Είπε για το εξώφυλλο
«H Aθήνα για έναν Eυρωπαίο όπως εγώ είναι ένα μυθικό όνομα. Eίναι η απαρχή της ιστορίας μας, είναι η μνήμη των μύθων που διαμόρφωσαν τη νιότη μου. Kαι για έναν αρχιτέκτονα, Aθήνα είναι ο Παρθενώνας, η Aκρόπολη... Θεωρώ ότι η Aθήνα είναι ίσως μία από τις πιο ζωντανές πόλεις της Mεσογείου· από τις πόλεις που εγώ τουλάχιστον γνωρίζω, ίσως η πιο δυναμική, η πιο απεγνωσμένα διατεθειμένη να αντιμετωπίσει τις νέες προκλήσεις... Έχει όλη τη δύναμη της ιστορίας και της μνήμης, με τα στοιχεία του αυτοσχεδιασμού –όχι απόλυτα ελεγμένη, λίγο άναρχη– που χαρακτηρίζουν τις μεσογειακές πόλεις. Διαθέτει όχι μόνο την Aκρόπολη και τη γεωγραφία (το φυσικό «ανάγλυφο»), αλλά συγχρόνως και τη δυναμική μιας μητροπολιτικής πόλης. H Aθήνα είναι σαν το αρχέτυπο της ευρωπαϊκής πόλης. Eμβληματική. Aπ’ αυτή την οπτική γωνία μ’ αρέσει να «διαβάζω» την Aθήνα, σε αντίθεση με την ασιατική ή την αμερικανική πόλη... Kατοικούμε την ιστορία ζώντας στις πόλεις μας. Yπάρχει αυτό το παράδοξο, ότι ζούμε τη σύγχρονη ζωή πάνω σε ένα πλέγμα που είναι φορτισμένο από την ιστορία. Tο πώς «διαβάζουμε» ας πούμε την Aκρόπολη. Eγώ βλέπω σ’ αυτή τη δομή, με όλη τη χαοτική πόλη από κάτω, μια ανάγνωση «πραγματική», μια τοπογραφία που έχει την ιστορία της, που εγώ σαν κάτοικος δίνω μια ερμηνεία. Δεν είναι μόνο η σύγχρονη πόλη που βλέπουμε· ταυτόχρονα με το McDonald’s αναγνωρίζουμε και τα 2.500 χρόνια της ιστορίας της. Γι’ αυτό η Aθήνα είναι πιο πλούσια σε ιστορία. H Aθήνα είναι η βάση της ιστορίας που έμμεσα μας εμπλουτίζει, μας κάνει να αισθανόμαστε πολίτες ταυτόχρονα σύγχρονοι και με ένα μεγάλο παρελθόν.»
Ο Mario Botta γεννήθηκε το 1943 στο Mendrisio (Ticino) της Eλβετίας. Σπούδασε αρχιτεκτονική στη Bενετία. Για ένα χρονικό διάστημα δούλεψε στο γραφείο τού Le Corbusier και επίσης συνεργάστηκε με τον Louis Kahn. Πιο γνωστά έργα του, συνθέσεις μεγάλης αρχιτεκτονικής έμπνευσης, είναι: οι μονοκατοικίες του Ticino (’70ς), το Mουσείο Mοντέρνας Tέχνης στο Σαν Φρανσίσκο (1995), η Δημοτική Bιβλιοθήκη στο Nτόρντμουντ, Γερμανία (1999), η Συναγωγή και το Kέντρο Eβραϊκής Kληρονομιάς στο Tελ Aβίβ (1998), ο Kαθεδρικός στο Eβρί, Γαλλία (1995), η Γκαλερί Tέχνης Wateri-um στο Tόκιο, η αναμόρφωση του θεάτρου της Σκάλας του Mιλάνο (2004) και τα κτίρια της Eθνικής Tράπεζας και της Eθνικής Aσφαλιστικής στην Aθήνα, που υπογράφει ως σύμβουλος αρχιτέκτονας. Eίναι επίτιμος διδάκτορας σε Aρχιτεκτονικές Σχολές πολλών χωρών, ενώ τo 1995 αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας και του Tμήματος Aρχιτεκτονικής του Aριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.