Αρχειο

Περικοπές των Ελλήνων σε κάθε τομέα κατανάλωσης

Τα μοντέλα κατανάλωσης στην χώρα μας με αφορμή την κρίση, αλλάζουν δραματικά. Έρευνα της γνωστής εταιρείας καταναλωτικών μελετών IRI δείχνει πως σε επίπεδα αγοράς σούπερ μάρκετ υπάρχει μείωση στα προϊόντα νοικοκυριού κατά –8,8% και προσωπικής φροντίδας κατά –7,6%, που σημαίνει ότι προϊόντα που παλιότερα βρίσκονταν ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, σήμερα θεωρούνται περιττά. 9 στους 10 έλληνες ψωνίζει πλέον αυστηρά με «λίστα».

Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Τα μοντέλα κατανάλωσης στην χώρα μας με αφορμή την κρίση, αλλάζουν δραματικά. Έρευνα της γνωστής εταιρείας καταναλωτικών μελετών IRI δείχνει πως σε επίπεδα αγοράς σούπερ μάρκετ υπάρχει μείωση στα προϊόντα νοικοκυριού κατά –8,8% και προσωπικής φροντίδας κατά –7,6%, που σημαίνει ότι προϊόντα που παλιότερα βρίσκονταν ψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών, σήμερα θεωρούνται περιττά. 9 στους 10 έλληνες ψωνίζει πλέον αυστηρά με «λίστα».

Ίδιες τάσεις «περικοπών» δείχνει η έρευνα και σε άλλες κατηγορίες. Ποσοστό 79% δηλώνει πως θα κόψει τις διακοπές, 77% περικόπτει από τα κινητά τηλέφωνα, 60% από τα ρούχα, 32% από ενέργεια, 24% από την εκπαίδευση και 22% από την υγεία. Η κατάσταση οδηγεί όμως και σε ανατροπές στην ίδια τη λειτουργία της αγοράς φέρνοντας τις πρώτες αντιδράσεις.

Ήδη πολλές μεγάλες λιανεμπορικές επιχειρήσεις και βιομηχανίες προειδοποιούν με επιθετική διάθεση τους χονδρέμπορους πως δεν θα ανεχθούν περαιτέρω ανατιμήσεις στις βασικές πρώτες ύλες.