- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Περφόρμανς, θέατρο και χορός από τα Βαλκάνια
Στο φεστιβάλ «Transitions 1.Balkans» της Στέγης Γραμμάτων & Τεχνών
Από τις 5 Μαρτίου και για δώδεκα μέρες η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών υποδέχεται την τολμηρή και ριζοσπαστική καλλιτεχνική δημιουργία των Βαλκανίων σε ένα φεστιβάλ αφιερωμένο στη σύγχρονη ανεξάρτητη Βαλκανική σκηνή.
Στο «Transitions 1.Balkans» μέσα από τη μείξη τεχνών, την αιχμηρή σάτιρα, την πολιτική τοποθέτηση, οι καλλιτέχνες των γειτονικών μας χωρών τολμούν να βάλουν το χέρι στις ανοιχτές πληγές τους και να σπάσουν τα ταμπού και τα στερεότυπα της Δύσης, αναζητώντας την εθνική τους ταυτότητα και επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση τους τόσο με τις άλλες χώρες των Βαλκανίων όσο και με την υπόλοιπη Ευρώπη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Oliver Frljić: Damned Be the Traitor of his Homeland!
«Καταραμένος να είναι ο προδότης της πατρίδας του!». Ο τελευταίος στίχος του εθνικού ύμνου της πρώην Γιουγκοσλαβίας δίνει τον τίτλο σε αυτή την παράσταση-σοκ του 37χρονου και διεθνώς αναγνωρισμένου σκηνοθέτη. Αθυρόστομο και προκλητικό, πλημμυρισμένο στη βαλκανική μουσική και την ακραία σωματικότητα, ένα αναρχικό καμπαρέ για τη διάλυση της πρώην Γιουγκοσλαβίας, τον εθνικισμό και το εμφύλιο μίσος.
Γεννημένος στη Βοσνία από Σερβο-Κροάτες γονείς, ο Όλιβερ Φραλίτς θεωρείται ηγετική μορφή του σύγχρονου πρωτοποριακού θεάτρου των Βαλκανίων. Οι παραστάσεις του παίζονται σε διεθνή φεστιβάλ, όπως το Kunstenfestivaldesarts των Βρυξελλών και το Festwochen της Βιέννης. Από τις Βάκχες του Ευριπίδη (2008) μέχρι το πρόσφατο αυτοβιογραφικό I Hate the Truth! (2013), ο Φραλίτς ανασύρει μέσω των σκηνοθεσιών του «απαγορευμένες» μνήμες και θίγει θέματα-ταμπού, όπως ο υπερ-εθνικισμός, ασκώντας παράλληλα δριμεία κριτική στα γεγονότα που οδήγησαν στο γιουγκοσλαβικό εμφύλιο πόλεμο του 1991-95 και στη σφαγή της Σρεμπρένιτσα.
Info: Τετ. 05/03, 20:30. Κεντρική Σκηνή
Nicoleta Esinencu: Clear History
Θέατρο-ντοκουμέντο από μια ραγδαία ανερχόμενη Μολδαβή δραματουργό και σκηνοθέτιδα. Η Νικολέτα Εσινένκου (γενν. 1978) αντλεί αρχειακό υλικό και αποκαλύπτει τις αντισημιτικές ενέργειες του δικτάτορα Ίον Αντονέσκου (1882-1946), ανάμεσά τους και τη δημιουργία του δεύτερου μεγαλύτερου στρατοπέδου συγκέντρωσης των Ναζί μετά το Άουσβιτς, στην Τρανσνίστρια.
Info: Σάβ. 08/03, 19.00. Μικρή Σκηνή
Sanja Mitrovic: A Short History of Crying
«Stand-up tragedy» χαρακτηρίζει το σόλο της για τη φαινομενολογία των δακρύων και την ιστορία του προσωπικού πένθους η –γεννημένη το 1978 στην πρώην Γιουγκοσλαβία και εκπατρισμένη στην Ολλανδία– σκηνοθέτης και περφόρμερ. Εμβληματικές εικόνες συλλογικού πένθους, όπως η κηδεία του Τίτο το 1980, σχολιάζονται με χιούμορ, καταδεικνύοντας τους μηχανισμούς χειραγώγησης της μνήμης και του θανάτου.
Info: Σάβ. 08/03, 21.00. Κεντρική Σκηνή
BADco.: 1poor and one0
Η διακεκριμένη κολλεκτίβα, γνωστή για τα ανατρεπτικά εννοιολογικά έργα της, στα όρια μεταξύ χορού, περφόρμανς-διάλεξης και πολυμέσων, διερευνά στην παράσταση 1poor and one0 τη «μετάλλαξη» του ανθρώπινου σώματος σε μηχανή παραγωγής. Πηγή έμπνευσης αποτελεί το πρώτο φιλμ στην ιστορία του κινηματογράφου και ντοκουμέντο για τη βιομηχανοποίηση, H έξοδος των εργατών από το εργοστάσιο Λυμιέρ (1895).
Info: Κυρ. 09/03, 19.00. Κεντρική Σκηνή
Ana Vujanovic & Sasa Asentic: On Trial Together-Athens Episode
Ένα υβριδικό δημόσιο θέαμα, στα όρια μεταξύ θεατρικού έργου, χορογραφίας, κοινωνικού παιχνιδιού και χάππενινγκ, με τη συμμετοχή των θεατών και τη σκηνοθετική υπογραφή δύο σημαντικών προσωπικοτήτων της ανεξάρτητης βαλκανικής σκηνής. Η δημοκρατία και οι μηχανισμοί προπαγάνδας, ο δημόσιος διάλογος και η συλλογικότητα είναι ορισμένα από τα θέματα αυτής της παιγνιώδους πολιτικής περφόρμανς.
Στα ελληνικά και αγγλικά.
Info: Τετ. 12/03, 21.00. Κεντρική Σκηνή
Ivo Dimchev: Som Faves
Ένας ακραίος σόουμαν και ανατρεπτικός συνεχιστής της παράδοσης των Βιεννέζων αξιονιστών είναι ο διεθνούς κύρους Βούλγαρος περφόρμερ και χορευτής Ίβο Ντίμτσεφ (γενν. 1976). Εξοπλισμένος με μια περούκα, ένα keyboard κι ένα φτηνό πίνακα, στάζοντας όμως δάκρυα και αίμα, αλλάζει διαρκώς ρόλους σε ένα φρενήρες και απροσδόκητα συγκινητικό αυτοβιογραφικό σόλο, στο οποίο, όπως υποδηλώνει κι ο τίτλος («some favorites»), μοιράζεται με το κοινό ορισμένα από τα αγαπημένα του αντικείμενα, πρόσωπα και γεγονότα.
Info: Παρ. 14/03, 19.00. Μικρή Σκηνή
Janez Jansa: Who is Next?
Θεατές και ηθοποιοί μοιράζονται τη σκηνή σε αυτήν τη διαδραστική και multimedia περφόρμανς για το στάτους κβο τόσο της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας όσο και του μεταμοντέρνου θεάτρου. Ο ριζοσπάστης περφόρμερ και εννοιολογικός καλλιτέχνης Γιάνεζ Γιάνσα (γενν. 1970) αναρωτιέται για την ευθύνη του επαναστατημένου πολίτη και καλλιτέχνη σε συνθήκες ύστερου καπιταλισμού και παθητικού κυνισμού.
Info: Παρ. 14/03, 21.00. Κεντρική Σκηνή
Matija Ferlin: Sad Sam Lucky
Ο βραβευμένος Κροάτης χορογράφος και χορευτής παλεύει με ένα τραπέζι πάνω σε ένα λευκό πάτωμα, που σταδιακά μεταμορφώνεται σε αφαιρετικό πίνακα ζωγραφικής, και καταθέτει έναν αινιγματικό και βαθιά συναισθηματικό φόρο τιμής στον εξπρεσιονιστή ποιητή Σρέτσκο Κοσοβέλ (1904-1926), τον επονομαζόμενο «Ρεμπώ» του σλαβόφωνου κόσμου.
Info: Σάβ. 15/03, 19.00. Μικρή Σκηνή
Gianina Carbunariu: Typographic capital letters
Πρωτοπόρα συγγραφέας και σκηνοθέτης, από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες στη χώρα της, η Τζιανίνα Καρμπουνάριου (γενν. 1977) στήνει ένα ιδιότυπο πολιτικό θρίλερ, μια ρουμάνικη εκδοχή του φιλμ Οι ζωές των άλλων κι ένα θέαμα στα όρια μυθοπλασίας και ντοκουμέντου. Ανοίγει τους μυστικούς φακέλους της Σεκουριτάτε και ρίχνει φως στις ανακρίσεις εφήβων που γίνονταν στην πατρίδα της μέχρι την ανατροπή και εκτέλεση του Νικολάε Τσαουσέσκου το 1989.
Info: Σάβ. 15/03, 21.00. Κεντρική Σκηνή
Via Negativa: Just the Beginning
«Πόσο ευτυχισμένοι είμαστε με τη δημοκρατία που έχουμε;» αναρωτιούνται οι περφόρμερ της δυναμικής αυτής ομάδας, χοροπηδώντας με παγωμένα χαμόγελα και πετώντας τα ρούχα τους, γράφοντας μια επιστολή στον πρωθυπουργό και διαβάζοντας λόγους Ελλήνων πολιτικών. Έχοντας προσαρμόσει την ειρωνική τους περφόρμανς στην ελληνική κατάσταση, εξετάζουν το πώς ο νεοφιλελευθερισμός γεννά το φασισμό.
Info: Κυρ. 16/03, 21.00. Κεντρική Σκηνή
Πάρτι κλεισίματος φεστιβάλ
Θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 16/03, μετά το Just the beginning. Η είσοδος είναι ελεύθερη με επίδειξη ενός εισιτηρίου/δελτίου εισόδου από μία εκδήλωση του φεστιβάλ.
Info: To φεστιβάλ Τransitions 1.Balkans πραγματοποιείται στις 5-16/03 στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών. Οι παραστάσεις έχουν είσοδο €10, 5 (μειωμένο).
Καλλιτεχνική διεύθυνση: Κάτια Αρφαρά
Καλλιτεχνική επιμέλεια Night of Performances & Invasive Species Dinner: Zvonimir Dobrović
Καλλιτεχνική επιμέλεια μουσικού προγράμματος: Χρήστος Καρράς
Καλλιτεχνική επιμέλεια προγράμματος θεάτρου, χορού και περφόρμανς: Κάτια Αρφαρά
Επιστημονική επιμέλεια ημερίδας: Ana Vujanovic, Bojana Cvejic, Marta Popivoda (TkH: Walking Theory)
Συντονισμός παράλληλων δράσεων: Μυρτώ Λάβδα
Διεύθυνση παραγωγής: Δήμητρα Δερνίκου
Τεχνική διεύθυνση: Λευτέρης Καραμπίλας
*Δείτε εδώ τις διαλέξεις, τις μουσικές παραστάσεις και τις παράλληλες δράσεις του «Transitions 1.Balkans»