- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Ο φωτογράφος προτείνει μια άλλοτε ζοφερά σκοτεινή, άλλοτε απολύτως ερωτική, άλλοτε απρόσμενα ανατρεπτική θέαση του κόσμου γύρω μας, μέσα κυρίως από την αναφωτογράφηση και σύνθεση έργων των Edouard Boubat, Bernard Plossu, Daido Moriyama, Araki και άλλων.
«Φωτογραφίες από αφίσες στον δρόμο ή μαρκίζες, φωτογραφίες δικές του, θέματα αποτυπωμένα σε εφημερίδες, περιοδικά ή λευκώματα, παγωμένα τηλεοπτικά καρέ ανασυντίθενται προτείνοντας ένα καινούργιο φωτογραφικό θέμα, αποτέλεσμα σύντμησης, ένθεσης, συγκόλλησης, αναδιάταξης των πρωτογενών υλικών του. Με τη χρήση προγραμμάτων ψηφιακής επεξεργασίας, μέσα από φίλτρα και ποικίλες τεχνικές παλαίωσης (σκρατς, τρίχες, στίγματα, γραμμές, πιτσιλιές) οι φωτογραφίες φτάνουν στην τελική τους μορφή σαν να έχει περάσει από πάνω τους το χέρι του χρόνου.
Στη συγκεκριμένη σειρά έργων του Κολτούκη δεν θα πρέπει να αμελήσουμε και τη χρήση τμημάτων από ενσταντανέ διάσημων φωτογράφων που χρησιμοποιούνται ως πρώτη ύλη: Édouard Boubat, Bernard Plossu, Daido Moriyama, Nabuyoshi Araki, Helmut Newton, Josef Koudelka, Tina Modotti, και άλλοι. Δεν πρόκειται για ένα είδος λαθροχειρίας, εν κρυπτώ και παραβύστω, καθώς η σύμπλεξη δάνειων κόσμων αποτελεί συ- στατικό στοιχείο (και) της τεχνικής τού κολάζ. Με άλλα λόγια, η αισθητική της σύνθεσης ετερόκλητων φωτογραφιών προσφέρει στον δημιουργό ένα παιχνίδι καταστροφικής δημιουργίας. Ό,τι αποδομείται, ό,τι βέβηλα αποκαθηλώνεται και καταστρέφεται – με το ψαλίδι, στη μονταζιέρα, στο photoshop – επειδή τυχαίνει να εξυπηρετεί αλλότριες προθέσεις, μετατρέπεται σε δομικό υλικό με το οποίο ο καλλιτέχνης θα οικοδομήσει τους ναούς των νέων θεοτήτων». -Απόσπασμα από τον πρόλογο του Νίκου Κουφάκη που εμπεριέχεται στο λεύκωμα “Μια χώρα για όλα τα μάτια” των εδκόσεων Μετρονόμος.
ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ
Είσοδος ελεύθερη