Αρχειο

Εξαγοράζει η Apple μερίδιο του Τwitter;

Όσοι δέχτηκαν απροβλημάτιστα τους ισχυρισμούς άρθρου των New York Times με ημερομηνία 27 Ιουλίου, το οποίο αναπαρήχθη ευρέως, περί ενδεχόμενης εξαγοράς ποσοστού των μετοχών του Twitter από την Apple, θα ήταν χρήσιμο να επιφυλαχθούν.

Δημήτρης Καραθάνος
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ

Όσοι δέχτηκαν απροβλημάτιστα τους ισχυρισμούς άρθρου των New York Times με ημερομηνία 27 Ιουλίου, το οποίο αναπαρήχθη ευρέως, περί ενδεχόμενης εξαγοράς ποσοστού των μετοχών του Twitter από την Apple, θα ήταν χρήσιμο να επιφυλαχθούν.

Ναι μεν υπάρχει ευστάθεια στην άποψη ότι παρά την κολοσσιαία επιτυχία της στον σχεδιασμό και το πλασάρισμα συσκευών υψηλής τεχνολογίας, η διεισδυτικότητα της εταιρίας του Steve Jobs στα κοινωνικά δίκτυα είναι μηδαμινή.

Τα social media απολαμβάνουν ολοένα και μεγαλύτερης επένδυσης χρόνου και χρήματος εκ μέρους των καταναλωτών, αλλά οι επιδόσεις της Apple, μιας φίρμας που εμπορεύεται εφαρμογές, παιχνίδια, ταινίες, μουσική και εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης, στον συγκεκριμένο τομέα χωλαίνουν.

Παράλληλα, θα πρέπει να συνυπολογιστεί η σχέση διακριτικής εχθρότητας με το Facebook, το οποίο είναι συντεταγμένο με τη Microsoft, που κατέχει μάλιστα και ποσοστό του, ενώ στην ακριβώς αντίκρυ πλευρά καραδοκεί και η Google, ανταγωνιστής της Apple τόσο στον τομέα της παραγωγής κινητών τηλεφώνων, όσο και στα κοινωνικά μίντια, καθώς λανσάρει δική του πλατφόρμα, το Google Plus.

«Η Apple δε χρειάζεται να έχει δικό της κοινωνικό δίκτυο», είπε ο Τίμοθι Ντ. Κουκ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας σε πρόσφατο τεχνολογικό συνέδριο. «Αλλά θα έπρεπε να είναι κοινωνική; Ναι». Με όλα αυτά υπόψη, ανώνυμες φήμες που διαδόθηκαν από παράγοντες των δύο εταιριών, κάνουν λόγο για πρόθεση της Apple να επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στο Twitter, ανεβάζοντας τη χρηματιστηριακή αξία του από τα 8.4 στα 10 δισεκατομμύρια.

Το ποσό δεν είναι δυσθεώρητο για την Apple, εφόσον διαθέτει αυτή τη στιγμή 117 δισεκατομμύρια ενεργητικού. Αυτό που είναι ανοίκειο προς τις πρακτικές της, είναι το να επιδιώκει να αφομοιώσει ήδη καθιερωμένες εταιρίες, μια και παγίως επενδύει σε μικρές φίρμες τις οποίες στη συνέχεια απορροφά ή εγκαταλείπει, ανάλογα με την εξέλιξή τους.

Η Wall Street Journal καταλαγιάζει τον ντόρο που ξεσήκωσαν οι NY Times, τονίζοντας ότι οι συνομιλίες μεταξύ των δύο πλευρών διαμείφθηκαν προ ενός έτους, και πως δεν υπάρχει καμία επαφή μεταξύ τους αυτή τη στιγμή. Ιστοσελίδες τεχνολογικού περιεχομένου ενισχύουν αυτούς τους ισχυρισμούς τονίζοντας ότι η Apple «είναι μια εταιρία που παράγει τη δική της μυθολογία, αντί να επιτρέπει στο Twitter να επινοεί και να αναπαράγει μυθολογία για τον εαυτό του στο Twitter».

Και όλα αυτά ενώ μόλις την Πέμπτη, το δίκτυο του Twitter κατέρρευσε για δεύτερη φορά μέσα σε πέντε εβδομάδες, προκαλώντας ισχυρό πλήγμα στην αξιοπιστία του.

Μήπως λοιπόν όλος αυτός ο πακτωλός δημοσιευμάτων αποσκοπεί στην ανέξοδη αύξηση της αξίας των εμπλεκόμενων πλευρών; Αναρωτιούνται αρκετοί.