Αρχειο

Wu-Tang Clan 2014

Once Upon A Time In Shaolin

114993-718208.jpg
Δημήτρης Τζινούδης
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
65950-132956.jpg

Κάπου στα περίχωρα του Μαρακές και του Μαρόκο, μέσα σε ένα θησαυροφυλάκιο που στεγάζεται στη σκιά του βουνού Άτλας, βρίσκεται ενταφιασμένο ένα κουτί από ασήμι και νίκελ που έχει τη δυναμική να εκκολάψει τη μεταβολή στον τρόπο που η μουσική καταναλώνεται και μετριέται σε χρήμα.

Το λαμπερό κιβώτιο, χειροποίητο γαρ, φιλοτεχνήθηκε από τη βρεταννομαροκινή Yaya σε διάρκεια τριών μηνών, στην οποία έχουν ανατεθεί παραγγελίες από βασιλικές οικογένειες και επιχειρηματίες πρώτου μεγέθους από όλο τον κόσμο. Σύντομα θα περιέχει ένα διαφορετικό είδος τέχνης, το καινούριο διπλό άλμπουμ των Wu-Tang Clan, «The Wu- Once Upon A Time In Shaolin», το οποίο ηχογραφήθηκε μυστικά στο παρελθόν.

n

Όπως με τη δουλειά ενός ζωγράφου και κόντρα στη δισκογραφική παράδοση των μεγάλων εταιριών ή και ανεξάρτητων κυκλοφοριών με ευρεία απήχηση, η «συμμορία» από το State Island της Νέας Υόρκης, θα δημιουργήσει και θα πουλήσει μόνο ένα αντίτυπο από αυτό το άλμπουμ. Στις 4 Απριλίου ο RZA ανέφερε στο Wudisciples, επίσημο blog των Wu ότι μια μέρα πριν ήδη είχε κατατεθεί προσφορά για την απόκτηση του άλμπουμ που η τιμή της φτάνει στα 5 εκατομμύρια ευρώ. Πρόσθεσε δε, ότι είναι σε επικοικωνία με πολύ γνωστό και άγνωστο κόσμο και ότι αισθάνεται άνετα με το γεγονός ότι η προσπάθεια τους γίνεται αντιληπτή από ορισμένους.

«Πρόκειται να διαθέσουμε το άλμπουμ όπως κανείς άλλος ως τώρα δεν έχει διαθέσει στην ιστορία της μοντέρνας μουσικής. Δημιουργούμε ένα και μόνο συλλεκτικό αντικείμενο που θα πωληθεί μόνο μια φορά. Θα είναι σαν να παίρνει κάποιος το σκήπτρο του Αιγύπτιου βασιλιά» δήλωσε πρόσφατα ο RZA.

Ο στόχος των Wu, δεν είναι άλλος παρά να χρησιμοποιηθεί η κυκλοφορία αυτή ως εφαλτήριο για την επανεξέταση της μουσικής ως είδος τέχνης, προσδοκώντας η προσέγγιση αυτή να επαναφέρει τη μουσική δίπλα σε μεγάλες οπτικές δημιουργίες και να δημιουργήσει μια μεταβολή στην παραδοσιακή τακτική διανομής εκ μέρους της μουσικής βιομηχανίας. Η μοναδική αυτή κυκλοφορία θα είναι ξεχωριστή προσπάθεια των Wu σε σχέση με το «A Better Tomorrow», με το οποίο θα γιορτάσουν τα 20 τους χρόνια και αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο επόμενο καλοκαίρι.

n

Σύμφωνα με τον RZA και τον βασικό παραγωγό του άλμπουμ, τον Ολλανδομαροκινό Tarik «Cilvaringz» Azzougarh, το σχέδιο είναι κάνει τουρ σε μουσεία, γκαλερί και συναφή φεστιβάλ, αρχικά τουλάχιστον. Όπως λοιπόν συμβαίνει σε μια έκθεση υψηλού κύρους σε κάποιο διαπρεπές ινστιτούτο, οι Wu κοστολογούν την παρουσία των ανθρώπων που θα ενδιαφερθούν για την αφεντιά τους κάπου ανάμεσα στα 30 και στα 50 δολάρια. Εξάλλου ο RZA στο Twitter του μας είχε ενημερώσει ότι το θέμα της τέχνης τους απασχολεί εδώ και χρόνια. «Και όμως ακόμα δεν αντιμετωπίζεται με τον πρέποντα τρόπο υπό την έννοια της αξίας του τι πραγματικά πρεσβεύει, ειδικότερα στις μέρες μας που απαξιώνεται φτάνοντας στο έσχατο σημείο, η δημιουργία να απομακρύνεται από τον δημιουργό χωρίς κάποιο αντίτιμο».

Οι παρόντες υποχρεωτικά θα υποβληθούν σε εξονυχιστικό έλεγχο, ώστε να είναι απολύτως σίγουρο ότι δεν φέρουν πάνω τους κάποια συσκευή ηχογράφησης. Επίσης ως έξτρα προφύλαξη ενάντια σε οποιαδήποτε διαρροή, μιας και μια είναι αρκετή για να αναιρέσει εν όλω το concept της περιοδείας όπως τονίζει ο Cilvaringz , οι παρόντες θα απoλαύσουν τα 31 τραγούδια σε 128 λεπτά μέσω ακουστικών που θα παρέχονται στον εκάστοτε χώρο. «Αν και δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα ημερομηνίες και χώροι, οι Wu βρίσκονται ήδη σε συζητήσεις με πλήθος χώρων μεταξύ αυτών και η Tate Μοdern» μας εξομολογείται ο βασικός παραγωγός του άλμπουμ.

Μόλις ολοκληρωθεί η περιοδεία, οι Wu θα καταστήσουν το κυριολεκτικά μοναδικό τους άλμπούμ διαθέσιμο για αγορά (υπάρχει ήδη προσφορά οπως αναθέρθηκε παραπάνω) και αν το ποσό σας φαίνεται υπερβολικό, σκεφτείτε ότι η εταιρία Samsung πλήρωσε 5 εκατομμύρια δολάρια ως αντίτιμο για να μπορούν η πελάτες της να ακούνε από τα κινητά τους το «Magna Carta Holy Grail and other ventures», τον τελευταίο δηλαδή δίσκο του Jay Z. Υπάρχει επίσης η πιθανότητα κάποιος βαθύπλουτος πολίτης είτε να αποκτήσει το άλμπουμ με στόχο την ιδιωτική απόλαυση, είτε στην ιδεατή περίπτωση, αφού το αποκτήσει καταστήσει προσβάσιμο χωρίς κάποιο αντίμο στο όνομα του εκδημοκρατισμού της διάδοσης των καλλιτεχνικών δημιουργημάτων.

n

Η σχέση των Wu με τον Tarik διαρκεί κάτι λιγότερο από μια 20ετία καθώς, στην ευρωπαϊκή τους περιοδεία το 1997, στο τότε σόου τους στο Άμστερνταμ, επέτρεψαν σε ελάχιστους φίλους τους να ανέβουν επί σκηνής και να δοκιμάσουν την τύχη τους σε ένα σύντομο free style ραπάρισμα. Ένας από αυτούς ήταν ο 18χρόνος Tarik. «Αναγνώρισα αμέσως την ενέργεία του» θυμάται ο RZA, «είχε κάτι διαφορετικό από όλο το υπόλοιπο κοινό», αν και αυτός που μεσολαβεί ουσιαστικά για την είσοδο του Cilvaringz στην κολλεκτίβα, είναι ο εκλιπών Old Dirty Bastard, ο οποίος τον φέρνει σε επαφή με τους υπόλοιπους. O ίδιος σπουδάζει μουσικό management και στα 20 του, τον υπογράφουν οι Wu. Τα υπολοιπά είναι ιστορία, καθώς ο Ολλανδομαροκινός είναι ο πρώτος μη Αμερικάνος που εισχωρεί στην συμμορία των Wu, εδραιώνοντας έτσι την εισβολή των Wu στα ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης.

Το «Once Upon A Time in Shaolin», δουλεύεται από το 2000 και αφού πρώτα o Cilvaringz για να συναντήσει τον RZA, συναντήθηκε στο ενδιάμεσο με την μητέρα του RZA την οποία και εντυπωσίασε, τόσο ώστε να δώσει εντολή στον γιο της να επισπεύσει την συνεργασία με τον Ολλανδομαροκινό. Σύντομα έγινε ο μέντορας του μαθαίνοντας του τα κατατόπια τόσο της μουσικής βιομηχανίας, όσο και τα κόλπα της παραγωγής κάποιου άλμπουμ. Βασικός στόχος του Cilvaringz είναι να έχει αυτός δίσκος τον ίδιο vintage wu ήχο ο οποίος τον είχε προσκελκύσει στο παρελθόν του στο live τους στο Αμστερντάμ. Τα κομμάτια του παζλ συμπληρώθηκαν σιγά σιγά, με όλα τα μέλη της αυθεντικής σύνθεσης να συμμετέχουν και μαζί με αυτούς υπάρχουν και λίγες guest συμμετοχές. Η πολυετής καθοδήγηση υπό την άγρυπνη εποπτεία του RZA έδωσε την ευκαιρία στον Cilvaringz να διασφαλίσει την μακροχρόνια και ανθεκτική επίδραση στα μουσικά δρώμενα, όπως υποστηρίζει τουλάχιστον ο ίδιος.

Ο Masta Ace δήλωσε εκστασιασμένος που συμμετέχει στην προσπάθεια και ευγνώμων στον παραγωγό ενώ υποστήριξε ότι είναι δυνατό να δημιουργηθεί μια μουσική επανάσταση μελλοντικά. Μου πήρε πραγματικά πολύ καιρό και σκέφτομαι πως θα αισθανθώ αν δω το δημιούργημα μου να πεθάνει μετά από μια βδομάδα κυκλοφορίας, εξομολογείται ο Cilvaringz. «Ξέρω οτί ακούγεται τρελό, όμως μπορεί σε μια βδομάδα να υπάρξει ολοκληρωτική κατάρρευση και να γελοιοποιηθούμε ολοκληρωτικά. Η ουσία και ο πυρήνας της ιδέας μας είναι να εμπνεύσουμε δημιουργία, αυθεντικότητα και συζήτηση για το πως μπορούμε να σώσουμε την ιδεα του άλμπουμ από τον θάνατο».

H κατακλείδα ανήκει στον πρώτο μεταξύ ίσων ανάμεσα στους Wu τον RZA « Η κίνηση αυτή ίσως μας προσφέρει την ευκαιρια να πετυχουμε μια μοναδική μορφή αθανασίας όχι μόνο μέσω της μουσικής αλλά μέσω του μοντέλου. Θα έρθουν μέρες που δεν θα είμαστε ικανοί να περιοδευσουμέ γιατί αυτή είναι η φυσική εξέλιξη, αλλά η ιδέα ενός πριβέ μουσικού άλμπουμ θα προχωρήσει πιο μακριά από όλους μας».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ