- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Νέα φιλοσοφία στις μετακινήσεις
Ο Γρηγόρης Δημητριάδης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ, μιλάει στην ATHENS VOICE
Τρεις χιλιάδες Αθηναίοι ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΟΑΣΑ και συμμετείχαν στο διαγωνισμό «Είσαι Μέσα;», βγάζοντας φωτογραφίες μέσα από λεωφορεία και τρόλεϊ. Με αφορμή το διαγωνισμό, ο οποίος ολοκληρώθηκε στις 30/6 (δείτε εδώ), ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γρηγόρης Δημητριάδης μάς μιλάει για τη νέα εποχή που έρχεται στις μετακινήσεις.
Πώς ξεκίνησε η ιδέα του διαγωνισμού «Είσαι Μέσα;»
Θέλαμε να κάνουμε τους πολίτες να δουν τις συγκοινωνίες με άλλο μάτι, να ανακαλύψουν την αισθητική πλευρά των μετακινήσεων, να αναδείξουν την εικόνα της πόλης μέσα από τα Μέσα. Είναι παράλληλα μια πρώτη προσπάθεια επικοινωνίας με τους επιβάτες χρησιμοποιώντας τα social media και η ανταπόκριση του κοινού είναι πραγματικά εντυπωσιακή. Είναι ενδεικτικό ότι μέσα σε ένα μήνα συγκεντρώσαμε περισσότερες από 3.000 φωτογραφίες και 26.000 likes. Μας εξέπληξε κι εμάς πόσο δημιουργικά είδαν οι επιβάτες τα Μέσα, πώς κατάφεραν να απαθανατίσουν ενδιαφέρουσες στιγμές, αλλά και να απεικονίσουν τη λογική της συμπληρωματικότητας των συγκοινωνιών στην Αθήνα.
Πρόκειται για την αρχή μιας νέας λογικής στις συγκοινωνίες της πόλης;
Είναι μια νέα φιλοσοφία στις μετακινήσεις. Τα Μέσα συνεργάζονται πιο αρμονικά, το ένα συμπληρώνει το άλλο καλύπτοντας αποτελεσματικότερα τις ανάγκες των επιβατών. Κάνουμε πλήρη εσωτερική αναδιοργάνωση η οποία, πολύ σύντομα ελπίζω, από Σεπτέμβριο, να γίνει σταδιακά ορατή και στον επιβάτη. Αλλάζουμε εικόνα. Ο Όμιλος ΟΑΣΑ γίνεται «Συγκοινωνίες Αθηνών». Η νέα μας ταυτότητα είναι πιο ξεκάθαρη και κατανοητή για τον επιβάτη. Με τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου επιδιώκουμε να ενισχύσουμε την επιβατική κίνηση. Με την καθιέρωση ενιαίου εισιτηρίου να προωθήσουμε τις μετεπιβιβάσεις ώστε το μετρό να αποτελέσει κορμό των αστικών συγκοινωνιών και τα οδικά μέσα να λειτουργήσουν τροφοδοτικά. Στόχος μας είναι οι αστικές συγκοινωνίες να γίνουν πρώτη επιλογή μετακίνησης για όλη την πόλη.
Ποια είναι σήμερα η εικόνα των μετακινήσεων με τα Μέσα; Η κρίση μάς έχει στρέψει στις δημόσιες συγκοινωνίες;
Θα σας πω ενδεικτικά μερικούς αριθμούς: Τον τελευταίο χρόνο έγιναν 636 εκατομμύρια επιβιβάσεις, έχουμε ένα εκατομμύριο μοναδικούς επιβάτες την ημέρα. Το πρώτο τρίμηνο του 2014 είχαμε αύξηση στα έσοδα από κάρτες και εισιτήρια κατά 6,3 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν ότι η βελτίωση δεν είναι συγκυριακή, αλλά σηματοδοτεί την επιστροφή των πολιτών στα Μέσα Μεταφοράς.
Τι θα πρέπει να γίνει ώστε να βελτιωθούν περαιτέρω τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς;
Η μεγάλη αλλαγή θα έρθει με την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που μετά από πολλά εμπόδια επιτέλους προχωράμε στην υλοποίησή τους. Όταν ολοκληρωθεί το σύστημα της τηλεματικής, οι επιβάτες των λεωφορείων θα ξέρουν πότε θα έρθει το επόμενο όχημα. Ξεκινά από Σεπτέμβρη πιλοτικά και ολοκληρώνεται σταδιακά σε 18 μήνες. Το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που κάνει πιο απλή τη μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα γίνει πραγματικότητα σε 2 χρόνια. Εμείς όμως δεν πρόκειται να μείνουμε στάσιμοι και να περιμένουμε. Είμαστε αποφασισμένοι να τολμήσουμε παρεμβάσεις για να βελτιώσουμε τα Μέσα Μεταφοράς. Για παράδειγμα, φέρνουμε νέους τρόπους προμήθειας εισιτηρίου μέσω κινητού τηλεφώνου αλλά και διευρύνουμε σε 5.000 σημεία το δίκτυο απ’ όπου μπορούν οι επιβάτες να αγοράσουν το παραδοσιακό, χάρτινο εισιτήριο. Διευκολύνουμε τους επιβάτες με την παροχή δωρεάν wifi σταδιακά. Στρατηγική μας είναι να αναδείξουμε την ολότητα του συστήματος των αστικών συγκοινωνιών και να συνδέσουμε τον όμιλο με την πόλη και τους ανθρώπους της.
Στην ιστοσελίδα του ΟΑΣΑ υπάρχει μια κατηγορία όπου οι πολίτες μπορούν να κάνουν τα παράπονά τους. Ποια είναι τα συχνότερα;
Οι πολίτες συνήθως θέλουν περισσότερη πληροφόρηση, γι’ αυτό κι εμείς δίνουμε έμφαση σ’ αυτή την κατεύθυνση. Θέλουμε να κάνουμε τις αστικές συγκοινωνίες όσο πιο φιλικές και προσιτές μπορούμε προς το χρήστη. Για παράδειγμα, η εφαρμογή αναζήτησης βέλτιστης διαδρομής Google trip planner είναι διαθέσιμη στο διαδίκτυο (web, κινητά, ταμπλέτες) και μπορεί κανείς εύκολα να βρει τον πιο γρήγορο τρόπο μετακίνησης στην πόλη και τον καλύτερο συνδυασμό των μέσων μεταφοράς. Επίσης, η λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου 11185 δίνει πλέον ενιαία τηλεφωνική εξυπηρέτηση στους επιβάτες, παρέχοντάς τους όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.
Μειώθηκε η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου από 1,40 σε 1,20, όμως μειώθηκε και η διάρκεια επιβίβασης από τα 90 στα 70 λεπτά. Γιατί;
Διότι τα στατιστικά στοιχεία μάς έδειξαν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των μετακινήσεων δεν ξεπερνά τα 60 λεπτά, άρα τα 70 επαρκούν. Η λογική του ενιαίου εισιτηρίου, όπως εφαρμόζεται σε όλες τις ευρωπαϊκές πόλεις, είναι να έχεις χρόνο να αξιοποιήσεις το συνδυασμό των Μέσων για να κάνεις μία ολοκληρωμένη διαδρομή και αυτός ο χρόνος δίνεται. Για τους επιβάτες που έχουν καθημερινές ή πιο σύνθετες διαδρομές, η ενιαία μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών θα κοστίζει πλέον μόνο ένα ευρώ την ημέρα και θα δίνει πλήρη ελευθερία κινήσεων σε όλο το σύστημα αστικών συγκοινωνιών.