- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Θυμάται κανείς τη ζωή πριν το YouTube;
Συνέντευξη με δύο YouTubers - έκπληξη και μερικά tips για τα 10 χρόνια της μεγαλύτερης πλατφόρμας αυτοέκφρασης στην ιστορία
Στις 23 Απρίλη 2005 γράφτηκε ιστορία, όταν γυρίστηκε ένα βίντεο 18 δευτερολέπτων στο ζωολογικό κήπο του Σαν Ντιέγκο για το πόσο κουλ είναι οι ελέφαντες και ανέβηκε στο ιδιωτικό, τότε, YouTube με τον δε-νοιάζει-κανέναν τίτλο «Me at the Zoo». Αυτή τη στιγμή έχει 24 εκατ. views, ως το πρώτο βίντεο που ανέβηκε ποτέ στην πλατφόρμα.
Δέκα χρόνια μετά, το YouTube είναι σαν να υπήρχε από πάντα. Έχοντας αποκτήσει μία κοινότητα περισσότερων από 1δις. ανθρώπων, είναι φτιαγμένο από κωμικούς, gamers, ακτιβιστές, τύπους που έτυχε να βιντεοσκοπούν την ώρα που κάποιος έπεφτε από την μηχανή του και το έκαναν «epic fail compilation», καλλιτέχνες, ηθοποιούς, δάσκαλους, φαρσέρ, ιδιοκτήτες παγκ που τους αρέσει να τα τραβούν βίντεο όταν ροχαλίζουν κ.ά. Αυτόν τον μήνα το YouTube γίνεται 10 ετών και για τις υπόλοιπες μέρες του Μαΐου μέσα από το blogspot youtube-trends.blogspot.gr θα επιστρέφουμε στις καλύτερες στιγμές που η διεθνής πλατφόρμα έχει να θυμάται.
Ο Αλέξανδρος Κοντοπίδης και η Βάνα Παπαδοπούλου είναι δύο ελληνικά παραδείγματα του YouTube που δημιούργησαν συζήτηση στην online κοινότητα. Τα channel τους ξεκίνησαν σχεδόν για πλάκα αλλά σήμερα αποτελούν τον κύριο άξονα της δουλειάς τους. Συνεπείς στις αναρτήσεις και στο κοινό τους, ανήκουν πια στους εγχώριους «σελέμπριτι». Σελέμπριτι όμως αυτοδημιούργητοι και αυθεντικοί, γιατί ο κόσμος τους ανέδειξε και ο κόσμος θα τους καταρρίψει. Η γοητεία του μέσου...
Σαρκαστικός, αυθεντικός Αλέξανδρος Κοντοπίδης (YOUUP)
Η χαρακτηριστικότερη και διασημότερη κωμική περσόνα του ελληνικού YouTube. Η ομάδα των YOUUP, ο Γιάννης Μπουρσινός και ο Αλέξανδρος Κοντοπίδης, μέσα σε 4 μόλις χρόνια έχουν καταφέρει να αποτελούν την mainstream guilty pleasure του κοινού. Από τις καυστικές επιστολές προς τους Έλληνες celebrities μέχρι το «YouTube Audience Ad Award» για τη συμμετοχή του Αλέξανδρου στη διαφήμιση του Stoiximan.gr. Τα σχόλια αμφιλεγόμενα. Τον παρακολουθείς ή όχι, ο Κοντοπίδης είναι ίσως ο αυθεντικότερος on line entertainer.
Δεν έχει κινητό. Έφαγα τη γη να τον βρω. Γιατί δεν έχεις κινητό, Αλέξανδρε;
Έχω ένα σταθερό για τις μετακινήσεις μου. Δεν χτυπάει ποτέ οπότε έχω την ησυχία μου και δεν πληρώνω λογαριασμούς οπότε τα τρώω στον ιππόδρομο. Μια χαρά.
Πότε και πώς ξεκίνησες το κανάλι;
Το κανάλι το ανοίξαμε τέσσερα χρόνια πριν για να ανεβάζουμε δουλειές μας όταν ακόμα ασχολούμασταν με την παραγωγή μουσικών video clip. Αργότερα του προσδώσαμε το χιουμοριστικό στοιχείο μέσα από μία σειρά βίντεο που εντέλει έμελλε να αποτελέσει τον κύριο άξονα της δουλειάς μας και να δώσει συγκεκριμένο χαρακτήρα στο κανάλι.
Γιατί πιστεύεις ότι το έμαθε ο κόσμος;
Ο κόσμος άρχισε να μαθαίνει το κανάλι σχετικά νωρίς και αυτό ενδεχομένως γιατί το ιδιαίτερο των βίντεό μας είναι πως δεν είχαν προηγούμενο στο ελληνικό YouTube. Από στόμα σε στόμα άρχισε να αποκτά διαστάσεις και να δημιουργεί μiα συνέπεια στην οποία φροντίζουμε να ανταποκρινόμαστε μέχρι σήμερα. Το «γιατί το έμαθε ο κόσμος» είναι πολύ ενδιαφέρουσα ερώτηση μιας και δεν πρόκειται για επιβεβλημένο προϊόν, δεν χρησιμοποιήθηκε η πάγια τακτική διαφήμισης και προώθησης στην τηλεόραση και τον τύπο δηλαδή. Θα μπορούσε να συμπεράνει κανείς ότι υπάρχει γνήσιο ενδιαφέρον, μία κάποια ταύτιση του κόσμου με εμάς κι αυτό γιατί έχουμε μεγάλη ειλικρίνεια σε αυτό που κάνουμε.
Πώς διαχειρίζεσαι όλη αυτή τη διάδραση με τον κόσμο; Τα σχόλια είναι αμφιλεγόμενα. Κομπλεξάρεσαι; Σε βοηθάει;
Πουθενά αλλού δεν δίνετε η ευκαιρία στο κοινό να σχολιάσει. Αν έκαναν όλοι οι άνθρωποι της τηλεόρασης μία βόλτα από το διαδίκτυο θα μπορούσαν να έχουν μία πιο σαφή εικόνα για αυτό που κάνουν και για το πώς τα εισπράτει ο κόσμος. Επιπλέον, οι αριθμοί στο διαδίκτυο είναι πραγματικοί, δεν έχουν την απόκλιση των τηλεοπτικών. Προτιμώ αμφιλεγόμενα σχόλια από ανυπόστατους ισχυρισμούς και άχρηστους επαίνους. Με κρατά προσγειωμένο και σε εγρήγορση.
Ποιους Έλληνες κωμικούς παρακολουθείς;
Δεν παρακολουθώ κωμικούς για να μάθω ή να απολαύσω την κωμωδία ούτε Έλληνες απαραίτητα για να αποκτήσω άποψη για τα ελληνικά δρώμενα. Αυτό είναι ένα σφάλμα στο οποίο υποπίπτουν κυρίως οι κάτοχοι πιστοποιητικών οι οποίοι αντισταθμίζουν την ανημπόρια τους με τους τίτλους και τους τύπους.
Το ελληνικό χιούμορ με λίγες λέξεις...
Οι Έλληνες σαν λαός αντιμετωπίζουμε με διαφορετικό τρόπο τα μηνύματα που εκθέτει το χιούμορ λόγω μεσογειακής ιδιοσυγκρασίας σε συνδυασμό με την ιστορία. Προσωπικά, βρίσκω πολύ χιούμορ στο αφιέρωμα του Φρέντι Γερμανού στο «οι εκπομπές που αγάπησα» για τον Καρυωτάκη, εν’ αγνοία βέβαια των συντελεστών, αλλά διασκεδάζω τον εαυτό μου σκεπτόμενος ότι κάτι αντίστοιχο θα συνέβαινε ακόμη και αν ο ποιητής ήταν εν ζωή.
Εργάζεσαι; Ή μπορείς να βιοπορίζεσαι ως ΥouΤuber;
Δεν ξέρω τι γνώση έχετε για τη δυναμική του διαδικτύου και την αντίληψη για τους σταθερούς creators συμπεριλαμβάνοντας και τον εαυτό μου. Παρόλα αυτά η πλατφόρμα του YouTube ανήκει σε μία πολυεθνική τρομακτικών διαστάσεων η οποία διατηρεί αμφίδρομη σχέση επικοινωνίας με όσους εμπλέκονται ενεργά. Δεν είναι η τηλεορασίτσα του κινητού του κυρ Μανώλη στο καφενείο του χωριού που δημιούργησε περσόνες με το στανιό. Προσωπικά με τους συνεργάτες μου, ασχολούμαστε με παραστάσεις, κάνουμε ραδιόφωνο, βρισκόμαστε σε ανοιχτή συνεργασία με την ελληνική τηλεόραση παράλληλα με το διαδίκτυο.
Ροκ Youtuber Βάνα Παπαδοπούλου
Μία εναλλακτική ροκ YouTuber που βάφεται και ξεβάφεται μπροστά σε πολλές χιλιάδες άτομα, έχει το δικό της κανάλι και θεωρείται η πιο influential Beauty Vlogger (video blogger) στην Ελλάδα. Στο channel της θα βρεις make up tutorials, reviews προϊόντων, hair style tutorials, τα αγαπημένα προϊόντα του μήνα, hauls και Giveaway διαγωνισμούς. Το 2014 βραβεύτηκε από το περιοδικό Marie Claire με το βραβείο κοινού στα πρώτα Marie Claire Blog Awards, ενώ έχει ήδη στο ενεργητικό της ένα Sold Out special beauty box από την εταιρεία CherryBox και με άλλες μεγάλες συνεργασίες να έρχονται στο μέλλον.
Πώς και γιατί ξεκίνησες το κανάλι;
Ξεκίνησα πριν 2 χρόνια σε μία φάση της ζωής μου που είχα πολύ ελεύθερο χρόνο και ήθελα να κάνω κάτι δημιουργικό. Παρακολουθούσα τις ξένες YouTubers, έμαθα πολλά απο εκείνες και θέλησα να περάσω και εγω με τη δική μου σειρά τις γνώσεις μου πάνω στο αντικείμενο στις Ελληνίδες.
Πότε άρχισε να παίρνει δημοσιότητα και με ποιο τρόπο;
Κάπου στους 6 μήνες ξεκίνησαν σιγά σιγά να με ανακαλύπτουν οι εταιρίες και να μου στέλνουν πακέτα με προϊόντα τους. Τον Νοέμβριο του 2013 έκανα μία εμφάνιση στο Πρωινό του Αντ1 και εκεί με είδε και έμαθε ο κόσμος έξω απο το YouΤube. Στη συνέχεια ήρθε το βραβείο απο το Marie Claire και με την προβολή απο τα κανάλια και τα περιοδικά πήρα τεράστια δημοσιότητα που δεν την περίμενα με τίποτα όταν ξεκινούσα.
Κερδίζεις κάτι απ’ το YouΤube λόγω των τόσων views που έχεις; Εργάζεσαι κάπου ή σαν YouTuber μπορείς να ζεις απ’ τα βίντεό σου;
Με χαροποιεί ιδιαίτερα που μέσα από τα video που ετοιμάζω και μοιράζομαι με τους φίλους μου κερδίζω εμπειρίες, νέους φίλους, γνώση και επιπλέον κάποια χρήματα για να μπορώ να συνεχίζω αυτό που αγαπάω περισσότερο. Αν και όλοι βλέπουμε τα παραδείγματα της Αμερικής και των μεγάλων YouTubers εκεί, τα ελληνικά δεδομένα είναι λίγο διαφορετικά. Είμαστε μία μικρότερη αγορά και τα ελληνικά είναι γλώσσα με την οποία δεν μπορείς να απευθυνθείς στο παγκόσμιο κοινό. Πολύ πρόσφατα τέλειωσα με τις σπουδές μου σαν make up artist και βλέπω τα επόμενα βήματά μου.
Τι σε ρωτάνε συνήθως τα κορίτσια που βλέπουν τα βίντεο;
Θέλουν να τους δώσω συμβουλές ως προς το μακιγιάζ τους, τι χρώματα τους ταιριάζουν, με τι να συνδυάσουν το αγαπημένο τους κραγιόν και να τους προτείνω κάποιο προιόν ανάλογα τις ανάγκες τους.
Συνεργάζεσαι με εταιρίες; Σου στέλνουν καλλυντικά; Θα έλεγες ότι είναι ένα «νέο επάγγελμα» το να έχει κανείς πολλούς followers και να βγάζει έτσι χρήματα (ευρώ ή υλικά για τη δουλειά του);
Είμαι ανοιχτή σε όλες τις εταιρείες και χαίρομαι όταν μου στέλνουν προϊόντα τους με στόχο να τα δοκιμάσω και να ενημερώσω το κοινό με τις απόψεις μου. Χαίρομαι πολύ που σιγά σιγά αυτό που αγαπάω περισσότερο, δηλαδα το μακιγιάζ και το Vlogging, και όλη η προσπάθειά μου όλα αυτά τα χρόνια περνάνε σε ένα πιο επαγγελματικό πλαίσιο αφού μου δίνει δύναμη και εφόδια να συνεχίσω ακόμη πιο δυναμικά στο μέλλον! Σε αυτή την προσπάθεια σημαντικό ρόλο παίζει η Digital Minds, το YouTube network στο οποίο ανήκω, και με βοηθάει πολύ σε θέματα στρατηγικής, βελτίωσης του καναλιού μου αλλά και συνεργασιών.
10 πράγματα που δεν γνωρίζατε για το YouTube
1. Τα τελευταία 10 χρόνια ο κόσμος έχει παρακολουθήσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια χρόνων σε βίντεο στο YouTube
2. Το πιο δημοφιλές βίντεο όλων των εποχών, το Gangnam Style, συγκεντρώνει ακόμα 1 εκατ. views την ημέρα.
3. Μπορείτε να περιπλανηθείτε στο YouTube σε περισσότερες από 76 διαφορετικές γλώσσες (καλύπτοντας το 95% του πληθυσμού στο διαδίκτυο).
4. Το «εγώ στο Ζωολογικό Κήπο» ήταν το πρώτο βίντεο, το δεύτερο ήταν «οι ικανότητές μου στο Snowboard»
5. Τα μισά views στο YouTube παγκοσμίως γίνονται σε κινητές συσκευές.
6. Η πιο δημοφιλής γάτα στο YouTube είναι η Nyan Cat (original)
7. Κατά μέσο όρο, οι δημιουργοί παίρνουν περισσότερα views εκτός της χώρας τους. Μερικές φορές και πολύ περισσότερο π.χ. για κάθε εγχώριο view ενός βίντεο που φτιάχτηκε στην Αυστραλία, υπάρχουν άλλα εννιά views εκτός.
8. Άνθρωποι από όλο τον κόσμο έχουν Rickroll’d* μεταξύ τους περισσότερες από 70 εκατ. φορές – αυτά είναι ένα Rickroll για κάθε άτομο που ζει στο Λονδίνο, το Τόκυο, τη Νέα Υόρκη, το Μουμπάι, τα Κάιρο και το Μπουένος Άιρες.
9. Η χώρα με τη μεγαλύτερη τηλεθέαση κατά κεφαλήν στο YouTube παγκοσμίως είναι η Σαουδική Αραβία.
10. Το #1 κωμικό βίντεο του YouTube είναι το Charlie Bit My Finger (Again) με περισσότερα από 800 εκατ. views.
Χρόνια πολλά YouTube!