Αρχειο

Μια καλύτερη εκδοχή των τουριστικών διαφημίσεων (video)

Δυο καλόγουστα σποτ για την Κρήτη

A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Μπορεί διαρκώς να ακούμε ότι θα γίνουμε ή είμαστε τα γκαρσόνια της Ευρώπης –γιατί όχι και του κόσμου– αλλά σε κάθε περίπτωση ο τουρισμός είναι βασικός οικονομικός άξονας για τη χώρα. Πέρα από τον ανύπαρκτο –σε αρκετές περιπτώσεις– τουριστικό σχεδιασμό σε επίπεδο υποδομών, η Ελλάδα χωλαίνει αρκετά και σε επίπεδο προώθησης.

Η διαφήμιση και δη τα σποτ που παίζονται έχουν αρκετή δύναμη ακόμα και σε τουρίστες που ξέρουν τι θέλουν, πού θα το βρουν, σε ποια τιμή και κυρίως σε ποια χώρα. Θα πειστείς σίγουρα περισσότερο από ένα ισορροπημένα φολκλόρ, έστω και λίγο πιο «γυαλιστερό» σποτ που θα δεις στην τηλεόραση ή το διαδίκτυο, παρά με ένα αμφιβόλου αισθητικής flash mob σε βορειοευρωπαϊκή χώρα.

Μέσω του site incrediblecrete κυκλοφόρησαν δύο διαφημιστικά σποτ που αναλαμβάνουν το όχι και τόσο δύσκολο έργο να διαφημίσεις έναν τόπο όπως η Κρήτη. Χρησιμοποιώντας και στις δύο περιπτώσεις σημεία αναφοράς για το νησί (φύση, γεύση, φιλοξενία κ.ά.), σεναριογράφος και σκηνοθέτης έχουν στήσει δύο καλόγουστα διαφημιστικά. Το σενάριο και στις δύο περιπτώσεις είναι προσεγμένο και ιδίως στη δεύτερη περίπτωση υπάρχει μια περίεργη(;) συγκυρία σε επίπεδο συμβολισμού*.

Δείτε τις δύο εξαιρετικές διαφημίσεις:

 


*Η Κινέζα που ανακαλεί στη μνήμη της τις Μινωίτισες της Κνωσσού, βλέποντας μια σύγχρονη Κρητικιά. Να θυμίσουμε ότι πρόσφατη έρευνα παραθέτει στοιχεία για τη συγγένεια σε επίπεδο DNA των σημερινών κατοίκων σε περιοχή του Λασιθίου με κατοίκους της Μινωικής περιόδου.