Τέσσερις Έλληνες «στο τούνελ» για τη Formula 1
Pole Position: Η αθηναϊκή ομάδα στον τελικό του F1 in Schools
Στη Formula 1 δεν υπάρχουν πολλοί Έλληνες. Μεταξύ των ελάχιστων, υπάρχει ένας κορυφαίος. Πρόκειται για τον Νικόλα Τομπάζη*, υπεύθυνο σχεδιασμού της Ferrari και από τους καλύτερους αεροδυναμιστές του σπορ και σίγουρα του πλανήτη.
Και μετά τον Τομπάζη; Υπάρχει το «F1 in Schools». Ένας επιστημονικός/ τεχνολογικός θεσμός που δίνει την δυνατότητα σε μαθητές να κατασκευάσουν ένα πρωτότυπο (υπό κλίμακα), με συγκεκριμένους κανονισμούς και να διαγωνιστούν με αντίστοιχες ομάδες μαθητών απ' όλο τον κόσμο. Κατά κάποιο τρόπο, ο δρόμος για τη Formula 1 περνάει και μέσα από το αεροδυναμικό τούνελ του διαγωνισμού.
Στην Ελλάδα οι νικητές του εθνικού διαγωνισμού -συμμετείχαν 35 ομάδες- ήταν η ομάδα Pole Position, που αποτελείται από τους (κεντρική φωτογραφία από αριστερά): Γιώργο Σιδερή (19 ετών), Γιώργο Παπαγιάννη (16 ετών), Κωνσταντίνο Χονδρογιάννη (16 ετών) και Κυριάκο Χονδρογιάννη (19 ετών).
Η A.V. μίλησε με τα τέσσερα παιδιά για την ομάδα, την αυτοκίνηση και την ταύτιση στόχου και ονείρου στον παγκόσμιο τελικό του F1 in Schools.
Πότε δημιουργήθηκε η Pole Position;
Δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2013 με αφορμή την συμμετοχή του Κωνσταντίνου στον σχετικό όμιλο του σχολείου και με σκοπό την συμμετοχή στον Ελληνικό Διαγωνισμό F1 in Schools, και σε δεύτερη φάση στο World Finals.
Τι έκανε το δικό σας πρωτότυπο να ξεχωρίσει;
Το μοντέλο που σχεδιάσαμε ήταν άρτιο σε σχέση με τους τεχνικούς κανονισμούς και έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία. Επιπλέον είχε εξαιρετικά αποτελέσματα στους αεροδυναμικούς ελέγχους.
Πόσος χρόνος χρειάστηκε για το σχεδιασμό και την κατασκευή του πρωτοτύπου και ποιες οι αρμοδιότητές σας στο πρότζεκτ;
Για τον σχεδιασμό και κατασκευή του πρωτοτύπου απαιτήθηκαν περίπου 4 μήνες. Η οργάνωση της ομάδας είναι κάθετη και ο καθένας έχει συγκεκριμένο τομέα ευθύνης. Ο Κυριάκος Χονδρογιάννης (φοιτητής ΕΜΠ, αδελφός του Κωνσταντίνου) είναι επικεφαλής της ομάδας και σχεδιαστής μηχανικός ενώ ο Γιώργος Σιδερής (φοιτητής ΕΜΠ) ο αναλυτής και κατασκευαστής μηχανικός. Ο Κωνσταντίνος Χονδρογιάννης είναι κατασκευαστής μηχανικός και υπεύθυνος οικονομικών πόρων και ο Γιώργος Παπαγιάννης υπεύθυνος marketing και γραφικών.
Η Formula 1 είναι σε κρίση. θα συνεχίσει να είναι ο τεχνολογικός τροδοφότης της αυτοκίνησης;
Στην εξέλιξη κάθε μηχανοκίνητου σπορ υπάρχουν και περίοδοι κρίσεως. Πιστεύουμε ότι η F1 θα αποτελεί πάντα το κέντρο ενδιαφέροντος για την αυτοκίνηση και τροφοδότης πολλών τεχνολογικών εξελίξεων, που θα εφαρμοστούν στα επιβατικά οχήματα.
Θα δουλεύατε στη Formula 1; Γνωρίζοντας ότι σε οποιαδήποτε θέση και αν εργάζεσαι, στο συγκεκριμένο μηχανοκίνητο σπορ, σχεδόν δεν έχεις προσωπική ζωή.
Αποτελεί όνειρο μας να ασχοληθούμε με την F1, και είμαστε πεπεισμένοι ότι μέρος της προσωπικής μας ζωής αποτελεί και η εργασία.
Ο τελικός στο Αμπού Ντάμπι πλησιάζει. Κάνετε αλλαγές στο πρωτότυπο; Πως νιώθετε;
Κάνουμε μερικές τελικές αλλαγές, ώστε να βελτιώσουμε την μέχρι τώρα καλή αεροδυναμική του μοντέλου κατά το δυνατόν. Έχουμε και οι τέσσερις μεγάλη αγωνία για το τελικό αποτέλεσμα στο Άμπου Ντάμπι (16 - 19 Νοεμβρίου).
Το μέλλον της αυτοκίνησης...
Είναι η εξέλιξη στον τομέα των καυσίμων και του αεροδυναμικού σχεδιασμού.
Ένας άμεσος στόχος και ένα όνειρο.
Άμεσος στόχος όλων είναι η διάκριση στον παγκόσμιο τελικό και πιο συγκεκριμένα όνειρό μας είναι η Pole Position (πρώτη θέση) απέναντι στους καλύτερους από 40 χώρες.
Δείτε την ομάδα να μιλάει για το εγχείρημα
* Ο Νικόλας Τομπάζης γεννήθηκε το 1968 στην Αθήνα και είναι γιος του γνωστού αρχιτέκτονα -και ειδικού του Βιοκλιματικού Σχεδιασμού- Αλέξανδρου Τομπάζη. Ο αρχισχεδιαστής της Ferrari έμαθε για την προσπάθεια των τεσσάρων και τους έστειλε μήνυμα -το περιεχόμενο του οποίου τα παιδιά δεν αποκαλύπτουν.