Αρχειο

Θέμα για ένα …θέμα στη Φυσική

 Πανελλαδικές: οι ετήσιοι διαξιφισμοί καλά κρατούν

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
41837-88521.jpg

Ανακοινώσεις της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών ενάντια σ΄ ένα θέμα που «έπεσε» και ταυτόχρονα ζήτημα δεοντολογίας για μέλος της Επιτροπής Κεντρικών Εξετάσεων, απάντηση της Κεντρικής Επιτροπής των Εξετάσεων και ερώτηση βουλευτή της ΝΔ στη Βουλή, ήταν τα πλέον πρόσφατα επεισόδια του ετήσιου σίριαλ των Πανελλαδικών Εξετάσεων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το σκέλος της δημόσιας συζήτησης.

Η Ένωση Φυσικών είπε: «Στις 31 Μαρτίου, στην ιστοσελίδα www.ylikonet.gr που αποτελεί ένα φόρουμ φυσικών από ολόκληρη την χώρα δημοσιεύθηκε μια πρόταση θέματος από καθηγητή Φυσικής Λυκείου του Ηρακλείου Κρήτης. Το θέμα αυτό συγκέντρωσε σειρά σχολίων, μεταξύ των οποίων το σχόλιο συνδιαχειριστή της ιστοσελίδας, ο οποίος όμως είναι και στην Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας. Ο εκπαιδευτικός αυτός, σχολίασε το θέμα για την πρωτοτυπία του.

Ο ίδιος καθηγητής πρότεινε δυο μήνες μετά, στην Επιτροπή Εξετάσεων την επιλογή αυτού του θέματος για τις εξετάσεις επειδή το είχε βρει έξυπνο και πρωτότυπο».

Η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) απάντησε:  «1. Όλα τα θέματα και τα επιμέρους ερωτήματα είναι αυστηρώς εντός της διδακτέας-εξεταστέας ύλης και σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα των Λυκείων. 2. Όλα τα θέματα διαμορφώθηκαν εντός της ΚΕΕ από την εισηγητική επιτροπή του μαθήματος με τη διαδικασία που προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Τα θέματα συζητήθηκαν και εγκρίθηκαν ομόφωνα από την ολομέλεια της ΚΕΕ. 3. Είναι φυσικό σε όλα τα μαθήματα τα θέματα που τίθενται στις εξετάσεις να προσιδιάζουν με κάποια από τα χιλιάδες δημοσιευμένα, ιδιαίτερα στο Διαδίκτυο. 4. Κατόπιν τούτου, δεν τίθεται ζήτημα δεοντολογίας και τάξης για τα θέματα στο μάθημα “Φυσική Κατεύθυνσης” ΓΕΛ και ΕΠΑΛ-Β’». 

Η Ένωση Φυσικών ανταπάνησε: «1. Ισχύουν απόλυτα τα όσα επεσήμανε η επιτροπή των συναδέλφων μας που έλυσε τα θέματα και εξέδωσε την ανακοίνωση της 22/5/2013 

2. Μεγάλο μέρος των θεμάτων είναι εκτός της φιλοσοφίας του Σχολικού βιβλίου και της διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο.

3. Αρκετά ερωτήματα είναι εκτός του αναλυτικού προγράμματος που σήμερα ισχύει. Το γεγονός αυτό κάνει ακόμα πιο επίκαιρο το αίτημα της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών για αλλαγή του αναλυτικού προγράμματος.

4. Τίθεται σοβαρό ζήτημα δεοντολογίας και τάξης σε σχέση με το 4ο θέμα διότι παραπλήσιο αυτού υπήρχε σε γνωστό ιστολόγιο συναδέλφου από τον Μάρτιο και μάλιστα έτυχε σχολιασμών μεταξύ άλλων συναδέλφων.

5. Δυστυχώς η άποψη των συναδέλφων για το τι Φυσική διδάσκουμε και τι ζητούμε από τους μαθητές μας, οδηγεί τα παιδιά μακριά από την Φυσική και τις επιστήμες που έχουν σχέση με αυτή».

Τέλος, ο κ. Ιορδάνης Τζαμτζής, βουλευτής της ΝΔ, κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή.

Στο μεταξύ, συνεχίζονται σήμερα Παρασκευή οι εξετάσεις. Οι υποψήφιοι για τα ΑΕΙ / ΤΕΙ διαγωνίζονται στα μαθήματα Ιστορία Θεωρητικής Κατεύθυνσης, Βιολογία Θετικής Κατεύθυνσης, Χημεία – Βιοχημεία Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Τεχνολογίας και Παραγωγής) και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών).

Μ.Φ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ