελόπης Βολτέρρα για την έκθεση «Μακρόκοσμος» στην Chili Art Gallery

Ο Εικαστικός Επιμελητής Πάρης Καπράλος παρουσιάζει στην Chili Art Gallery την ατομική έκθεση της εικαστικού Πηνελόπης Βολτέρρα με τίτλο "Μακρόκοσμος.

"Η Πηνελόπη Βολτέρρα επιστρέφει εικαστικά στην Αθήνα, την γενέτειρα  της, με μια εντυπωσιακή σειρά έργων υπό τον τίτλο "Μακρόκοσμος". Η δημιουργός υπηρετεί εδώ και μερικές δεκαετίες πιστά ένα είδος οραματικής και ονειρικής τέχνης, που διακρίνεται για την Ελληνικότητά του, συνδιαλέγεται με τις συμπαντικές δυνάμεις, μας υπενθυμίζει στιβαρά την φιλοσοφική καταγωγή μας και αποτυπώνει δυναμικά μια κοσμολογία - λίκνο της ανθρωπότητας. Τα 21 έργα της ωριμότητας της εικαστικού αποτελούν την ύλη της ατομικής έκθεσης της στην Αθήνα, είναι πρωτότυπα και εμπνέουν σεβασμό. Η σειρά "Μακρόκοσμος" εικάζει τις απαρχές εως την κατάληξη του σύμπαντος. Τα έργα αναπνένουν τον αρχαιοελληνικό Αιθέρα και εμπνέουν το αίσθημα εκείνο που διακατέχει καθέναν που συναισθάνθηκε μικρός μια πολύ σκοτεινή νύχτα στο ύπαιθρο κάτω από τον υπέροχο έναστρο ουρανό, τον σεβασμό και το μυστηριακό δέος και συγκίνηση που νιώθει κανείς όταν αντικρίζει στον μικρόκοσμο το σύμπαν. Μια εσωτερική ένταση είναι ακόμα πιο εμφανής στα περισσότερο αφαιρετικά έργα της σειράς. Η Βολτέρρα είναι ανθρωποκεντρική καλλιτέχνης και η απουσία της μορφής, ο καινοφανής εξπρεσσιονισμός στην αποτύπωση και τα ενδιαφέροντα χρώματα, που εναλλάσσουν το φως και την σκιά μέσα από ανάγλυφα έργα με ζωγραφικές ποιότητες επιτυγχάνουν ένα ολοφραστικό αποτέλεσμα αέναης κίνησης και μίξης. [...]  Ο Θεωρητικός της Τέχνης Ιάσων Καιροφύλας σημειώνει σε ένα δοκίμιο του ότι "Ο εικαστικός καλλιτέχνης επαναγεωμετρεί ακούραστα την πραγματικότητα αναψηλαφώντας τις αλληλεπιδράσεις του ανθρώπου με τα -κατά τον Σάρτρ- καθεαυτά πράγματα, διερευνώντας την δυνατότητα συμβολής του στα διεαυτά, σε διαλεκτική σχέση με το Κάλλος που βρίσκεται παντού".  Υπό αυτό το πνεύμα, σε 21 στιγμές η Πηνελόπη Βολτέρρα εισηγείται μια δισυπόστατη Α-λήθεια -από το στερητικό "α-" και το συνθετικό "λήθη": αυτό που δεν πρέπει να ξεχαστεί ή αυτό που κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει;", σημειώνει μεταξύ άλλων ο επιμελητής της έκθεσης Πάρης Καπράλος.