Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Manuel Hernández-Ruiz, Mantra

Manuel Hernández-Ruiz, «Mantra» στην Chili Art Gallery

Η Chili Art Gallery φιλοξενεί την  πρώτη ατομική έκθεση του Κολομβιανού καλλιτέχνη  Manuel Hernández-Ruiz με τίτλο "Mantra", σε επιμέλεια του Πάρη Καπράλου.

Τα ζητήματα της ταυτότητας και της ολιστικής αντίληψης / διατύπωσης του κόσμου προκύπτουν στο έργο του κολομβιανού ζωγράφου Manuel Hernández-Ruiz. Αυτές οι αναζητήσεις διαμορφώνονται ως "αφηρημένοι κήποι".

Τα φυτικά σύμβολα  αποτελούν μέρος της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, είτε θεωρούμε την αρχαϊκή λαϊκή παράδοση είτε τη θρησκεία, την εραλδική κλπ., καθ 'όλη τη διάρκεια της ιστορίας μέχρι σήμερα. Στα άνθη, ειδικότερα, έχουν αποδοθεί ιδιαίτερες έννοιες σε χιλιάδες χρόνια. Κάθε μορφή τέχνης έχει εμπλακεί σε σύμβολα λουλουδιών σε κάποιο σημείο, αλλά στη ζωγραφική έχουν εξαιρετική παρουσία. Οι πρώιμες ζωγραφιές είναι πλούσιες σε φιλοσοφικό και χριστιανικό συμβολισμό των φυτών, ενώ τα κινήματα τέχνης του 18ου και 20ού αιώνα έχουν προσθέσει νέες έννοιες στον φυτο-φυτικό συμβολισμό, μέσα από την προσωπική προοπτική των διαφόρων καλλιτεχνών στην απεικόνιση των συμβόλων των φυτών. Η Ruth Ammann, μια γνωστή ψυχολόγος της Γιουνγκιανής Σχολής, έχει εκδώσει ένα βιβλίο για την ψυχολογική σημασιολογία των κήπων, στο οποίο παρακολουθεί την ετυμολογική προέλευση της λέξης στην ινδο-γερμανική λέξη "ghordo" - που σημαόνει περίφραξη, ή τον ευρισκόμενο σε κλειστή περιοχή. Υπογραμμίζει στο βιβλίο της μια σύμπτωση: «Παρεμπιπτόντως, ο παράδεισος έχει το ίδιο νόημα, που προέρχεται από τα παλαιά ιρανικά, όπου  «pairi» (= περίβλημα, αγκάλιασμα) και «daeza» (= τοίχος). Έτσι, ο παράδεισος είναι πρώτα απ 'όλα μία τοποθεσία που περιβάλλεται από έναν τοίχο. Εντούτοις, περικλείει ένα ιδιαίτερα ιερό μέρος, δηλαδή τον Κήπο της Εδέμ, τον κήπο της ευδαιμονίας. "Στη ρίζα του, ένας κήπος και ένας παράδεισος είναι ένα και το αυτό πράγμα. Η Ammann επισημαίνει ότι ο κήπος είναι κλειστός και οριοθετημένος στο οριζόντιο επίπεδο, αλλά είναι ανοιχτό σε ένα κατακόρυφο επίπεδο, δηλαδή «απεριόριστο προς τον ουρανό και τα βάθη της γης». Συνδέει τον ουρανό και τη γη, την εγκάρσια μεταβλητότητα με την αιώνια μονιμότητα. Η ύπαρξη του φράκτη συνυπολογίζει την ιδέα του κήπου σε ένα σφραγισμένο αλχημικό σκάφος. Είναι ένα δοχείο, όπου η πρώτη ύλη της χαοτικής φύσης μεταμορφώνεται και καλλιεργείται μέσα από τη σκληρή δουλειά του κηπουρού σε ισορροπία με βαθύ σεβασμό στη φύση και την συμπαντική ισορροπία.

ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ

Manuel Hernández-Ruiz, «Mantra» στην Chili Art Gallery
Manuel Hernández-Ruiz, Mantra
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Είσοδος ελεύθερη