Αρχειο

Πτώση 16% στα κομμωτήρια την τριετία 2009-2011

A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Αραιώνουν οι επισκέψεις των Ελλήνων σε κομμωτήρια λόγω της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος και της ορθολογικότερης διαχείρισης των δαπανών. Σύμφωνα με έρευνα της ICAP, oι συνολικές πωλήσεις των κομμωτηρίων παρουσίασαν φθίνουσα πορεία την τριετία 2009-2011, με μέσο ετήσιο ρυθμό μείωσης 16%, ενώ η πτώση των πωλήσεων ήταν πιο έντονη το 2011, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καθώς διαμορφώθηκε στο -20,7%.

Η παραπάνω εικόνα είναι αποτέλεσμα τόσο της μείωσης του αριθμού των συνολικών επισκέψεων στα κομμωτήρια, όσο και της μείωσης της μέσης δαπάνης ανά επίσκεψη. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της περασμένης δεκαετίας (λαμβάνοντας υπόψη και τα χαμηλά εμπόδια εισόδου μιας νέας επιχείρησης στον κλάδο) αυξήθηκε σημαντικά ο αριθμός των κομμωτηρίων στην Ελλάδα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν συνθήκες υπερβάλλουσας προσφοράς έναντι της σχετικής ζήτησης και να οξυνθεί ο ανταγωνισμός στον κλάδο.

Όσον αφορά στην κατανομή του συνολικού αριθμού κομμωτηρίων/κουρείων ανά νομό (2012), ο μεγαλύτερος αριθμός κομμωτηρίων βρίσκεται στον νομό της Αττικής, ο οποίος καταλαμβάνει το 34,4% του συνόλου, ακολουθεί ο νομός Θεσσαλονίκης με 10,9% και με μεγάλη διαφορά η Αχαΐα (3,4%), η Λάρισα (2,8%), το Ηράκλειο (2,4%) και η Αιτωλοακαρνανία (2,1%).

ΔΚ