Εμφάνιση φίλτρων
Τίτλος

Ιωάννα Ξανθοπούλου, Μικρές ιστορίες για την Εύα

Ιωάννα Ξανθοπούλου, Μικρές ιστορίες για την Εύα / Arte Visione

Με τίτλο «Μικρές ιστορίες για την Εύα» η καλλιτέχνης θα παρουσιάζει τα έργα της στα οποία συνεχίζει με τον δικό της τρόπο την ιστορία του παγκόσμιου κλασσικού εξπρεσιονισμού μέσω του κύριου γυναικείου αρχέτυπου, ανοίγοντας νέους τρόπους κατανόησής του.

Στα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση «Μικρές ιστορίες για την Εύα», η καλλιτέχνης Ιωάννα Ξανθοπούλου συνεχίζει με τον δικό της τρόπο την ιστορία του παγκόσμιου κλασσικού εξπρεσιονισμού μέσω του κύριου γυναικείου αρχέτυπου, ανοίγοντας νέους τρόπους κατανόησής του.

Αναζητώντας μία απάντηση στο ερώτημα της επιρροής αμαρτίας της Εύας στο ρόλο της κάθε γυναίκας στον σύγχρονο κόσμο, η καλλιτέχνης φαίνεται να αποκαλύπτει μια άλλη πλευρά του παγκόσμιου μυστικού.

Η Ιωάννα Ξανθοπούλου υποδηλώνει, ότι πίσω από την αμαρτία της Εύας, δεν στέκεται κάποια παραβίαση της κοινωνικής ηθικής, αλλά η έμφυτη τάση του κάθε ζωντανού οργανισμού να διαιρεί τον κόσμο στην αποδεκτή πλευρά και όχι σε κάθε συνηθισμένη κατάσταση. Δηλαδή, ένας ζωντανός οργανισμός (ας τον ονομάσουμε εικονιστικά "η γυναίκα") από τη γέννησή του φέρει τη δυνατότητα να σπάσει την εγγενή αρμονία του, επειδή έχει ενσωματωμένους μηχανισμούς για τη διαίρεση του κόσμου σε ευχάριστο και δυσάρεστο.

Αποδεχόμενοι με συμπόνια αυτήν την ατέλεια, την γυμνή αλήθεια της ύπαρξής μας έχουμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια νέα αρμονία.  

Στην ιστορία του 20ού αιώνα οι καλλιτέχνες, ειδικά στη Γερμανία, συνειδητά επεδίωκαν να αποδώσουν την έκφραση των συναισθημάτων τους μέσα από την επιλογή χρωμάτων και γραμμών στην τέχνη τους. Ο εξπρεσιονισμός διακήρυξε, ότι ο σκοπός της Τέχνης δεν είναι η μεταφορά εντυπώσεων από την πραγματικότητα, αλλά η εικόνα μιας έντονης συναισθηματικής αγωνίας που περνάει μέσα από την προσωπικότητα του καλλιτέχνη. Επομένως η τέχνη του εξπρεσιονισμού είναι εξ ορισμού δυσαρμονική.

Η τάση για την παραμορφωμένη πραγματικότητα, η παραμόρφωση των  ανθρώπινων μορφών, η εκστατική φύση του χρώματος, η αδιαφορία απέναντι σε μια αντικειμενική αναπαράσταση είναι οι βασικές χαρακτηριστικές μέθοδοι του εξπρεσιονισμού.

Concept & επιμέλεια: Julia Sysalova