- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
ΕΔΕ γιατί τα παιδιά ζωγράφισαν τις σημαίες από τις χώρες καταγωγής τους
Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διέταξε ένορκη διοικητική εξέταση για τη μετακίνηση νηπιαγωγού σε άλλο σχολείο έπειτα από τις καταγγελίες κάποιων φερόμενων ως γονέων ότι η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός επέτρεψε, κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας για τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, να αναρτηθούν στην τάξη εκτός από ελληνικές σημαίες και σημαίες άλλων χωρών. Το περιστατικό συνέβη στο Νυδρί Λευκάς και σύμφωνα με τοπικό μέσο ενημέρωσης άμεση ήταν η ενημέρωση της τοπική οργάνωσης της Χρυσής Αυγής και του βουλευτής της, Κώστα Μπαρμπαρούση. Η νηπιαγωγός ζήτησε από τους μαθητές της να ζωγραφίσουν τη σημαία της χώρας τους, εφαρμόζοντας τις αρχές του προγράμματος για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, αφού στην τάξη υπήρχαν τόσο ελληνόπουλα όσο και παιδιά αλβανικής καταγωγής. Τα ελληνόπουλα ζωγράφισαν την ελληνική σημαία, ενώ υπήρχαν και αλβανικής καταγωγής παιδιά που ζωγράφισαν την αλβανική σημαία ή και τις δύο. Στον πίνακα καρφιτσώθηκαν και οι δυο σημαίες γεγονός που φαίνεται να μην άρεσε σε κάποιους γονείς.
Σε υπόμνημά της προς την εκπαιδευτική κοινότητα η νηπιαγωγός γράφει: «Στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου που διδάσκω η ομάδα νηπίων στην τάξη μου αποτελείται από 20 παιδιά, τα οποία 12 είναι ελληνικής καταγωγής και τα 8 αλλοδαπά Αλβανικής καταγωγής. Την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για τον εορτασμό της εθνικής μας γιορτή (28ηςΟκτωβρίου). Αρχικά συζητήσαμε τα γεγονότα με τα παιδιά χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, όπως εικόνες που είχα αναρτήσει στο ταμπλό της τάξης, εικόνες και προβολή βίντεο, power point που τους έδειξα στον υπολογιστή. Μιλήσαμε διεξοδικά για το «ΟΧΙ» και τα γεγονότα του 1940, τον πόλεμο στα βουνά της Πίνδου, τη βοήθεια που προσέφεραν οι γυναίκες της εποχής εκείνης και είδαμε το χάρτη της Ελλάδας. Τα παιδιά σε ελεύθερο σχέδιο ζωγράφισαν τους Έλληνες που είπαν το «ΟΧΙ». Σαν κατασκευές φτιάξαμε ατομικά στεφανάκια από γαλάζιο χαρτόνι, που είχαν επάνω μικρογραφία του ελληνικού χάρτη, την ελληνική σημαία και τα παιδιά έγραψαν το «ΟΧΙ». Επιπλέον, κάναμε μια ομαδική εργασία με τους Έλληνες στρατιώτες που πολεμάνε στα βουνά και τις γυναίκες που μετέφεραν πράγματα. Όλες οι εικαστικές δημιουργίες των παιδιών αναρτήθηκαν στον σχετικό πίνακα που υπάρχει στην τάξη.
Να προσθέσω ότι στα πλαίσια της γιορτής έδωσα ποιήματα στα νήπια, εθνικού χαρακτήρα στα παιδιά ελληνικής καταγωγής και ποιήματα για την ειρήνη στα παιδιά αλβανικής καταγωγής. Επίσης, μάθαμε τα τραγούδια «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Γαλανόλευκη Σημαία», καθώς και τον Εθνικό Ύμνο. Παράλληλα, το τμήμα μου θα εκπροσωπούσε το νηπιαγωγείο στην κατάθεση στεφάνου την Κυριακή 28 Οκτωβρίου και γι' αυτό το λόγο προετοίμασα κάποια παιδιά για το γεγονός αυτό.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και περιγράψαμε και τις δύο καταστάσεις. Διαβάσαμε «Το βιβλίο της ειρήνης» και είπαμε τι είναι ειρήνη κι ότι την προτιμάμε από τον πόλεμο επειδή στην ειρήνη είμαστε όλοι φίλοι. Παράλληλα και λόγω της γιορτής της ελληνικής σημαίας είδαμε την σημαία μας στην τάξη, τα χρώματά της, πόσες γραμμές έχει και το σύμβολό της (Σταυρός) και εξήγησα τη σημασία τους. Τα παιδιά μου είπαν για σημαίες που έχουν στο σπίτι τους και τους είπα ότι όποιος θέλει μπορεί να φέρει τη σημαία του να τη δείξει στο σχολείο. Σημαίες έφεραν μόνο δύο παιδιά ελληνικής καταγωγής. Είδαμε λοιπόν σημαίες από όλο τον κόσμο και τις συγκρίναμε, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και κάναμε ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα ή το σύμβολο που έχουν, ποιες σημαίες έχουν σταυρό κ. ά. Έπειτα αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να κατασκευάσουμε σημαίες, και αφού στην ομάδα της τάξης υπάρχουν παιδιά από την Ελλάδα και την Αλβανία, κάποια παιδιά προτίμησαν να φτιάξουν σημαίες και από τις δύο χώρες. Χωρίς βέβαια να υποβαθμίζεται το γεγονός της εθνικής μας γιορτής και φυσικά τονίσαμε ότι εδώ στην Ελλάδα που ζούμε έχουμε την Ελληνική σημαία, και την αυριανή μέρα γιορτάζει η Ελληνική σημαία και τραγουδήσαμε και το σχετικό τραγούδι.
Στο Νηπιαγωγείο αναρτώνται όλα τα έργα των παιδιών και μάλιστα τοποθετήθηκαν δίπλα στην αλυσίδα της φιλίας που είχαμε φτιάξει το Σεπτέμβριο. Την Πέμπτη που εκθέσαμε τις εργασίες των παιδιών κάποιοι μεμονωμένοι γονείς όταν είδαν τις εργασίες των νηπίων δυστρόπησαν, στη θέα σημαιών άλλων χωρών. Επειδή διαπιστώσαμε ότι θα δημιουργεί πρόβλημα στον εορτασμό της εθνικής επετείου και προκειμένου να εξασφαλισθεί η εθνική ομοψυχία των Ελλήνων και η εκδήλωση των φιλειρηνικών αισθημάτων μας απέναντι στους νόμιμους μετανάστες που ζουν στη χώρα μας και για να μην μεταφερθούν στα νήπια κάποιες εικόνες που δεν συνάδουν με το παιδαγωγικό μας έργο, αποφασίσαμε από κοινού να τις βγάλουμε από το ταμπλό των εικαστικών. Στο διάλειμμα ξεκρέμασα όλες τις σημαίες, χωρίς να με δουν τα παιδιά, στα οποία είπα ότι δεν είχαν στερεωθεί καλά κι έπεσαν μόνες τους κι ότι θα τις βάζαμε ξανά μια άλλη στιγμή. Στο σχόλασμα κάλεσα τους Έλληνες γονείς και αναφέρθηκα στο θέμα που προέκυψε και προσπάθησα να εξηγήσω το πλαίσιο στο οποίο έγιναν οι δραστηριότητες κι οι κατασκευές, χωρίς να υπάρξει κάποια διαφωνία από τους γονείς.
Παρόλα αυτά, πληροφορούμε ότι κάποιος «ανώνυμος» δήθεν γονέας και δήθεν δημοτικός σύμβουλος έστειλε επιστολή σε βουλευτή της Χ.Α. (την οποία σας επισυνάπτω) και με καταγγέλλει στην ουσία για «αντιεθνισμό»! Διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά γεγονότα (χωρίς να γνωρίζω τους λόγους), τα οποία αδικούν την υπηρεσία και εμένα προσωπικά».
Στην έκτατη γενική συνέλευση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας αποφασίστηκε ότι:
«Καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε τις εξωθεσμικές παρεμβάσεις, σχετικά με τις σχολικές γιορτές σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Νυδριού, οι οποίες μόνο τυχαίες δεν είναι τη συγκεκριμένη συγκυρία. Αρνούμαστε να αποδεχθούμε τους κάθε λογής αυτόκλητους προστάτες-τιμητές των σχολικών δραστηριοτήτων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θεωρούμε ότι η εντολή για διενέργεια ΕΔΕ ήταν λανθασμένη, δόθηκε εντελώς αβασάνιστα και πρέπει να αποσυρθεί. Η διαδικασία, την οποία βεβαίως θα παρακολουθήσουμε, δεν είναι απλή. Είναι πολύ βαρύ φορτίο για κρινόμενους και κρίνοντες και έτσι επιβάλλεται να αντιμετωπιστεί. Στηρίζουμε απόλυτα τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους στην περιπέτεια που τους ενέπλεξαν. Είναι φανερό πλέον ότι οι προσπάθειες λογοκρισίας, εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών, στοχεύουν αποκλειστικά στην αποδυνάμωση της σχέσης δάσκαλου-μαθητή με τελικό διακύβευμα την διαπαιδαγώγηση και εκπαίδευση των νέων μας σε πρότυπα που κάποιοι έντεχνα προωθούν ενώ την ίδια ώρα υποκριτικά τα απορρίπτουν! Αυτή τη δύσκολη περίοδο καλούμε τους γονείς, τους φορείς, όλους τους πολίτες σε κοινή προσπάθεια διατήρησης και ενίσχυσης των χαρακτηριστικών του δημόσιου σχολείου. Ενός σχολείου ανοικτού, δημοκρατικού, δημιουργικού με ίσες ευκαιρίες για όλους».