- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Διαγωνισμός ελληνικού διηγήματος online. Γιατί να το κάνεις; Και πώς να δηλώσεις συμμετοχή;
Και ένα δωρεάν ebook με τα καλύτερα του προηγούμενου διαγωνισμού
«Ο λόγος που γράφει κάποιος δεν είναι για να πει κάτι», ισχυριζόταν ο Φιτζέραλντ, «αλλά επειδή έχει κάτι να πει». Αν αισθάνεσαι ότι το απόφθεγμα σου γνέφει, και παράλληλα νιώθεις την ανάγκη να δοκιμαστείς με το μελάνι και το χαρτί, ίσως είναι χρήσιμο να γνωρίζεις ότι η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία πολιτισμού Artspot έχει θεσπίσει διαγωνισμό διηγήματος, ο οποίος διεξάγεται φέτος για τρίτη φορά.
Οι συμμετοχές κατατίθενται αποκλειστικά μέσω του web. Η έναρξη υποβολής διηγημάτων ξεκίνησε από τις 15 Ιουλίου και συνεχίζεται έως τις 15 Σεπτεμβρίου.
Τα οφέλη; Απολύτως τίποτε το απτό. Χρηματικό έπαθλο δεν υπάρχει, όμως τα 20 καλύτερα διηγήματα θα εκδοθούν σε βιβλίο από τις Εκδόσεις Καλέντη. Παράλληλα, στους 6 πρώτους νικητές θα απονεμηθεί τιμητικό δίπλωμα σε ειδική εκδήλωση βράβευσης.
Το πραγματικό δέλεαρ της συμμετοχής στο πρότζεκτ ωστόσο, είναι το παλμαρέ της κριτικής επιτροπής, που στο τέλος της όλης διαδικασίας θα διαβάσει τα υποβληθέντα διηγήματα και θα αποφανθεί περί των όποιων αφηγηματικών τους αρετών.
Το γκρουπ των αξιολογητών αποτελείται από τους Ελένη Γκίκα, Κώστα Μουρσελά, Γιάννη Ξανθούλη, Χρήστο Οικονόμου και Γιάννη Φαρσάρη. Η πρώτη είναι κριτικός βιβλίου, ο τελευταίος υπεύθυνος της διοργάνωσης, οι άλλοι τρεις οικεία ονόματα, ίσως και προσφιλείς συγγραφείς σε όσους καταγίνονται με το διάβασμα.
Δεδομένου ότι κανείς δε γράφει για να συμπληρώσει το κομπόδεμά του, και καθώς η αναγνώριση αποτελεί αφ’ εαυτού πηγή πλουτισμού, υποθέτουμε πως και μόνο θέτοντας τη δουλειά του κανείς στη διάθεση ενός λογοτέχνη του μεγέθους του Μουρσελά, του Ξανθούλη ή του Οικονόμου, εκπληρώνει ένα μεγάλο δημιουργικό στοίχημα.
Ας συμπληρώσουμε επίσης πως υπάρχει ένα μικρό τρικ στον διαγωνισμό. Tα διηγήματα θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν οπωσδήποτε τις ακόλουθες έντεκα λέξεις: Τριαντάφυλλο, θάλασσα, χελιδόνι, άμμος, κουτί, χώμα, ρoλόι, ησυχία, σελίδα, αέρας, γάλα. Επίσης ότι οι διαγωνιζόμενοι θα πρέπει να είναι ευσύνοπτοι. H έκταση των γραπτών δεν θα πρέπει να ξεπερνά τις χίλιες λέξεις. Κατά τα άλλα, το θέμα είναι ελεύθερο. Αναλυτικές πληροφορίες για τον διαγωνισμό μπορείτε να αναζητήσετε στην ιστοσελίδα του «ΛόγωΤέχνης».
Από την ίδια διεύθυνση μπορείτε επίσης να κατεβάσετε δωρεάν το ebook με τα 20 καλύτερα διηγήματα του διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε το 2010, είτε για σύγκριση, είτε προς τέρψη.
Εμείς το κάναμε, και περάσαμε φίνα διαβάζοντας τον «Κάτω κόσμο» του Γιάννη Τσιούνη, (στιγμιοτυπικές αναμνήσεις από τον υπόγειο σε πυρετώδη ρυθμό που αντλεί ταυτόχρονα από τον Ίρβιν Γουέλς και τον Κέρουακ), τον Σταμάτη Κεσόγλου και τη «Όγδοη τέχνη» του, το περιεκτικό και νευρώδες «Και cut» του Πάνου Μητρόπουλου, την αινιγματική «Ιστορία του Τζόνας», του Απόστολου Φραγκουλίδη από την Πτολεμαΐδα, το βιβλιοφιλικό «Τανγκό νοτούρνο» της Έλενας Κοτσίφη. Πληροφορηθήκαμε μάλιστα πως οι 20 επιλογές εκείνης της χρονιάς είχαν προκύψει από 269 συμμετοχές. Αν μη τι άλλο, το ενδιαφέρον είναι μεγάλο και το επίπεδο υψηλό. Άρα, γιατί όχι; Ούτε ο ίδιος ο Φιτζέραλντ δε δίσταζε άλλωστε μπροστά στην απόρριψη όταν είχε κάτι να πει.
Μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν το e-book του «ΛόγωΤέχνης» εδώ