Αρχειο

Μονόδρομος οι συγχωνεύσεις των ακτοπλοϊκών

A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Στη γραμμή Πειραιά-Ηράκλειο που πριν από μερικά χρόνια είχε τζίρο 100 εκατομμύρια ευρώ, τον Αύγουστο η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 24% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι. Η δραματική μείωση της επιβατικής κίνησης και η μεγάλη αύξηση στα καύσιμα αναγκάζουν τις τράπεζες που στηρίζουν χρηματοοικονομικά τις πέντε μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρείες της χώρας, να αναζητήσουν δραστικές λύσεις και να επεξεργαστούν σενάρια συγχωνεύσεων, απορροφήσεων ή και πτωχεύσεων ακόμα εταιρειών, ώστε να αποφευχθεί πιθανή κατάρρευση της ακτοπλοΐας. Ένα σενάριο θέλει την ΑΝΕΚ του Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη να συγχωνεύεται με την Hellenic SeaWays. Η συγχώνευση των δυο εταιρειών θα δημιουργήσει έναν στόλο 44 πλοίων, με την τράπεζα Πειραιώς να έχει τον απόλυτο έλεγχο των δυο εταιρειών. Το άλλο σενάριο συγχωνεύει την ΑΝΕΚ με τον όμιλο Attica που ανήκει κατά 89,4% στον Ανδρέα Βγενόπουλο. Στην περίπτωση αυτής της ένωσης φτιάχνεται ένας στόλος 29 πλοίων. Τέλος για την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου (ΝΕΛ), η εταιρεία έχει συμφωνήσει με τους πιστωτές της ρύθμιση των δανείων της ύψους 170 εκ. ευρώ. Υπάρχουν φήμες που θέλουν την εταιρεία να συνεργαστεί με Τούρκους εφοπλιστές που επιθυμούν να επενδύσουν στο Αιγαίο με νέα εταιρεία που θα δραστηριοποιηθεί αρχικά στη γραμμή Σμύρνης, Μυτιλήνης, Θεσσαλονίκης.

ΓΣ